Vettel tovább javított, a McLaren csak 6 kört tett meg

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, teszt, Jerez
Vágólapra másolva!
Folytatódott a Ferrari szárnyalása a jerezi teszt második napján is, amikor Vettel a vasárnapi idejéből csaknem 2 másodpercet lefaragva az élen végzett, ismét egy Saubert utasítva maga mögé. Ezúttal is a Mercedes tette meg a legtöbb kört, pedig Hamiltont már kora délután a garázsba száműzte egy vízszivárgás, míg a McLaren-Honda továbbra sem tudta orvosolni a gyerekbetegségeit.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A 2015-ös előszezon második tesztnapján is Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Jerezben, az új csapatánál láthatóan rendkívül motivált német ráadásul 1,7 másodperccel jobb kört futott a Ferrarival, mint vasárnap. Hétfőre már a Lotus felszerelései is megérkeztek, így nyolc csapat vett részt a gyakorláson, de szokás szerint nem mindenki tudta kihasználni a rendelkezésére álló időt. A Red Bull egy korai incidens miatt egy mért kört sem tudott megtenni, a Mercedes napja korán véget ért, a McLaren-Honda pedig továbbra is a gyermekbetegségeivel bajlódik. A tesztnap érdemi része egy órával a kockás zászló meglengetése előtt véget ért, mert elkezdett zuhogni az eső, és ezután többen már ki sem hajtottak a pályára.

Az idényt rendkívül biztatóan kezdő Ferrari problémamentes napot tudhat maga mögött. Vettel már korán, a teszt második órájában megfutotta 1:20.984-es idejét, amellyel a nap végéig kényelmesen megőrizte az első helyét. A leggyorsabb körét ráadásul közepes gumikon érte el, míg a tabella második helyén záró Felipe Nasr a lágy gumikon érte el 8 tizeddel lassabb eredményét. Vettel azok közé tartozott, akik a nap végén a vizes pályára is kimerészkedtek, és az intermediate gumikon is ő bizonyult a leggyorsabbnak. Végül 89 kört teljesített, 28-cal többet, mint az első napon.

Vettel elmondta, nagyon fontos volt, hogy az első ferraris tesztet problémák nélkül teljesítse. „Sok változással kell megbirkóznom, számtalan újdonsághoz kell alkalmazkodnom" – mondta a német, aki kedden átadja Kimi Räikkönennek az SF15-T-t. „Ebből a szempontból fontos volt, hogy sokat vezessek. Ennek köszönhetően egyre többet megtudtunk az autónkról. Most az a lényeg, hogy megértsük az adatokat, és a következő tesztre is jól felkészítsük az autót."

Vettel remekül kezdett a Ferrarival Forrás: Ferrari

A német elégedett az autójával az első két nap után, de szerinte még mindig „nagyon korai" megmondani, hogy a Ferrari hol áll az erősorrendben. „Néhányan nem mutatták meg, mire képesek valójában, és a Mercedesek hosszabb etapokat futottak. Az viszont biztos, hogy jó alapokra építhetünk" – mondta.

Még nem a köridő a fontos

A Sauber újonca, Felipe Nasr annak ellenére is elégedett lehetett az eredményével, hogy a lágy gumikon is jelentősen elmaradt a Ferrari tempójától. Marcus Ericsson keddi eredményéhez hasonlóan ő is a 2. helyen zárta a napot, és különösebb problémák nélkül teljesítette a programját. Az utolsó órában őt is a pályára küldte a Sauber, hogy a vizes pályán is gyakorolhassa a körözést, és értékes tapasztalatra tegyen szert az intermediate abroncsokon.

A harmadik helyen Valtteri Bottas végzett a Williamsszel, ő 4 tizeddel maradt el Nasr mögött. A finn viszonylag lassú körökkel kezdett, de folyamatosan javítani tudott, délután szinte minden etapjában megjavította az addigi legjobbját. Nagyobb problémával ő sem szembesült, de némileg kevesebb kört futott, mint vasárnap, ezúttal 73 helyett csak 61-et. Cserébe viszont jóval gyorsabb volt, 1,6 másodperccel futott jobb kört, mint egy nappal korábban. „Megint jó napunk volt, sikerült elvégeznünk a feladatainkat" – mondta. „A köridők még nem számítanak, délután mi is hosszabb etapokat futottunk."

Vasárnap a Mercedes mindenkit megdöbbentett azzal, hogy rögtön az első tesztnapon 157 kört tudtak megtenni, de hétfőn őket sem kerülte el a műszaki hiba. Igaz, Lewis Hamilton így is a legszorgalmasabb pilótának bizonyult: 91 kört tett meg, mielőtt délután 2 óra körül vízszivárgás miatt a garázsba kellett hajtania. Már nem is tudott visszatérni a pályára, ezért 1:22.490-es idejével a 4. helyre csúszott vissza, de Rosberg vasárnapi idejét több mint 6 tizeddel megjavította. „Nagyjából olyannak érzem az autómat, mint tavaly, de nagyobb a leszorítóerő" – nyilatkozta. „Biztosan előreléptünk, de nehéz megmondani, hogy mennyivel. Ma nem azért voltunk a pályán, hogy minél gyorsabb köröket fussunk."

Hétfőn Hamilton tette meg a legtöbb kört Forrás: AFP

Hamilton mögött Max Verstappen végzett, aki 73 körrel eredményes napot tudhat maga mögött, ráadásul 1,2 másodperccel gyorsabb volt csapattársa, Carlos Sainz Jr. vasárnapi idejénél. A Toro Rosso napja azonban nem volt tökéletes, Verstappen délután több órát is a bokszban töltött egy műszaki hiba miatt, de a gyakorlás végén a vizes pályán is kipróbálhatta a körözést. Mögötte Pastor Maldonado végzett, aki először vitte pályára a Lotus E23-ast, miután az alkatrészek vasárnapra még nem érkeztek meg a pályára. Az autót sikerült gyorsabb összerakniuk, így Maldonado már délelőtt 10 óra után a pályára hajtott. Összesen 41 kört sikerült megtennie, mielőtt a hajtáslánc hibája miatt idő előtt be kellett fejeznie a tesztelést. A Lotus leállása okozta egyébként a nap egyetlen, mindössze néhány percig tartó piros zászlós időszakát.

Button próbál bizakodni

A McLaren küszködései tovább folytatódtak az új Honda-motorral, Fernando Alonsóhoz hasonlóan hétfőn Jenson Button is csak 6 kört tudott megtenni. Ebből 5-öt még a nap első felében teljesített, ekkor futotta meg egyetlen mért körét is, amely azonban 33 másodperccel elmaradt Vettel idejétől. Ezután hosszasan szerelték a hajtásláncot, és csak az utolsó órában, a vizes pályán tudtak egy újabb körre kihajtani. Button a nap végén hangsúlyozta, a McLaren még egy hosszú út elején jár, és igyekezett a pozitívumokat kiemelni. „Nem mondhatjuk, hogy ideális az idénykezdetünk, de a csapattól már az is nagy eredmény volt, hogy sikerült elhoznunk az autót az első tesztre" – mondta. „A ma jelentkezett problémát sikerült délutánra megoldanunk. Reméljük, hogy a következő két napon sokkal eredményesebbek leszünk, és erre van is esélyünk."

Button bízik benne, hogy a következő két nap jobban alakul Forrás: AFP

Danyill Kvjat első napja a Red Bullnál kínosan alakult, és ezért saját magát okolhatja. A fiatal orosz az első ellenőrző körében lecsúszott a pályáról, és letörte az RB11-es első szárnyát. Mivel a Red Bullnak nem volt több első szárnya tartalékban, Kvjat azzal töltötte a nap hátralévő részét, hogy szárny nélküli autóval időnként kihajtott egy-egy körre, majd rögtön vissza is tért a bokszba, és főleg a rajtokat gyakorolta. „Néha megtörténik az ilyesmi, és most pont rosszkor történt" – nyilatkozta a nap végén. „Nagyobbat is hibáztam már ennél. Sok tényező hozzájárult a kicsúszásomhoz, például a hideg abroncsok. Nagyon lassan vezettem, de sajnos ez sem segített. Az incidens kicsit visszavetett minket, de megpróbáltunk első szárny nélkül is hasznos munkát végezni."

Kvjat így köridő nélkül zárta a tabella alján az idei első tesztnapját, legközelebb pedig csak szerdán próbálkozhat, hiszen holnap ismét Daniel Ricciardo vezeti majd a Red Bullt.