Társoldalunk:

Rosberg simán nyert, Hamilton feljött harmadiknak a hockenheimi parádén

2014.07.20., 13:46
rendezés

A Német Nagydíj az eső nélkül is újabb izgalmas verseny volt tele előzéssel és incidenssel. Rosberg az élről indulva simán nyert, Hamiltonnak viszont meg kellett küzdenie a dobogóért, és az ismét remeklő Bottast végül sokkal frissebb gumikon sem tudta megelőzni. Mögöttük Vettel és Alonso ért célba, az utóbbi alig 1 tizedmásodperccel Ricciardo előtt.

Hockenheimben folytatódott a mostanában megszokott pozitív trend, és újabb izgalmas versenyt láthattak a nézők, akik vasárnap már a pálya körül is tisztességes számban képviseltették magukat. Bár Nico Rosberg a pole pozícióból rajtolva könnyedén, szinte észrevétlenül tűnt el a távolban idei negyedik győzelme felé, mögötte szinte a mezőny minden szegletében látványos párharcok zajlottak, nemegyszer kettős előzésekkel. A 20. kockából rajtoló Lewis Hamiltonnak alaposan meg kellett küzdenie a dobogóért, a 2. helyét végig magabiztosan tartó Valtteri Bottast azonban hiába támadta a verseny végén.

A Williams így annak ellenére átvette a konstruktőri 3. helyet a Ferraritól, hogy Felipe Massa ismét nem jutott tovább az első körnél. Ő jól rajtolt, de láthatóan nem akarta bántani a nehezebben induló Bottast, így a célegyenes végén szabadon hagyta a belső ívet, ahová Kevin Magnussen megpróbált beszúrni. A kísérletnek ütközés lett a vége, és Massa Williamse fejtetőre állt, mielőtt a bukótérben visszabillent a kerekeire.

A rajt nem volt sima, Massa fejtetőre állva a bukótérben kötött ki - katt a galériához!Forrás: AFP/Patrik Stollarz

„Jól vagyok. A baleset kívülről ijesztőbbnek tűnhetett, mint a pilótafülkéből. Csak mindent fejjel lefelé láttam, de nincs semmi bajom" – mondta a brazil. „Borzasztóan csalódott vagyok. Újra valaki más ejtett ki a versenyből, ami szörnyen bosszantó, amikor pedig ennyire gyors autónk van. Én voltam elöl, az enyém volt a kanyar. Ha valakinek oda kell figyelnie, hát az a hátulról érkező."

Bottas viszont nem keveredett semmilyen balhéba, simán jutott el zsinórban harmadik dobogós helyezéséig, amivel 6 pontra megközelítette a 4 helyezett Fernando Alonsót a világbajnokságban. Pedig miközben a versenyzők többsége három kiállással teljesítette a távot, ő Rosberghez hasonlóan csak kétszer állt ki a bokszba, ezért az utolsó etapban 37 kört kellett megtennie egyetlen szett gumival.

Massa még fejre is állt, amikor összeütközött Magnussennel - katt a galériához!Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Így is sikerült maga mögött tartania a 25 körrel frissebb Pirelliken rohamozó Hamiltont, aki szombati fékhibája és a váltócseréért kapott 5 rajthelyes büntetése miatt a 20. kockából vágott neki a futamnak. „Az utolsó néhány kör nagyon szoros volt Lewisszal. A tükörben láttam, hogy a gumijai szemcsésednek, ezért tudtam, hogy az első két kanyarban nem lesz képes elég közel kerülni hozzám" – magyarázta a finn. „Sejtettük, hogy nehéz lesz kihúznunk két kerékcserével, de a mérnökömmel folytatott kommunikáció nagyon hatékony volt."

Hamilton menti a menthetőt

Egy látványos, Daniel Ricciardóval tandemben bemutatott előzéssorozat után Hamilton már a 10. körben a pontszerzők között harcolt. Húsz körrel később Ricciardo mellett is elment, de amikor Jenson Buttont próbálta támadni, a hajtűkanyarnál félreértették egymást, összekoccantak, és a Mercedes első szárnyának bal oldaláról letört egy darab. Az autója ettől alulkormányzottá vált a táv fennmaradó részére. „Azt hittem, Jenson nyitva hagyja előttem az ajtót, mert mostanában megtette néha, de tévesen mértem fel a helyzetet" – ismerte el Hamilton.

Button, aki egy késői extra kiállás miatt a 8. helyen kötött ki, és úgy érezte, elrontották a taktikáját, annyit tett hozzá: „Lewis hátulról nekiment a jobbhátsó kerekemnek. Gondolom azt hitte, hogy el akarom engedni, pedig én is harcolni próbáltam a pozíciómért. Neki is nagyon unalmas lenne, ha csak úgy átadnám neki!"

Hamiltonnak még a végén is hajráznia kellett: az utolsó 18 körben kétszer előzte meg Fernando Alonsót, mert a Mercedes előrébb hozta a harmadik kerékcseréjét, hátha a versenyirányítás beküldi a Safety Cart Adrian Sutil megpördülése miatt. „A második etapban elromlott a balansz, ezért három kiállásra váltottunk, hogy állíthassunk az első szárnyán" – árulta el a technikai igazgató, Paddy Lowe. „Aztán a biztonsági autóra játszottunk, de az nem jött be."

Rosberg idei negyedik győzelmét aratta, Bottas zsinórban harmadszor állt a dobogóra - katt a galériához!Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Silverstone-i kiesése után Rosberg ezúttal zökkenőmentesen jutott el a célig, győzelemmel koronázva meg azt a két hetet, amely bizonyára életének egyik legemlékezetesebbje lesz: közben megnősült, a német válogatott megnyerte a foci-vb-t, ő pedig először nyert a hazai közönsége előtt. Ezzel 14 pontra növelte az előnyét a csapattársával szemben.

Alonso a Red Bullok ellen

A 4. helyért kiélezett küzdelem zajlott Alonso és a két Red Bull között, s a Ferrari végül annak ellenére mindössze 82 ezredmásodperccel Ricciardo előtt szelte át a célvonalat, hogy az ausztrál a rajtnál hátraesett a 14. helyre, mert a bukótérben kellett kikerülnie Massa fejre álló Williamsét. „Utána a rádión azt mondtam, vágjunk vissza ezért, ami sikerült is, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra" – vélte Ricciardo. „Ez fantasztikusan jó móka volt, az egyik legélvezetesebb versenyem."

Alonso 4-5 körrel a leintés előtt előzte meg Ricciardót, aki keményen ellenállt, és mesterien helyezkedve többször ügyesen visszatámadott. „Egyszerű dolgom volt, mert sokkal frissebbek voltak a gumijaim, mint Danielnek, ezért csak a megfelelő alkalomra vártam" – mondta Alonso. „Menet közben váltottunk három kiállásra, mivel a gumik durvábban koptak a vártnál, az aszfalt még így is forró volt nekik."

Alonso ismét jót csatázott Vettellel - katt a galériához!Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Alonso előzőleg Vettellel is látványos párharcba bonyolódott, és egyszer ugyanúgy a bokszból kihajtó Red Bullt előzte meg, mint két héttel ezelőtt Silverstone-ban. Az első kiállásuk után pedig két oldalról egyszerre húztak el a még régi gumikon köröző Kimi Räikkönen mellett, a féktávon mindketten összekoccanva vele. „Kicsit szendvicsbe fogtuk Kimit, de minden oké volt" – jegyezte meg Alonso, míg az idén tűrhetőnek számító 4. helyezése ellenére kedvetlennek tűnő Vettel azt mondta: „Ez szórakoztatóbb volt, mint reméltem! Különösen az elején. Nem tudtam, merre mozduljak, végül a külső ívet választottam." A címvédőnek sokáig spórolnia kellett a benzinnel.

Räikkönen, aki Hamiltonhoz és Romain Grosjeanhoz hasonlóan a keményebb Pirelliken rajtolt, végül pont nélkül maradt, a Sauber viszont mindkét autóját a legjobb tíz közé juttatta, miután Nico Hülkenberg kihúzta a távot két kerékcserével. Rajtbalesetéből szépen magához tért Kevin Magnussen is, és Rosberghez képest ugyan már egy kör hátrányban, de Button mögött, a 9. helyen zárta a napot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

--
13:39

Hamarosan rajtol a Német Nagydíj

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Német Nagydíjról élőben készülő tudósításunkban! Hockenheimben egyelőre szép idő van: süt a nap, és néhány fokkal hűvösebb van, mint az elmúlt két napban. Némi esély van rá, hogy a futam közben elered az eső, de a legújabb előrejelzések szerint csak késő délután, estefelé érkezik meg a csapadék.

--
13:43

Hamilton a 20. helyről indul

Az időmérős eredménye alapján a 15. rajtkocka lenne az övé, de a Q1-be elszenvedett balesete után ki kellett cserélni a váltóját. A Mercedes egyébként kicserélte a fékeket is Hamilton autójában, az eddig használt, és az időmérőn csődöt mondott Brembo helyett a Carbone Industrie féktárcsáit fogja használni a versenyen. Bár sokáig úgy tűnt, hogy emiatt a bokszutcából kell majd indulnia, az FIA végül büntetlenül engedélyezte a biztonsági okokból végrehajtott cserét.

--
13:46

Rosberg első hazai győzelmére tör

Németországban még egyszer sem sikerült nyernie, de most óriási esélye van rá - nem elég, hogy a leggyorsabb autóban ül, csapattársa csak a mezőny végéről fog indulni. Teljesen nyugodt azért nem lehet, hiszen a Mercedes viszonylag gyakori meghibásodásai adnak okot az aggodalomra. Rosberg mögül a Hockenheimben is remek formában lévő Williamsek indulhatnak, őket Kevin Magnussen és a Red Bullok követik. Az időmérőről részletesebben itt olvashat.

Origo
13:53

Ericssont is megbüntették

A svéd a bokszutcából fog indulni, ráadásul egy 10 másodperces stop&go büntetést is kapott, amiért a Caterham megszegte a parc fermé szabályokat szombaton. Ericsson a harmadik szabadedzésen jelentkező hidraulikai probléma miatt nem tudott részt venni az időmérőn, és a szerelői a kvalifikáció után is a megengedettnél több ideig dolgoztak az autóján.

Origo
13:56

Mégis esőt várnak?

Egyre több csapat jelzi, hogy a vártnál korábban, a futam vége felé eleredhet az eső. A várt lehűlés mindenesetre bekövetkezett: az aszfalt hőmérséklete több mint 20 fokot csökkent egy nap alatt, most csak 33 fokos. A hűvösebb aszfalton nyilvánvalóan a gumik is másképp viselkednek majd.

Origo
14:01

Hárman rajtolnak a lágy gumin

Räikkönen, Grosjean és Hamilton választotta a lágy abroncsokat, a többiek mind a szuperlágyon vágnak neki a futamnak. Most úgy tűnik, 60 százalék az esélye annak, hogy a futam közben elkezd esni az eső.

Origo
14:02

Megy a felvezető kör

Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról. Két héttel ezelőtt nagy balesettel indult a futam, reméljük, most nyugodtabb rajtot láthatunk. Hamilton számára kulcsfontosságú lehet, hogy mennyit tud előrelépni a verseny elején.

Origo
14:07

Rajt: Massa felborult, Safety Car!

Nem úsztuk meg rajtbaleset nélkül: a második sorból induló Massa és Magnussen összeütköztek, a brazil Williamse fel is borult. Szerencsére sértetlenül szállt ki a roncsból. Magnussen folytatni tudta a versenyt, bár a bokszba hajtott kerékcserére. A Safety Car mögött Rosberg vezeti a versenyt Bottas és Vettel előtt.

Origo
14:09

3. kör: Újraindult a verseny

A Safety Car mögött útjára engedték a mezőnyt, ezúttal nem történt különösebb incidens. A sorrend: Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Pérez, Kvjat, Räikkönen, Sutil. Hamilton a 16. helyen jár.

Origo
14:11

4. kör: Button és Hülkenberg csatázik

A brit jól jött ki a rajt utáni kavarodásból, a 11. helyről indulva már a 6. helyen áll. Ráadásul keményen támadja Hülkenberget, aki egyelőre nem adta át a helyét. Az élen Rosberg máris elhúzott, 2,5 másodperc az előnye Bottas előtt.

Origo
14:13

5. kör: Ricciardo visszaesett

A rajtbalesetet csak úgy sikerült kikerülnie, hogy számos pozíciót vesztett, ezért csak a 12. helyen áll. A Red Bull most figyelmeztette, hogy Hamilton megérkezett mögé, már csak néhány tized köztük a különbség.

Origo
14:15

6. kör: Hamilton és Sutil összeért

De úgy tűnik, egyikük autója sem sérült meg. Hamilton továbbra is Ricciardo mögött halad, 7 tized köztük a különbség. Bottas már 4,4 másodperccel vezet.

Origo
14:17

8. kör: Nincs büntetés a rajtbaleset miatt

A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az esetet, sem Massát, sem Magnussent nem büntetik. Hülkenberg közben arra panaszkodik, hogy "hihetetlenül" alulkormányzott az autója, de egyelőre maga mögött tartja Buttont.

Origo
14:18

9. kör: Kvjat és Pérez ütközött

Az orosz meg is pördült, majd a kör végén behajtott a bokszba. Pérez azt jelentette a rádión, hogy épnek érzi az autóját a koccanás után. A 7. helyért csatáztak.

Origo
14:21

11. kör: Nagy csaták a középmezőnyben

Hamilton még mindig nem tudta magát átverekedni Ricciardo Red Bullján, aki viszont már Räikkönent támadja, sőt sikerül is megelőznie. Hamilton is rögtön megtámadta a finnt, majdnem össze is értek, de Räikkönen megtartotta a 9. helyét.

Origo
14:22

13. kör: Alonso a bokszban

Az élmezőnyből elsőként cserél kereket, a 4. helyről állt ki lágy gumikért. A 12. helyen folytathatja a versenyt.

Origo
14:25

14. kör: Hamilton egyszerre kettőt előzött

A Mercedes összeért Räikkönen Ferrarijával, de sikerült elmennie a finn mellett, és ugyanazzal a lendülettel Ricciardo mellett is elment a hajtűkanyar után. Az ausztrál a kör végén kiállt a bokszba, csakúgy, mint Button és Vergne.

Origo
14:27

16. kör: Vettel a Ferrarikkal csatázik

Megint fantasztikus jelenetek zajlottak a középmezőnyben: a kerékcseréje után Vettel a két Ferrari közé ért vissza a pályára, és hárman csatáztak a 4. helyért. Vettel került ki győztesen az ütközetből, de előtte összeért Räikkönennel, akinek leesett egy darab az első szárnyából. Közben Rosberg és Bottas is a bokszban járt.

Origo
14:29

18. kör: Hamilton a második

Persze csak azért, mert ő az élmezőnnyel ellentétben még nem cserélt kereket. A lágyakon indult, ezért tovább bírja, hasonlóan a 6. helyen haladó Räikkönenhez.

Origo
14:31

19. kör: Vettel gyorsabb a Ferrariknál

Az előző csatájuk után sikerül elhúznia tőlük, már 2 másodperc az előnye Alonso előtt. Räikkönen jóval lassabb, már 5,4 másodperccel lemaradt a csapattársától is.

Origo
14:32

20. kör: A sorrend

Rosberg, Hamilton, Bottas, Vettel, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Button, Magnussen, Ricciardo. Közülük Hamilton és Räikkönen nem cserélt még kereket.

Origo
14:34

21. kör: Räikkönen a bokszban

Előtte Hülkenberg megelőzte őt, már nagyon lassan haladt a használt lágyakon. Most szuperlágyakra váltott, és a 14. helyre jött vissza.

Origo
14:36

22. kör: Bottas megelőzte Hamiltont

Így ténylegesen is a 2. helyen áll, függetlenül attól, hogy Hamilton továbbra sem járt a bokszban. Räikkönen a kiállása után rögtön megelőzte Sutilt, most Grosjeant támadja a 12. helyért.

Origo
14:39

24. kör: Alonso közeledik Vettelhez

Az elmúlt körökben rendre gyorsabb volt nála, és már csak 9 tized közöttük a különbség. Az élmezőnyben most Hamilton a leglassabb a 24. körüket teljesítő lágy gumikon, valószínűleg a következő percekben kiáll a bokszba.

Origo
14:42

26. kör: Hamilton a bokszban

Megint lágy gumikat kapott, a verseny végére tartogatja a gyorsabb abroncsokat. Räikkönen közben megelőzte Magnussent, már a 9. helyen áll.

Origo
14:44

28. kör: Grosjean kiesett

A rádión arra panaszkodott, hogy elszállt az erő a motorjából, majd le is parkolta a Lotust a 2-es kanyarnál. Vergne pedig 5 másodperces büntetést kapott, amiért pályaelhagyással szerzett előnyt.

Origo
14:46

30. kör: Hamilton a hetedik

A bokszkiállása után a 8. helyre tért vissza, de most sikerült megelőznie Ricciardót. A következő áldozata Button lehet, a McLaren 1,1 másodperccel halad előtte. Rosberg kényelmesen, 14 másodperces előnnyel vezet Bottas előtt.

Origo
14:48

31. kör: Hamilton koccant Buttonnal

Idén feltűnően sokszor összeérnek az autók az előzési kísérletek közben, ezúttal a Mercedes és a McLaren ütközött a hajtűkanyarnál. Hamilton első szárnya kicsit megsérült, de úgy tűnik, ez nem befolyásolja az autója teljesítményét.

Origo
14:50

32. kör: Hamilton előzött

Az előző koccanás után végül egy körrel később ugyanott, a hajtűkanyarban ment el Button mellett, és feljött a 6. helyre. A McLaren a kör végén ki is állt a bokszba, lágy gumikat kapott.

Origo
14:52

33. kör: Alonso a bokszban

A 4. helyről állt ki, elévágással próbálják megelőzni Vettelt. Hamilton az előző körben újabb helyet lépett előre a hajtűben, Hülkenberget megelőzve már az 5. Nagyon jó tempót diktál az új lágy abroncsain.

Origo
14:54

35. kör: Alonso Vettel előtt

A Red Bull reagált Alonso kerékcseréjére, és Vettelt is kihívták a bokszba. A német a Ferrari elé tudott visszatérni a pályára, de Alonso a hajtűkanyarban megelőzte őt.

Origo
14:57

37. kör: Massa úgy érzi, nem hibázott

A brazil a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, a szokásosnál is óvatosabban vezetett a rajtnál, de "egyszerűen eltaláltak hátulról." Nagyon el van keseredve, ami nem csoda - nem először fordult elő idén, hogy egy potenciális dobogós helyezést bukott különböző incidensek miatt.

Origo
14:59

39. kör: Vettel üldözi Alonsót

A német nem maradt le a Ferraritól, csak 6 tized köztük a különbség. A 4. és 5. helyen haladnak, miután mindketten megelőzték a régi gumijaival küszködő Hülkenberget.

Origo
15:01

40. kör: Bottas kereket cserél

Az előző kör végén így tett Hülkenberg is. Bottas kiállása jól sikerült, a finn a 3. helyen folytatja a versenyt.

Origo
15:03

42. kör: Rosberg is a bokszba járt

Korábban panaszkodott, hogy már nagyon elhasználódott a balelső gumija. Hamilton is úgy érzi, hogy a vártnál korábban el fognak használódni az abroncsai.

Origo
15:05

43. kör: Hamilton 3 kiállásra váltott?

Úgy tűnik, ugyanis a Mercedes kihozta őt a bokszba, és 24 körrel a verseny vége előtt szuperlágyakat kapott. Ricciardo közben fantasztikus tempót diktál: egymás után többször megfutotta a leggyorsabb kört, most Buttont támadja a 6. helyért.

Origo
15:09

46. kör: Vettel a bokszban

Túl van a harmadik kiállásán is, lágy gumikat kapott. A 6. helyen tudja folytatni a versenyt.

Origo
15:11

47. kör: Kvjat autója kigyulladt

A Toro Rossóból óriási lángok csaptak fel, szerencsére az orosz gyorsan el tudja hagyni az autóját. Ő a verseny harmadik kiesője, korábban Grosjeannak és Massának kellett feladnia a futamot.

Origo
15:12

49. kör: Nem várható eső

A Mercedes legalábbis ezt mondta Rosbergnek 18 körrel a verseny vége előtt. Hamilton közben közeledik az előtte autózó Alonsóhoz, már csak 1 másodperc van köztük.

Origo
15:14

50. kör: Hamilton megelőzte Alonsót

Nem volt nehéz dolga, a spanyol nem is igazán védekezett a lényegesen gyorsabb Mercedes ellen. Bottas nyomába eredhet, 3 másodperc van köztük.

Origo
15:16

51. kör: Sutil a célegyenesben hagyta a Saubert

Az utolsó kanyarban megpördült, és nem tudta újra elindítani az autóját, ami most keresztben áll a célegyenes elején. Sutil kiszállt az autóból, a sportbírók megpróbálják letolni a Saubert a pályáról. Nem küldték be a Safety Cart, dupla sárga zászlót lengetnek.

Origo
15:18

52. kör: Hamilton a bokszban járt

Kihasználta a sárga zászlós időszakot, és átesett a harmadik kerékcseréjén. A 4. helyre tért vissza az új szuperlágy gumikon, Alonso 9,4 másodperccel halad előtte. A spanyol kétkiállásos taktikával próbálkozhat, de Hamilton ellen így sem lesz esélye.

Origo
15:21

54. kör: Hamilton szárnyal

Körönként több mint 3 másodperccel gyorsabb a használt gumikon autózó Alonsónál. A spanyolt biztosan meg fogja előzni, és Bottas sem érezheti magát biztonságban - alig több mint 9 másodperccel autózik a sokkal gyorsabb Mercedes előtt.

Origo
15:22

56. kör: Alonso a bokszban

Muszáj volt kiállnia, rengeteg időt veszített az előző körökben. Szuperlágy gumikat kap az utolsó körökre, a 7. helyen folytatja a versenyt.

Origo
15:24

57. kör: Ricciardo szépen előzött

Buttont hagyta maga mögött egy bravúros manőverrel a 8-as kanyarban, ezzel feljött az 5. helyre. Közben Alonso is megérkezett mögéjük, és a friss gumikon ő is könnyedén megelőzte Buttont.

Origo
15:25

58. kör: Hamilton sokkal gyorsabb Bottasnál

A Mercedes mondta is neki a rádión, hogy könnyű előzésre számíthat. Minden körben több mint egy másodpercet hoz a Williamsen, már csak 2,4 másodperc köztük a különbség.

Origo
15:28

59. kör: Alonso Ricciardóval csatázik

A Ferrari kétszer is a Red Bull elé került, de Ricciardónak sikerült visszaelőznie a spanyolt. Az 5. helyért csatáznak, Alonsónak még 7 köre van az előzésre.

Origo
15:31

61. kör: Hamilton utolérte Bottast

Még 6 köre van, hogy megelőzze, minden bizonnyal sikerülni fog neki. Rosbergnek még 6 kört kell kibírnia a győzelemig, 20 másodperc az előnye.

Origo
15:33

63. kör: Ricciardo eddig bírta

Egy újabb fantasztikus, kerék-kerék elleni csata után Alonso végül sikeresen maga mögött hagyta a Red Bullt. Bottas továbbra is maga mögött tartja Hamiltont, a Mercedes most nem is támadja.

Origo
15:35

65. kör: Forgalom Bottasék előtt

Utolérték Maldonadót és Ericssont, a sorrend a lekörözések után sem változott közöttük. Hamilton azt mondja a rádión, hogy a Williams túl gyors az egyenesekben. Két kör van hátra.

Origo
15:36

67. kör: Az utolsó kör következik

Bottas még tartja magát, egy kört kell kibírnia. Mögöttük már nem várhatóak csaták, Alonso 1,8 másodperces előnyt tudott kiépíteni Ricciardo előtt.

Origo
15:39

Rosberg nyerte a Német Nagydíjat

Senkitől sem zavartatva, a rajttól vezetve nyerte meg hazai versenyét, és tovább növelte az előnyét a világbajnokságban. Az ismét fantasztikusan versenyző Bottas maga mögött tartotta Hamiltont, aki a 20. helyről a 3.-ra tudott feljönni az eseménydús versenyen. A további pontszerzők: Vettel, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Magnussen, Pérez.

Origo
15:41

Ricciardo majdnem megtréfálta Alonsót

Az utolsó körben ismét felzárkózott mögé, és a célba érkezéskor kevesebb mint 1 tized volt közöttük a különbség. A másik Ferrarival Räikkönen pontot sem tudott szerezni, csak a 11. lett.

Origo
15:43

Rosberg előnye 14 pont

Hamilton látszólag nem örül túlzottan a 3. helyének, hiába lépett előre 17 helyet a rajtpozíciójához képest. A Mercedesnek lett volna esélye egy újabb kettős győzelemre, de a hűvösebb aszfalton jól bírták a Williams abroncsai. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménylistával és az összefoglalóval.

Még több bejegyzés