Egy Sauber volt a leggyorsabb, a McLaren megint elromlott
2015. február 03. 08:37
Napok óta fut látványos köridőket a Sauber a Pirelli szerint akár másfél másodperc differenciát okozó lágy abroncsokon, de Sebastian Vettel távozása kellett ahhoz, hogy végre megszerezzék az első helyet a napi eredménylistán.
„Hosszú távot megtettem ma, és jobban megértettük az autót. Emellett különböző gumikat is ki tudtunk próbálni változó körülmények között, így a beállításokkal is trükközhettünk egy kicsit. Végül hosszabb etapokat teljesítettem, hogy legyen tapasztalatom arról, hogyan viselkedik az autó nagyobb üzemanyag mennyiséggel, versenykörülmények között" – foglalta össze a napját Felipe Nasr, aki az ebéd után megfutott 1:21.545-tel a leggyorsabb volt kedden.
A brazil újonc 2 tizedmásodperccel bizonyult jobbnak az apukaként először autóba ülő Kimi Räikkönennél, aki két nap után váltotta Vettelt, és egyelőre a közepes keverékkel érte el a legjobb eredményét.
„Az ember általában megérzi, hogy egy autó jó-e vagy sem, és az nyilvánvaló, hogy az idei év egy teljesen más történet, mint a tavalyi volt" – mondta Räikkönen, aki új csapattársával ellentétben vezette az előző Ferrarit is.
A két Ferrari motoros autó összesen pont 200 kört tett meg hiba nélkül, ami újabb okot ad az optimizmusra Maranellóban. A mai maratonista ugyanakkor ezúttal is Nico Rosberg volt, aki csaknem beállította a vasárnap megtett távját, és egy piros zászlót okozó műszaki hiba ellenére is 151 körrel zárta a napot a 3. helyen, még 1:22 alatt. Mai utolsó levezető körében a rádión megköszönte csapatának a kiváló munkát, amivel az évet kezdték.
„Az általános benyomásunk, hogy csapatként elég messzire jutottunk, erősek vagyunk" – mondta Rosberg. „Szemmel tartjuk az ellenfeleket. Különösen a Ferrari nyitotta fel a szemünket az elmúlt pár napban."
Eseménytelen, de hatékony napot zárt a Williams és a Toro Rosso is. Felipe Massa 71 kör megtétele után a 4. helyen végzett, az újonc Carlos Sainz pedig 137-szer fordult meg Jerez pályáján, ami kárpótolhatja az első napi nehézségekért, és a Renault számára is megnyugvást hozhat.
„Az FW37 továbblépést jelent az FW36-hoz képest, ami ígéretes. Magabiztos vagyok az autó beállításaival kapcsolatban is. Már az első alkalommal is jó benyomást tett, ráadásul kiegyensúlyozott is" – jelentette ki Felipe Massa a Williamsről.
„Élveztem ezt a napot, amit az első igazi Forma-1-es tesztnapomnak tartok. Elég nagy eredmény teljesíteni a kitűzött, 137 körös távot" – mondta Sainz, aki köszönetet mondott a csapatának, és kiemelte, hogy a saját fizikai felkészültségét is fel tudta mérni a körök során.
Jerezben nem jön ki a lépés a Red Bullnak. Tavaly – a McLaren idei teljesítményéhez hasonlóan – katasztrofálisan szerepeltek az itteni teszteken, de egyelőre most sem nekik áll a zászló. Miután tegnap Danyiil Kvjat szinte egész nap első szárny nélkül autózott, ma Dietrich Mateschitz szeme láttára kellett motort cserélni az RB11-ben, így Daniel Ricciardo szinte az egész napot a bokszban töltötte. Mégis optimistán közelített a helyzethez.
„Noha korlátozottan tudtunk csak körözni, összeraktunk néhány hosszabb etapot, ami örömteli" – mondta. „A 10-15 körös távokon lehet jobban megismerni az autót. Gyakorlatilag semmit nem tudunk a tempónkról, mert fogalmunk sincs, a többiek milyen programot futnak, de úgy vélem, ma kiegyensúlyozottak voltunk, összehoztunk pár kört, és akadt néhány pozitívum, amit el tudunk raktározni."
A megtett körök tekintetében az álcázott Red Bull csupán a McLarent tudta megelőzni, mivel a wokingi csapat napja ma is véget ért 14 óra körül, amikor a Honda motorból szivárogni kezdett a hűtővíz. Fernando Alonso viszont jelentős előrelépésként értékelte a keddi napot, annak ellenére, hogy mindössze 32 kört tett meg, és azokat is a délelőtt még csak felszáradó pályán.
„Fernando visszajelzései pozitívak voltak, azt mondta, az autó nagyon stabilnak tűnt, és jól reagál a változásokra. Operatív szempontból már elvégeztünk mindent, ami a programunkban szerepelt, és még ennél is jobb hír, hogy néhány hosszabb etapot meg tudtunk tenni. Ezek megmutatták nekünk, hogy az autó koncepciójának és kivitelezésének nincsenek eredendő problémái" – mondta Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke.
A telemetria hibája miatt késve indult a Lotus napja, majd egy piros zászlót is okozott az autójuk Pastor Maldonadóval a volánnál. A két incidens között az E23 Hybrid jól működött, az E23 második tesztnapján futott 96 körrel elégedettek lehetnek.
„Jó napunk volt, sokat megtudtunk az E23-ról. Már most is erősnek tűnik, és még többet várunk tőle" – ecsetelte Maldonado. „Továbbra is ellenőrizzük a rendszereket, és tanuljuk, miként működnek a dolgok, de örülök az elmúlt két nap során elért fejlődésnek. Ma különböző gumikeverékeket is próbálgattunk, ami jó alap ahhoz, hogy eldöntsük, a beállítások terén milyen irányba induljunk."
A jerezi teszt szerdán ér véget.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!