Megszorongatták a Mercedest a szingapúri időmérőn

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szingapúri Nagydíj
Vágólapra másolva!
Hamilton végül behúzta a pole-t, de mindössze 7 ezredmásodpercet vert Rosbergre, és kevesebb mint 2 tizedet Ricciardóra. A Ferrari jól kezdett, de a döntőre elfáradt, sőt Räikkönennek egy hajtáshiba miatt meg is kellett állnia, míg Massa hiába vezetett percekkel az izgalmas időmérő vége előtt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Annak ellenére, hogy a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén végül senki nem tudta legyőzni a Mercedeseket, az idény egyik legizgalmasabb kvalifikációját láthatta a közönség. A szabadedzések és az időmérő első két szakasza után egyáltalán tűnt biztosnak, hogy a németek foglalhatják el az első rajtsort, főleg a Ferrari tűnt rájuk veszélyesnek.

Kimi Räikkönen a Q1-ben is megfutotta a legjobb köridőt, Q2-ben viszont a Mercedesek átvették a vezetést. A döntő szakasz az utolsó percig nyitott volt: az első körök után még Felipe Massa állt az élen, majd Daniel Ricciardo vette át a vezetést, végül azonban a két Mercedes mindenkinél gyorsabbnak bizonyult. Először Rosberg hajtott át a célvonalon, és azt hihette, hogy 1:45.688-as köre elég lesz a pole-hoz, másodpercekkel később azonban Hamilton 7 ezredes előnnyel megelőzte a csapattársát.

A brit érthető módon nagyon örült a pole pozíciónak, hiszen az utcai pályán a szokásosnál is értékesebb lehet az első rajtkocka. Elmondta, egyáltalán nem volt benne biztos, hogy Szingapúrban is a Mercedes lesz a leggyorsabb. „A Q1-ben és a Q2-ben futottam néhány jó kört, de láttam, hogy a Ferrarik nagyon közel vannak" – mondta. „Az utolsó körömben ráadásul blokkoltam a kerekeimet az első kanyarban, és időt vesztettem. Azt hiszem, 2 tized is volt a hátrányom, de nem adtam fel, és a kör vége nagyon jól sikerült."

Hamilton 7 ezredes előnye sokat érhet vasárnap Forrás: Daimler

Rosberg láthatóan csalódott volt a pole elvesztése miatt, és a rádióban egy „A francba!" felkiáltással reagált az eredményre. „7 ezred – ez szinte semmi. Ilyenkor az ember visszagondol a körére, és rájön, hány helyen lehetett volna gyorsabb. De Lewis remek munkát végzett, és a második hely is rendben van" – mondta a német, aki a Q2-ben eggyel több mért kört futott, mint a csapattársa, mert nem lehetett teljesen biztos a továbbjutásban. „Az időmérő előtt kicseréltük a fékjeimet, és időbe telt, mire fel tudtam venni a ritmust" – árulta el. „A balansz is más volt, és sokkal alulkormányzottabb volt az autóm, mint délelőtt."

Vettel túlhajtotta

A második sort némi meglepetésre a Red Bull foglalhatja el, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel is gyorsabb kört futott Fernando Alonsónál. Az ausztrál arra számít, hogy a 3. helyről indulva a versenyen is harcolhat majd a Mercedesekkel. „Az időmérő előtt azt gondoltam, hogy ha 2-3 tized lesz a lemaradásunk, akkor lehet esélyünk" – mondta. „Ennél is kevesebb volt a hátrányom, tehát optimista vagyok."

Vettel saját magára volt mérges az edzés után, úgy érezte, előrébb kellett volna végeznie. „Nem vagyok elégedett az utolsó körömmel. Azt hiszem, túl keményen hajtottam, és nem sikerült rendesen összeraknom a kört" – kesergett. Alonso csak az 5. helyet tudta megszerezni a Ferrarival, ennek ellenére nem tűnt túl csalódottnak. „Ugyanolyan pozícióban végeztünk, mint máskor, de ez az 5. hely mégis különbözik a többitől, mert csak 2-3 tized volt a lemaradásunk" – mondta a Vetteltől 5 ezreddel elmaradó spanyol, aki egy jó stratégiával az élmezőnyben harcolna vasárnap.

Räikkönen pórul járt

Felipe Massa elégedett volt a 6. helyével, hiszen a Williamsnek egyáltalán nem kedvez a szingapúri pálya, ráadásult Valtteri Bottast is sikerült 2 hellyel megelőznie. Közéjük Kimi Räikkönen fért be, aki az edzés utolsó perceiben már nem próbálkozhatott javítással: a második mért köre előtt motorhiba miatt vissza kellett állnia a bokszba. Valószínűleg elektronikai hibája volt, pedig az edzés első két szakaszában nagyon jónak érezte az autóját.

Bejutott a Q3-ba Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat is, csapattársaiknak viszont ez nem sikerült. A 11. helyen végző Button elmondta, a továbbjutás esetén sem ment volna sokra az autójával, hiszen egész nap küszködött vele.

A mezőny hátsó felében nem történt nagy meglepetés: a Marussiák és a Caterhamek mellett Adrian Sutil és Pastor Maldonado búcsúzott a Q1 után, Jules Bianchi és Kamui Kobajasi pedig megint óriási előnnyel végeztek csapattársaik előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!