Társoldalunk:

Hamilton nyert, Bianchi megsérült a Japán Nagydíjon

2014.10.05., 07:43
rendezés

A versenyt az eső miatt a Safety Car mögül indították, majd megszakították egy időre. Lewis Hamilton legyőzte a csapattársát, a pole-ból induló Nico Rosberget, mögöttük Sebastian Vettel végzett. A futamot végül 44 kör után le kellett fújni, mert Jules Bianchi egy daruskocsinak ütközött Adrian Sutil röviddel korábban történt kicsúszásának helyszínén.

A vártnál is nagyobb káosz alakult ki vasárnap a Japán Nagydíjnak otthont adó Szuzukában, ahol a Phanfone tájfun közeledése miatt viharos volt az időjárás , így a futam már két Safety Car mögött megtett kör után megszakadt. A versenyzők némi várakozást követően újraindultak, de a folytatás nem tartott sokáig Fernando Alonso számára, aki néhány száz méter megtétele után elektronikai hiba miatt félreállt Ferrarijával.

A Safety Car a 10. körben távozott a pályáról, mivel a pálya állapota lehetővé tette, hogy intermediate abroncsokra válthassanak a versenyzők. Ezt Jenson Button rögtön meg is tette, amivel a 3. helyre lépett előre a szinte más kategóriában autózó Mercedesek mögé.

A pole pozícióból induló Rosberg eleinte ki tudta használni, hogy ő látott egyedül rendesen a pályán, de a német versenyző túlkormányzottságra kezdett panaszkodni, és csapattársánál hamarabb elkoptatta hátsó gumijait, így Hamilton fel tudott zárkózni mögéje.

A verseny a Safety Car mögött kezdődött - katt a galériához!Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A brit a 29. körben került annyira közel Rosberghez, hogy a 24. körtől engedélyezett DRS használatával a célegyenes végén körbe tudta őt autózni. Hamilton innentől uralta a versenyt, és egészen a 46. körig az élen maradt, amikor Jules Bianchi balesete miatt megszakították a futamot.

"Esőben mindig nagyon nehéz vezetni. Az autó nagyon izgága volt, nehezemre esett utolérni Nicót, de a körülmények nem voltak annyira durvák, mint a múltban néhányszor. A 2008-as (Brit Nagydíj) vizesebb volt Silverstone-ban" - emlékezett vissza a Szuzukában első győzelmét arató Hamilton.

"Csalódott vagyok a második hely miatt, de nem igazán ez jár a fejemben" - nyilatkozta Rosberg a futam után. "Nem éreztem jól magam az autóban, nem tudtam támadni vele, és nem találtam megoldást, hogy kiegyensúlyozzam a viselkedését."

Beváltak a Red Bull beállításai, a Ferrari csődöt mondott

Bár az időmérőn gyengébben szerepeltek, a futamon jól teljesítettek a már tegnap az esőre spekuláló Red Bull versenyzői. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos csatákban verekedték át magukat az esőben szenvedő Williams-eken és Button McLarenjén. Vettel - különösen friss gumikon - gyakran a mezőny leggyorsabb versenyzője volt, és a tempója alapján a futam második felében már a 2. helyezett Nico Rosbergre is kezdett veszélyes lenni.

"Nagyon trükkösek voltak a mai körülmények. Egy ideig eltartott, mire el tudtuk kezdeni a versenyt, de aztán nagyon élvezetes volt. Jókor cseréltünk kereket, és aztán szerencsém is volt" - nyilatkozta Vettel.

Sokáig úgy tűnt, hogy a kerékcserék jó időzítésének köszönhetően Button lehet a legesélyesebb a dobogó harmadik fokára, de a Red Bullok tempója és a McLarenek elektronikai nehézségei miatt végül az 5. helyre csúszott vissza. A wokingi csapat mindkét autóján kormánykereket kellett cserélni a bokszkiállások során, amivel sok időt vesztettek.

A csapat várakozásainak megfelelően visszaesett a Williamsek tempója az esős futamon, de Valtteri Bottas és Felipe Massa így is pontszerző helyeken, a 6. és 7. pozícióban értek célba. Nagyon feljavult a Force Indiák formája, Nico Hülkenberg a 8., Sergio Pérez pedig a 10. helyen zárt, közéjük a 21. helyről rajtoló Jean-Eric Vergne érkezett, aki ezzel legyőzte a jövőre a Red Bullhoz igazoló csapattársát, Danyiil Kvjatot. Az orosz versenyző 11. lett.

Mindössze három versenyző adta fel a Japán Nagydíjat, közülük is csak Fernando Alonso volt kénytelen műszaki hiba miatt félreállni. A spanyol autójának elektronikai rendszere az újraindítás után, a Safety Car mögött haladva egyszerűen kikapcsolt, Kimi Räikkönen pedig mindössze a 12. helyen tudott célba érni.

"Kár a mai napért. Elektronikai problémám volt, valamilyen kontakthiba. Jó lehetőséget szalasztottunk el ma" - mondta Alonso, aki így is a hétvége egyik főszereplője volt Japánban.

Kezelhető időjárás, de súlyos baleset határozta meg a futamot

A verseny előtt napokig foglalkoztatta a közvéleményt, hogy a Phanfone tájfun ellehetetleníti-e a Japán Nagydíj megrendezését, de az időjárás végül viszonylag kegyes volt a mezőnyhöz. Bár a futamot a heves esőzés miatt a 2. körben meg kellett szakítani, a mezőny végül a 46. körig eljutott komolyabb problémák nélkül, sőt a versenyzők a 10. körtől már intermediate gumikat kezdtek használni.

Az időjárás a 40. körtől kezdett ismét rosszabbra fordulni, majd a 43. körben Adrian Sutil a Dunlop kanyarból kifelé a gumifalnak ütközött. A német pilóta balesete nem volt súlyos, a sportbírók meg is kezdték a beavatkozást, de a következő körben a Safety Car és a Medical Car is a pályára hajtott, mert Jules Bianchi a Saubert menteni próbáló daruskocsinak ütközött. A versenyigazgató a 46. körben leállította a futamot, Bianchit eszméletlenül szállították kórházba. Az állapotáról itt adunk folyamatosan hírt.

Mivel a mezőny meghaladta a versenytáv 75%-át, a versenyzők teljes értékű pontszámokat érdemeltek, így Hamilton 10 pontra növelte az előnyét Rosberggel szemben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban! 

Origo
10:26

Bianchi kórházban, Hamilton, Rosberg és Vettel a szuzukai dobogón

Miközben a paddockban mindenki arra vár, hogy új információk lássanak napvilágot Jules Bianchi egészségi állapotával kapcsolatban, a Japán Nagydíjról szóló tudósításunk nemsokára a futamösszefoglalóval folytatódik.

Origo
10:23

Sauber: Sutil jól van

A Sauber csapat Twitter csatornáján megerősítette, hogy Adrian Sutil jól van. A dobogósokkal interjút készítő Nigel Mansell és a versenyzők sem hozták szóba, hogy mi történhetett Jules Bianchival és milyen az állapota.

Origo
10:20

Bianchi eszméletét vesztette

Az FIA szóvivője megerősítette, hogy Jules Bianchi eszméletét vesztette a Japán Nagydíj 45. körében történt balesetben, a versenyzőt rendőri felvezetéssel kórházba szállították, mert a helikopterek az időjárási körülmények között nem repülhetnek.

Origo
10:18

Bianchi a Sutil autóját mentő daruskocsinak ütközhetett

Egyelőre nem tudni biztosan, de a hírek szerint Jules Bianchi annak a darus járműnek mehetett neki, ami Adrian Sutil autóját mentette ki. Ebben a pillanatban még tartott a futam és a Safety Car sem volt még a pályán. Bianchit az időjárási körülmények miatt nem helikopterrel, hanem mentővel szállították kórházba.

Origo
10:15

Nem locsolnak pezsgőt a dobogósok

A himnuszok elhangzása után visszafogott mosollyal vették át trófeáikat  Japán Nagydíj dobogósai. Hamilton, Rosberg és Vettel a pezsgőkkel csak koccintottak, de nem locsoltak, ez arra utal, hogy egyelőre aggódnak a baleset következményei miatt.

Origo
10:11

Nem hivatalos eredmény: Hamilton, Rosberg, Vettel a szuzukai dobogón

Miután a Japán Nagydíjat a futam 45. körében szakították meg, a 44. kör végi eredmény alapján hirdetik ki a nem hivatalos végeredményt. A pontszerzők sorrendje: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Button, Bottas, Massa, Hülkenberg, Vergne, Pérez.

Origo
10:06

Káosz a pálya kórházánál, a versenyzők nem ünnepelnek

Nagy az aggodalom a Marussia bokszában, mert a helyszíni információk szerint Jules Bianchit érhette baleset, de erről semmilyen képet nem lehet a televíziós közvetítésben látni. A Sky Sports riportere szerint "teljes káosz" van a pálya orvosi központjánál. Bianchi a Sutil autóját elszállító darus kocsinak ütközhetett.

Origo
10:02

Nem indul újra a futam, Hamilton nyert

Nem indul újra a Japán Nagydíj, amelyet Lewis Hamilton nyert meg Nico Rosberg és Daniel Ricciardo előtt. A további pontszerzők: Vettel, Button, Bottas, Massa, Vergne, Hülkenberg, Pérez.

Origo
09:59

46. kör: Ismét piros zászló, újra megszakad a futam

Valószínűleg a Dunlop kanyarban történtek miatt ismét megszakadt a Japán Nagydíj. Bár az időjárás ismét romlani kezdett, a pálya állapota egyelőre nem tűnik annyira rossznak, hogy emiatt kelljen megszakítani a futamot. A kétórás időhatárból 23 perc maradt és körülbelül 30 perc múlva sötétedik Szuzukában, így elképzelhető, hogy a verseny nem fog újraindulni. A futamot ebben az esetben Lewis Hamilton nyerné, teljes pontszámot kapna.

Origo
09:56

46. kör: Egy pályabírót érhetett baleset

Adrian Sutil versenyautója továbbra is felemelve várakozik egy markolóra akasztva a Dunlop kanyar bukóterében. A 15-ös kanyarnál mentőautó is a pályára lépett. Mivel Adrian Sutil balesete nem volt annyira súlyos, feltehetőleg egy pályabírót érhetett baleset a mentés során.

Origo
09:54

44. kör: Safety Car a pályán, Button ismét jól döntött?

Nehézségei adódnak a pályabíróknak Adrian Sutil versenyautójának elszállítása terén, ezért ismét pályára lépett a Safety Car és - egyelőre ismeretlen okokból - a Medical Car is. Közvetlenül ezelőtt Button extrém esőgumikra váltott és az 5. helyre jött vissza, de példáját csak Kimi Räikkönen követte. Szintén kereket cserélt Sebastian Vettel is, de ő továbbra is intermediate-eket használ.

Origo
09:51

43. kör: Sutil összetöri a Saubert, Ricciardo előz

Orral a gumifalba ütközött, ezzel kiesett a versenyből Adrian Sutil, miközben a pálya más pontján Daniel Ricciardo a hajtűkanyarból kigyorsítva megelőzte Jenson Buttont. A brit pilótát a baleset láttán azonnal a bokszba hívta a McLaren és extrém esőgumikat kapott, miközben ismét rosszabbra fordult az időjárás.

Origo
09:47

41. kör: Erősödik az eső, tiltott a DRS használata

Hamilton jelentette a rádión, hogy az 1-es kanyarnál egyre jobban esik az eső, de csapata megnyugtatta, hogy továbbra is ő a leggyorsabb a pályán. A DRS használatát megtiltották a versenyzőknek. Ricciardo és Button látványos csatát vív a negyedik helyért.

Origo
09:44

40. kör: Hamilton vezet, teljes pontszámok lesznek

Elérte a mezőny a versenytáv 75%-át, így ha megszakadna a verseny, a pontszerzők akkor is teljes pontszámot kapnának. Hamilton vezet Rosberg, Vettel, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Massa, Pérez és Kvjat előtt. Hamiltoné ismét a leggyorsabb kör 1:51.600-val.

Origo
09:42

39. kör Hamilton diktálja a tempót, Vettel kicsúszott

Sebastian Vettel kénytelen volt végighajtani a kavicságyon az Esses kanyarban, de folytatni tudta a futamot. Hamilton továbbra is vezet, a leggyorsabb kört is ő futotta 1:51.667-tel, a Williams-ek másodszor is kiálltak a bokszba.

Origo
09:39

37. kör: Ricciardo a bokszban, Hamilton ismét vezet

Hajmeresztő manőverrel visszavette körét Daniel Ricciardótól a McLaren dán pilótája, Kevin Magnussen, ezután a Red Bull ausztrál versenyzője inkább a kerékcsere mellett döntött, ezzel az ötödik helyre esett vissza.

Origo
09:36

36. kör: Hamilton mégis kereket cserél, Ricciardo vezet

Ideiglenesen Daniel Ricciardo áll az élen a másodszor is kereket cserélő Lewis Hamilton és Nico Rosberg előtt. Az ausztrál egyelőre jó köröket fut, de ismét esni kezdett a bokszutcánál, így várhatóan hamarosan neki is ki kell állnia.

Origo
09:34

34. kör: Magnussen piruettje

A zöldbetonra futva megpördült a 2-es kanyarban Kevin Magnussen, de folytatni tudta a futamot. Lewis Hamilton közben lekörözéseket végrehajtva tartja a vezetést és rádión arról számol be, hogy a gumik egyelőre jó állapotban vannak Mercedesén.

Origo
09:31

33. kör: Hamilton vezet, Vettel száguld

Körönként három (!) másodperccel közelített Sebastian Vettel a második helyezett Nico Rosberghez, mire a Mercedes reagált, és kereket cserélt a német autóján. Rosberg 3,8 másodpercig volt bent, Ricciardo mögé jött vissza.

Origo
09:29

32. kör: Button kormánykereket is cserél

Csapattársához hasonlóan Jenson Button autóján is ki kellett cserélni a kormánykereket a tervezett bokszkiállás során. A brit pilóta ezzel Vettel mögé, az ötödik helyre esett vissza. A bajnoki címvédő Vettel megfutotta a leggyorsabb kört 1:52.191-gyel.

Origo
09:27

31. kör: Hamilton körönként két másodperccel gyorsabb

Már csaknek 4 másodperc Lewis Hamilton előnye a második helyezett Nico Rosberg előtt. Hamilton 1:53-as, Rosberg 1:55-ös körökre képes, a német pilóta ezzel a harmadik helyen haladó Jenson Buttonnál és a negyedik Daniel Ricciardónál is lassabb, de aggódnia nem kell, előnye még 12 másodperc fölött van.

Origo
09:24

30. kör: Vettel másodszor is kereket cserél

8 másodpercre faragta hátrányát Jenson Button mögött Sebastian Vettel, amikor másodszor is kereket cserélt a 30. kör kezdetén. Továbbra is az intermediate gumik kerülnek az autókra.

Origo
09:22

29. kör: Hamilton vezet, körbeautózta Rosberget

Bátor manőverrel átvette a vezetést Lewis Hamilton a 29. kör kezdetén, miután a célegyenesben utolérte a belső ívre húzódó Nico Rosberget, és kihasználta, hogy a versenyvonalon jobbnak bizonyul a tapadás, mint a belső kerékvetőhöz közelebb.

Origo
09:19

27 kör: Hamilton kicsúszik, de visszazárkózik

Az 1-es kanyarban megcsúszott Lewis Hamilton, a bukótérből tért vissza, de a kör végére ismét utolérte Nico Rosberget. A német pilóta nagyon figyel arra, hogy az előzési pontok előtt jól gyorsítson ki, így Hamilton még a DRS-sel sem tudja igazán támadni, hiába tűnik sokkal gyorsabbnak.

Origo
09:18

26. kör: Rosberg túlkormányzottsággal küzd

Gyakran kényszerül korrekciókra és a rádión túlkormányzottságra panaszkodik a rádión Nico Rosberg. Hamilton egyelőre nem tudott előzési helyzetbe kerülni, de nyomás alatt tartja csapattársát, akinek hátsó gumijai már eléggé elkoptak.

Origo
09:14

24. kör: Räikkönen a bokszban, Hamilton DRS-sel támadhat

A 14. helyre esett vissza Kimi Räikkönen, miután másodszor is kereket cserélt. A versenyigazgató engedélyezte a DRS használatát, ami segíthet Hamiltonnak, hogy támadja a versenyt vezető Rosberget.

Origo
09:12

23. kör: Rosberg előnye csökken, de továbbra is vezet

Nico Rosberg egyelőre őrzi a vezetést Lewis Hamilton előtt, de előnye már csak 0,7 másodperc. Mögöttük Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Hülkenberg, Räikkönen és Kvjat. Az élmezőnyben most Vettel a leggyorsabb.

Origo
09:10

22. kör: Gutiérrez és Grosjean a boxban

A 22. körben ismét a bokszba hajtott a sauberes Gutiérrez és a lotusos Grosjean. A francia pilóta szerelői 2,4 másodperc alatt végeztek is, mindkét csere problémamentes volt.

Origo
09:09

Hülkenberg besokallt, de folytatja

A nyolcadik helyen autózó Hülkenberg a kettes kanyarban kissé besokallt és kiengedte autóját a bukótérbe, de csak némi időt vesztett, helyezést nem. A Red Bullok most a leggyorsabbak a pályán, de hátrányuk jelentős még a harmadik helyezett Button mögött is. Eléggé széthúzódott a mezőny, nincsenek kialakulóban lévő csaták.

Origo
09:06

Nem lesz újabb eső?

Hamiltonnal most azt közölték a csapatrádión, hogy a maradék 33 kör során már nem jön újabb eső, de a nehezen kiszámítható időjárási körülmények között ezt nem érdemes biztosra venni. Néhány perce Rosbergnek még azt mondták, pár perc múlva ismét eshet.

Origo
09:03

Vettel és Ricciardo körbeautózza Bottast

Ahogy erre az időmérő után számítani lehetett, a Williams szenved az esőben, a Red Bull viszont jobban teljesít. Sebastian Vettel a hajtűkanyar külső ívén, Daniel Ricciardo pedig az Essesben előzte meg Felipe Massát, szintén kívülről.

Origo
09:01

Hamilton megfelezte hátrányát

A bokszkiállás utáni 2,3 másodperchez képest már csak 1,2 másodperc Lewis Hamilton hátránya Nico Rosberg mögött. A német versenyző túlkormányzottságra panaszkodott, csapata arról tájékoztatta, hogy 8 percen belül enyhén ismét esni elkezd az eső.

Origo
08:59

Button a kerékcserék nyertese

A McLaren bátor döntésének köszönhetően Jenson Button halad a harmadik helyen, miközben a két Mercedes szinte más kategóriában versenyez egymással. A negyedik helyen Bottas halad, mögötte Vettel és Ricciardo, aki a hajtűkanyarban előzte meg Massát. A további pontszerző helyeken Hülkenberg, Räikkönen és Kvjat következik.

Origo
08:55

Hamilton kicsúszott, majd kereket cserél

Mindössze egy körrel csapattársa után Lewis Hamilton is a bokszba hajtott, és intermediate gumikra váltott. Bevezető körén Hamilton elhagyta a pályát a Spoon kanyarnál, ezen múlhatott, hogy nem tudta megtartani a vezetést. Az élen a helyzet változatlan, Rosberg 2,3 másodperccel vezet.

Origo
08:52

Bianchi a harmadik

A két Mercedes mögött Jules Bianchi halad jelenleg a harmadik helyen, mert egyelőre még nem állt ki kereket cserélni. Button már a negyedik, Rosberget kihívta csapata intermediate gumikért. Hamilton egy kört így biztosan megy még.

Origo
08:51

Rosberg elhúz, Button előrelép

Nico Rosberg előnye már 2,1 másodperc az élen, miközben Jenson Button a nyolcadik helyre lépett előre korai kerékcseréjének köszönhetően. Azokat a versenyzőket megelőzte, akik utána látogattak ki a bokszba. Massa és Vettel is kereket cserél, utóbbi ezzel csapattársa elé került.

Origo
08:49

Buttonnak működhet az intermediate gumi

A McLaren arról tájékoztatta Jenson Buttont, hogy a tempója a Mercedesekkel is versenyképes. Az ellenfelek reagálnak: Bottas, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen is kereket cserél. Massa a pályán maradt.

Origo
08:47

Rosbergé a leggyorsabb kör

Kihasználja a jobb látási viszonyoknak köszönhető előnyét Nico Rosberg és  1:54.110-zel megfutja a leggyorsabb kört. Hamilton hátránya 1,3 másodperc, Bottasé már több, mint 6 másodperc.

Origo
08:46

A két Mercedes ellépett

Lewis Hamilton szorosan rátapadt Nico Rosbergre, a Mercedes duója rögtön lerázta a harmadik helyezett Valtteri Bottast. Jenson Button a bokszba hajtott, valószínűleg intermediate gumikra váltott, a hajtűkanyarban Vettel az előtte haladó Magnussent támadta.

Origo
08:43

Bejön a bokszba a Safety Car

A 10. körtől ténylegesen is elindul a Japán Nagydíj, a versenyigazgató úgy döntött, a pálya állapota már elég jó ahhoz, hogy a pilóták biztonságosan versenyezni tudjanak. A Red Bullnál is felmerült az intermediate abroncsok használata.

Origo
08:42

Lassan az intermediate gumik is jók lesznek...

...mondta Lewis Hamilton a csapatrádión. Az biztos, hogy a körülmények miatt ha esetleg felszáradna a pálya - amire gyakorlatilag semmi esély sincs -, akkor sem lenne kötelező mindkét száraz keverékű gumit feltenni a futam során.

Origo
08:39

Többen már versenyeznének

A Sauber Twitter csatornája szerint egyelőre nincs új információ arról, hogy mikor engedhetik versenyezni a mezőnyt, holott Jean-Eric Vergne és Christian Horner szerint a pálya már alkalmas lenne erre. Lewis Hamilton a csapatrádión közvetlenül megszólította Charlie Whiting versenyigazgatót és javasolta, hogy a Safety Car távozzon a pályáról.

Origo
08:36

Késhet az újabb eső

A hatodik körben jár a továbbra is a Safety Car mögött haladó mezőny, Bottast arról tájékoztatta mérnöke, hogy az eső a vártnál később érkezik meg, várhatóan csak a 40. kör körül. Ez pont az a határ, amit ha a versenyzők el tudnak érni, már teljes pontszámot kapnak.

Origo
08:32

Gondok a Mercedesnél

A fékeire panaszkodott Hamilton a csapatrádión, de mérnöke nem tudott információval szolgálni neki, mert a szenzorok nem működnek megfelelően a Mercedesen. Nico Rosbergnél a telemetria mondta fel a szolgálatot.

Origo
08:30

Elektronikai hiba állíthatta meg Alonsót

A visszajátszás szerint Alonso versenyautójának kormányán kialudtak a fények, ez alapján szinte biztos, hogy valamilyen elektronikai hiba lépett fel a Ferrarin csupán néhány száz méter megtétele után. A spanyol pilóta az elmúlt három futamból kettőt adott fel műszaki hiba miatt.

Origo
08:27

Alonso feladja a futamot!

A Japán Nagydíj harmadik körében a Safety Car mögött újraindult a mezőny a bokszutcából. A spanyol pilóta a pálya szélére húzódott és komótosan kivette autójának kormányát, majd kiszállt a Ferrariból. Műszaki hiba állhat a háttérben.

Origo
08:24

Hamilton azt kérte, Rosberg fékezzen óvatosan

Még a verseny leállítása előtt arra kérte csapatát Lewis Hamilton, hogy figyelmeztessék az előtte haladó Nico Rosberget, hogy ne fékezzen nagyokat, mert a vízfüggönyben nem látja az előtte haladó Mercedest. Az eső elállt Japánban, így remélhetőleg a versenyzőket aggasztó a látási viszonyok is javulni fognak.

Origo
08:21

Elállt az eső Szuzukában

A Lotus csapat Twitter csatornája szerint "az eső olyan gyorsan elállt, ahogy jött". Az értesülést a Sky Sports is megerősítette. A versenyirányítás szerint a Safety Car egy körnél többet fog megtenni a pályán, kötelező esőgumikat használni. Hülkenberget arról tájékoztatták, hogy a következő 30 percben egy száraz időszak következik, utána viszont ismét eső jöhet.

Origo
08:18

Csapatvezetői kupaktanács a bokszutcában

Ritkán látható spontán egyeztetés zajlik a Mercedes bokszfalánál. Toto Wolff, Christian Horner és Eric Boullier egyeztet valamiről, miközben az eső továbbra is esik, de mintha valamelyest javultak volna a körülmények.

Origo
08:16

10 perc múlva ismét elindul a mezőny

Újra megpróbálkozik a versenyirányítás a futam megtartásával, 10 perc múlva, helyi idő szerint 15:25-kor folytatódik a Japán Nagydíj.

Origo
08:13

Elhúzódó szünetre számíthatunk

Több versenyző, köztük az év végén a Ferrarihoz távozó Sebastian Vettel is kiszállt autójából és sisakjukat levéve eltűntek a garázsokban. Lewis Hamilton adatokat elemez, miközben Nico Rosberg továbbra is az autójában ül, sisakkal a fején. Jules Bianchi párásodó sisakrostélyát kezeli.

Origo
08:12

A parc fermé szabályai érvényesek

A sportszabályzat szerint a jelenlegi helyzetre a parc fermé szabályai érvényesek, így külön tájékoztatás nélkül komolyabb módosításokat nem lehet végrehajtani az autókon.

Origo
08:09

Piros zászló, a versenyt megszakítják

A második körben a versenyigazgató megszakította a Japán Nagydíjat és szokatlan módon a bokszutca végén sorakoztatja fel a mezőnyt. A versenyt vezető Nico Rosberg a bokszutcában átlépte a rajt-cél vonaalat, ezzel megkezdte a harmadik kört, így elméletileg akár pontokat is lehetne osztani, bár a piros zászló bemutatásakor a versenyzők még csak egy kört tettek meg.

Origo
08:05

Ericsson megpördült

Kicsúszott az utolsó kanyarban, majd jelentős hátránnyal újra tudott indulni a caterhames Marcus Ericsson. A svéd pilótát a pályabírók segítették vissza a versenybe.

Origo
08:03

Hamilton sürgeti a Safety Cart

A rajtrácson várakozás alatt sokat romlott a pálya állapota, figyelmeztette mérnöke Lewis Hamiltont, aki azt válaszolta, hogy a Safety Carnak sokkal gyorsabban kellene mennie.

Origo
08:02

Elrajtolt a mezőny

Mivel a Safety Car mögött kezdődik a verseny, már az első megtett kör is beleszámít a versenytávba. Innentől a versenyt maximum két óra alatt, négy órán belül teljesíteni kell, de a várakozások szerint ennél jóval hamarabb besötétedik majd Szuzukában.

Origo
08:00

Jóval hűvösebb van a korábbiaknál

A viharos időjárás megérkezésével természetesen sokkal hűvösebb van, mint a hétvége során eddig bármikor. A levegő 19, a pálya 23 fokos, a páratartalom 98 százalék. Igen erősen esik az eső, és több vízátfolyás is látható a pályán.

Origo
08:00

A hétvége nagy híre

Az, hogy Sebastian Vettel a szezon végén elhagyja a Red Bullt, és minden bizonnyal a Ferrarinál folytatja a pályafutását. Fernando Alonso még nem hozta nyilvánosságra a terveit, s bár azt állítja, ott fog versenyezni, ahol akar, a McLarennél azt állítják, még nem állapodtak meg vele. De vajon mi lesz a sorsa? Erről itt írtunk bővebben.

Origo
07:58

Már két kör után is járnak pontok

A szabályok szerint mindössze két kört kell megtenniük a versenyzőknek - akár a Safety Car mögött is -, hogy a pontszerzők megkapják a helyezésükért érő pontok felét. Teljes pontszámok a táv legalább 75 százalékának megtétele után járnak, Szuzukában tehát minimum 40 kört kell menniük a versenyzőknek, hogy teljes pontokat kapjanak. Futamgyőzelem esetén Nico Rosberg mindenképpen visszaveszi a vezetést a pontversenyben.

Origo
07:55

Grosjean tükre párásodik

Kapkodnak a Lotus szerelői Romain Grosjean autója körül. A francia versenyző visszapillantó tükrei párásodni kezdtek. Még a rutinos csapatokat is nehéz helyzetbe hozza, ha úgy kell esős versenyre készülniük, hogy előtte csak száraz időjárási körülmények között edzettek.

Origo
07:52

Safety Car mögött rajtol a mezőny

Az FIA bejelentése szerint a Safety Car felvezetésével kezdődik meg a Japán Nagydíj. Ennek a pole pozícióból induló Nico Rosberg bizonyára örül. A versenyzőket egyelőre nem a pálya állapota, hanem a látási viszonyok aggasztják.

Origo
07:50

A 25. körtől lehet nagyobb gond

A jelenlegi helyzet egy nehéz, de egyelőre nem lehetetlen esőversenyt vetít előre, de az időjárás jelentések szerint a 25. kör környékén tovább romolhatnak a körülmények. A verseny helyi idő szerint 15:00-kor rajtol, tiszta időben az FIA szerint 17:20-kor sötétedik be, így elhúzódó futamra semmiképpen sem lehet számítani.

Origo
07:46

Akár 65 liter vizet is kiszoríthatnak az esőgumik

A Pirellit képviselő Paul Hembery a Sky Sports-nak elmondta, akár 65 liter vizet is kiszoríthat egy esőgumi másodpercenként, míg az intermediate abroncs darabja 25 liter vizet távolít el. Hembery a gumik tartósságát nem tudta egyértelműen megbecsülni. 

Origo
07:45

Pérez már a rajtrácsra menet kicsúszott

Az alacsony tempó ellenére megcsúszott egy vízátfolyáson a pályára tartó Sergio Pérez az Esses kanyarban. A mexikói pilóta vissza tudott térni a pályára. Jenson Button a rossz látási viszonyokra panaszkodott. "Ez elég ijesztő" - mondta a Sky Sports-nak. A brit pilóta elkerülhetetlennek tartja a Safety Car mögötti rajtot. 

Origo
07:43

Esik Szuzukában

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Japán Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Szuzukában az előrejelzéseknek megfelelően esik, és vizes a pálya, de a körülmények egyelőre nem kezelhetetlenek.

Még több bejegyzés