Társoldalunk:

Rosberg nyert, a Marussia pontot szerzett az őrült derbin

2014.05.25., 13:50

A Monacói Nagydíj a végére pörgött fel. Hamiltonnak a szemébe ment valami, ezért Ricciardo utolérte, Räikkönen, aki eleinte a dobogóra is esélyesnek tűnt, két koccanás miatt háromszor járt a bokszban, és öten estek ki műszaki hiba, hárman pedig kicsúszás miatt.

|

Unalmasnak indult, de aztán az idén már többször látottaknak megfelelően a végére felpörgött a Monacói Nagydíj, amelyen Nico Rosberg idei második győzelmével visszavette a vezetést a világbajnokságban csapattársától, Lewis Hamiltontól. A Mercedes versenyzői között az időmérőn történtek után ma is nagy volt a feszültség, de a küzdelmük kiábrándító véget ért, mert Hamiltonnak belement valami a szemébe, ettől lelassult, és a hajrában Daniel Ricciardo ellen kellett védekeznie. A dobogóra eleinte esélyesnek tűnő Kimi Räikkönen versenye rémálomba fordult, Sebastian Vettelt pedig négy társához hasonlóan műszaki hiba kényszerítette a pálya szélére. Jules Bianchi eközben történelmet írt azzal, hogy két büntetés ellenére is megszerezte a Marussia első Forma-1-es pontjait.

Bár Hamilton azt ígérte, „Sennáról fog példát venni", miután arra gyanakodott, hogy Rosberg szándékosan csúszott ki előtte az időmérő végén, a versenyt követően már azt állította, csak viccelt. Valóban nem próbálkozott semmilyen, túl rámenős manőverrel, de a díjátadó alatt láthatóan nagyon csalódott volt, és nem is gratulált Rosbergnek, a viselkedésével azt sugallva, hogy a rivalizálásuk a hétvégén új szintre lépett.

Rosberg sorozatban másodszor nyert Monacóban - katt a galériához!Forrás: AFP/Boris Horvat

Hamiltonnak a középszerű rajtot követően csak a bokszban lett volna reális esélye Rosberg elé kerülnie, ám mivel a 25. körben pályára küldték a Safety Cart Adrian Sutil balesete miatt, a két Mercedesnek egyszerre kellett lebonyolítania egyetlen kerékcseréjét, így a sorrend megmaradt. A brit versenyző hitetlenkedve háborgott a rádión. „Abban a körben kellett volna kiállnom, ezt tudtam előre. De azt is tudtam, hogy nem fogtok kihívni" – mondta a mérnökének. A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint azonban mindenképpen Rosberg volt előnyben, mert a csapat szabályai szerint a jobb pozícióban lévő pilótájuk választhat stratégiát, és különben sem számíthattak a Safety Carra. „Azt hiszem, be kell szereznünk a garázsba egy új eszközt: egy kristálygömböt..." – ironizált.

Hamilton elismerte, hogy hiába volt gyors, a csapattársa nem hibázott, de úgy vélte, „a McLarennél kihívtak volna a bokszba." Miután a verseny előtt kicserélték az időmérőn megsérült kuplungot az autójában, Rosberg ezúttal remekül rajtolt, s bár egy pillanatra sem tudott igazán meglógni, amíg Hamilton rendesen látott, zsinórban második monacói győzelme nem forgott veszélyben. „Lewis nagyszerűen vezetett, keményen szorongatott" – ismerte el. „Durva nyomást fejtett ki rám, de higgadt maradtam." Rosbergnek egy ideig spórolnia kellett a benzinnel, 25 méterrel a szokásos fékezési pont előtt véve el a gázt az 1-es és 3-as kanyarnál, mert 1,6%-kal többet fogyasztott az autója Hamiltonénál, de a szűk pályán ez sem tette sebezhetővé. „Teljesen meg kellett változtatnom a vezetési stílusomat, ami egyáltalán ne volt könnyű" – jegyezte meg.

A rajtnál Vettel tornázta fel magát a Mercedesek mögé, de a 4. körben, az első Safety Car-fázist követő újraindítás után a Renault hajtáslánc megint rakoncátlankodni kezdett a Red Bullban – ezúttal a turbó adta meg magát –, ezért lelassult, majd röviddel később végleg kihívták a garázsba. A dobogó legalsó fokára így ismét a csapattársa állhatott fel, aki a hajrában közel került a látásproblémákkal küszködő Hamiltonhoz is, noha előzőleg 13 másodpercre volt tőle. Ricciardo a rá jellemző szerénységgel fogadta az eredményt. „Sebastiannak gondjai akadtak, Räikkönen pedig defektet kapott, úgyhogy ezt a harmadik helyet megörököltem" – mondta.

Rosberg ezúttal nem rajtolt rosszul, Ricciardo viszont beragadt - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Klein

A Ferrarik közül most Räikkönen indult jobban, mivel Fernando Alonso előtt eltorlaszolta az utat a gyengén rajtoló Ricciardo. Vettel kiesése után a finn a 3. helyen haladt, és az első etap elején lényegesen gyorsabb volt az üldözőinél. A bokszkiállások során is megtartotta a pozícióját, de a Safety Car mögött az egyik, lekörözött Marussiával összekoccanva defektet kapott, ezért azonnal újra kereket kellett cserélnie, és visszaesett 14-ediknek. Négy körrel a leintés előtt pedig a 7. helyezett Kevin Magnussent próbálta előzni a Loewsben, de a belső ívről nem tudott befordulni a hajtűkanyarba, és a szemközti korlátnak koccant, a McLaren előtt is eltorlaszolva az utat. Ki tudott ugyan tolatni onnan, ám egy újabb kiállás után csak a 12. helyen ért célba, miközben Alonso a számára eseménytelen verseny végén 4. lett. A Ferrari zsinórban 74. alkalommal szerzett pontot.

Míg Sergio Pérez már az első körben kiesett, amikor összeütközött Jenson Buttonnal, a másik Force Indiát vezető Nico Hülkenberg, aki a keményebb Pirelliken vágott neki a távnak, egy újabb 5. hellyel bizonyította a tehetségét. A hajrában annyira elhasználódtak a szuperlágy gumijai, hogy csak nehezen tudta maga mögött tartani Buttont. „Fogalmam sincs, a végén hogy éltem túl a versenyt. Szerencsére az alagút felé és az utolsó kanyarból mindig jól gyorsítottam ki" – árulta el. Az eredményét egy ritkán látott előzéssel alapozta meg, amikor a Portier belső ívén elment az egy pillanatra elbizonytalanodó Magnussen mellett. „Csak megláttam a lehetőséget" – mondta. „Valakit el kellett engednünk, amivel ő elvesztette a lendületét, ezért beszúrtam mellé az autóm orrát. Nem voltam biztos benne, hogy sikerülni fog."

A Williamsek közül csak a 16. helyről induló Massa szerzett pontot - katt a galériához!Forrás: AFP/Alexander Klein

A Williams versenyzői közül némi meglepetésre a csak a 16. kockából rajtoló Felipe Massa távozhatott 6 újabb ponttal a zsebében Monacóból, a sokáig a 8. helyen haladó Valtteri Bottas ugyanis műszaki hiba miatt feladta a küzdelmet. Az egész mezőnyből Massa cserélte le utoljára, a 45. körben azokat a szuperlágy gumikat, amelyeken rajtolt. Miután Button megtörte a csapatát sújtó átkot, a Williams és a McLaren most 52-52 ponttal, fej-fej mellett áll a konstruktőri tabellán.

A 8. helyen valójában Bianchi ért célba, csak az idejéhez utólag hozzáadott 5 másodperccel esett vissza a kilencedikre, Romain Grosjean mögé. Eredetileg még a verseny elején kapott egy 5 másodperces stop&box büntetést, mert Esteban Gutiérrezhez és Max Chiltonhoz hasonlóan rossz rajtkockába állt fel, miután Pastor Maldonado Lotusa már a felvezető kör startjánál a rajtrácson ragadt. A stop&box esetén az előírt időt követően a szerelők elkezdhetnek dolgozni az autón, a büntetést azonban a szabályok szerint nem szabad egy Safety Car-fázis alatt letölteni. Márpedig a Marussia Bianchival így tett, ezért kapta meg a másodikat is, amely azonban nem fosztotta meg első pontjaitól.

Bianchi a Forma-1-hez 2010-ben csatlakozó csapatok első pontjait szerezte meg - katt a galériához!Forrás: Marussia

A Marussia számára ez a 9. hely felért egy győzelemmel – különösen, hogy a Sauber továbbra is pont nélkül áll. „Nagyon régóta vártunk erre" – lelkendezett Bianchi, aki a Kamui Kobajasi ellen a Rascasse-nál végrehajtott erőszakos manőverének is köszönhette a sikerét. „Örülök, hogy ilyen eredménnyel ajándékozhattam meg a csapatot, keményen megdolgoztak érte."

A Monacói Nagydíjról szokatlanul sokan estek ki. Maldonado az üzemanyagrendszer hibája miatt el sem rajtolhatott, Vettel mellett Bottas és Jean-Eric Vergne is a makacskodó hajtáslánc miatt adta fel a küzdelmet, Gutiérrez, Pérez és Sutil pedig a korlátnak ütközve fejezte be a versenyt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

15.58 |

Hamilton nem boldog

Rosberg látványosan ujjong, Hamilton viszont szinte senkihez nem ment oda a díjátadó ceremónia előtt. Azért elereszt egy erőltetett mosolyt, amikor átveszi a második helyért járó trófeát. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménylistával és a szöveges összefoglalóval. 

15.56 |

Ünnepel a Marussia

Bianchi a 8. helyen ért célba, de a 9. lesz, miután hozzáadják az idejéhez a második 5 másodperces büntetést. A Marussia ezzel fennállása első pontjait szerezte meg. 

15.54 |

78 .kör: Rosberg a győztes

Vége a Monacói Nagydíjnak, Rosberg 9,2 másodperccel nyert a második helyét végül megtartó Hamilton előtt. Ricciardo a kockás zászlónál 0,4 másodperccel követte a Mercedest. A további sorrend: Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bianchi, Grosjean, Magnussen. 

15.51 |

76. kör: Räikkönen a leggyorsabb

De csak a 12. helyen áll, 2,1 másodperc a lemaradása Ericsson Caterhame mögött. Hamilton még mindig bírja a második helyen, Ricciardo nem tud előzéssel próbálkozni. 

15.50 |

75. kör: Hamilton tartja magát

Sikeresen átverekedte magát a forgalmon, és egyelőre maga mögött tudja tartani Ricciardót. 3 kör azonban még hátra van, és csak 0,3 másodperc közöttük a különbség. 

15.48 |

73. kör Räikkönen és Magnussen ütközött

Dráma 4 körrel a verseny vége előtt, a Ferrari és a McLaren a hajtűkanyarban ütközött. Egyikük sem esett ki, de Räikkönennek a bokszba kellett hajtania egy új első szárnyért, és Magnussen is visszaesett. Bianchi ezzel a 8. helyen áll a Marussiával. 

15.45 |

71. kör: Nagy a forgalom

Hamiltonnak hamarosan egy bolyt kell leköröznie, ez fél szemmel elég nehéz lesz, miközben Ricciardo már nagyon közelről követi őt. 

15.42 |

69. kör: Ricciardo gyors

Folyamatosan közeledik a látásával küszködő Hamiltonhoz, már csak 5 másodperc közöttük a különbség, miközben Rosberg 5,7 másodperccel vezet. 

15.39 |

67. kör: Hamilton szemébe ment valami

A rádión panaszkodott, hogy a bal szemével nem lát, valószínűleg belement valami. A Mercedes fel is készült egy bokszkiállásra, de Hamilton folytatja, most 5,7 másodperccel halad Rosberg mögött. 

15.38 |

66. kör: Bianchit megbüntették

Újabb 5 másodperces stop&go-t kapott, amiért az előzőt a Safety Car alatt töltötte le. Hamilton egyre jobban lelassul. 

15.34 |

64. kör: Ricciardóé a legjobb kör

1:19.316-os idővel futotta meg a verseny eddigi leggyorsabb körét, 10 másodpercen belülre került a Mercedesekhez képest. Hamilton visszaesett, már 3,9 másodperc a hátránya Rosberg mögött. 

15.30 |

61. kör: Gutiérrez versenyének is vége

A Rascasse-nál pördült ki, miután a hátsó kerekével eltalálta a belső korlátot. Bianchi ezzel a pontszerzést érő 10. helyen áll, de egyelőre nem tudni, vár-e rá további büntetés. 

15.27 |

58. kör: Bianchi a 11.

Ez remek pozíció a Marussiának, de a franciának pechje van: vizsgálják, amiért a stop&go büntetését a Safety Car alatt töltötte le. Ebből valószínűleg újabb büntetés lesz, pedig a Marussia további kiesések esetén akár az első pontját is megszerezhetné. 

15.23 |

56. kör: Bottas kiesett

Egy Mercedes motor is megadta magát, Bottas a hajtűnél állította le a füstölgő Williamst. Ezúttal nincs szükség Safety Carra, a daru segítségével gyorsan kiemelték az autót. Bottas idén először nem fog pontot szerezni. 

15.19 |

53. kör: Hamilton megint közeledhet

Rosberg most egy másodperccel vezet előtte, az előző körökben a brit volt a gyorsabb. Az utolsó pontszerző helyekért közben nagy csata van kialakulóban: Bottast 5 tizeddel vezet a gyorsabb Gutiérrez előtt, akit szintén fél másodperccel követ Räikkönen, és Massa is kezd felzárkózni mögéjük.

15.16 |

52. kör: Vergne is feladta

Az autója füstöt eregetve adta meg magát, de még vissza tudta vinni a garázsba. Már négy Renault-motoros autó adta meg magát a Monacói Nagydíjon. 

15.14 |

50. kör: Bianchi Vergne-nyel küzd

Egyelőre tartja a 12. helyet, pedig Vergne nagyon agresszívan támadja őt, az előbb össze is koccantak. Massa közben közeledik Räikkönenhez, 2,2 másodperc közöttük a különbség. 

15.11 |

48. kör: Hamilton jobban spórol

Eddig 1,6 százalékkal fogyasztott kevesebb benzint, mint Rosberg, és a csapata most közölte vele, hogy már nem is kell spórolnia. Ennek ellenére most kicsit lemaradt, a német előnye 1,3 másodpercre nőtt. 

Előző
Következő