Társoldalunk:

A Mercedesek kettős győzelmet arattak Malajziában

2014.03.30., 09:45

A száraz versenyen a 23. sikerét elkönyvelő Hamilton 17 másodpercet vert saját csapattársára, Rosbergre is. Vettel idén először felállhatott a dobogóra, de a Mercedesekkel nem tudta tartani a lépést, és Alonso sem jutott előrébb a 4. helynél, ahonnan rajtolt. Räikkönen már a rajtnál elvesztette a pontszerzési esélyét, amikor Magnussen hátulról nekiment, míg a Williamsnél dráma bontakozott ki, Massa ugyanis megtagadta a csapat utasítását, hogy engedje el Bottast.

|

Miután a melbourne-i idénynyitón korán kiesett egy filléres alkatrész, az egyik gyújtógyertya szigetelőfoglalatának hibája miatt, Lewis Hamilton fölényesen aratta pályafutásának 23. győzelmét a Malajziai Nagydíjon, amelyen végig száraz maradt a pálya. A Mercedes brit versenyzője mesterhármast ért el, hiszen a pole megszerzése után megfutotta a leggyorsabb kört, 17 másodpercet verve saját csapattársára, Nico Rosbergre is. Sebastian Vettel idén először eljutott a dobogóig, a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardónak azonban hihetetlenül peches délutánja volt, és végül ki is esett. Egyébként is mindössze tizenöten jutottak el a célig.

Hamilton a jó rajt után végig magabiztosan kézben tartotta az irányítást. Az autója a tempója ellenére kevesebbet fogyasztott, mint az élmezőny tagjainak többségéé, beleértve Rosberget is, és a gumijai ugyancsak állták a sarat a hőségben, így a riválisainál későbbre igazíthatta a kerékcseréit. „Ez hihetetlen verseny volt egy ilyen nehéz hétvége és a hosszú előszezon után" – ismerte el a dobogósokat interjúvoló Benedict Cumberbatch-nek. „Ma már azelőtt izzadtunk, hogy beültünk volna az autóba, de muszáj volt higgadtnak maradnunk, és nem elveszítenünk a koncentrációt. A csapat azonban végig tökéletes utasításokat adott, ezért nagy köszönet illeti őket."

Rosberg már a rajtnál elkezdett küszködni a hátsó gumijaival, a 4-es kanyarban keresztbe is állt alatta a Mercedes, ezért egy pillanatra nyomás alá került a Red Bullok részéről, pedig előtte sikerült lerajtolnia Vettelt. Később hiába kérték a rádión, hogy legalább 5 másodpercre húzzon el a német versenyzőtől, nem sikerült 4 másodperc fölé növelnie az előnyét. „Megpróbáltam üldözni Lewist, de ő ma egyszerűen túl gyors volt számomra" – mondta. Ám Rosbergnek így is van oka örülni, hiszen 18 pontos előnnyel vezet az egyéni összetettben.

Hamilton a 23. győzelmét aratta, ráadásul mesterhármassal: az övé lett a pole és a leggyorsabb kör is - a galériához kattintson!Forrás: AFP/Ed Jones

A Red Bullnak Melbourne-höz hasonlóan ismét felemás versenye volt. Míg Vettel viszonylag simán jutott el a célig, Ricciardo számára vesszőfutássá fajult a futam. Az átfolyásmérő megint rakoncátlankodott az autójában, ezúttal azonban teljesen elromlott, ezért az FIA-val előre egyeztetett fogyasztási stratégiával kellett vezetnie, amiben a fülhallgatójában hallható pittyogás segítette, jelezve neki, hogy mikor kell elvennie a gázt. A rajtnál azonban még sikerült megelőznie Fernando Alonsót, majd az első bokszkiállása után ismét kerék-kerék elleni csatába bonyolódott vele, és újra maga mögé utasította a Ferrarit.

Ezt követően tartotta a 4. helyét, lassan lemaradva Vetteltől, egészen a 40. körig, mígnem a harmadik kiállásánál hirtelen beütött a menykő. A Red Bull balelső kerekét rosszul rögzítették, ezért neki még a bokszban bele kellett taposnia a fékbe, s mire visszatolták, helyrehozva a hibát, egy teljes kört vesztett Alonsóval szemben. Ám alig ment ki a pályára, az első vezetőszárnya félig leszakadt, kiszúrva a jobbelső gumiját, és még egy 10 másodperces stop&go büntetést is kapott a veszélyes kiengedés miatt. Később végleg kihívták a bokszba. „Ahogy elindultam a bokszból, éreztem, hogy valami nem stimmel. Láttam, hogy a balelső kerék lötyög" – mondta Ricciardo a szokásosnál kissé kevésbé lelkesen vigyorogva. „Mivel mindig mosolygok, sokan azt hiszik, hogy túl kedves vagyok, pedig azért jöttem, hogy versenyezzek, mégpedig az élen. Egyre többször láthatnak majd ott." A csapatfőnök, Christian Horner szerint az első szárny nem a rázókövön sérülhetett meg, hanem akkor, amikor az autót a kapkodásban rosszul tették fel az emelőre. Ricciardo szenvedéseit tetézi, hogy az új szabályoknak megfelelően Bahreinre is kapott egy 10 rajthelyes büntetést a veszélyes kiengedés miatt.

Alonso végül azon a 4. helyen ért célba, ahonnan indult. Többször próbálkozott elévágással a verseny folyamán, de a többieknél eggyel kevesebbszer – kétszer – kereket cserélő Nico Hülkenberget csak 3 körrel a leintés előtt sikerült visszaelőznie. Ennek ellenére nem volt elkeseredve, és pozitívumként emelte ki, hogy a hétvégén semmilyen műszaki hibájuk nem akadt. „Kemény versenyem volt, valószínűleg nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy a Mercedes és a Red Bull nyomában maradjunk" – vélte. „Máshogy taktikáztunk, mint a többiek, és jól szórakoztam, a teljesítményen azonban még javítanunk kell."

A Malajziai Nagydíj rajtja. Rosberg elment Vettel mellett, Räikkönen már az elején bajba került - a galériához kattintson!Forrás: AFP/Roslan Rahman

Kimi Räikkönen napja viszont már a rajtnál elromlott, amikor Kevin Magnussen hátulról megtorpedózta, a McLaren első szárnyával kiszúrva a Ferrari jobbhátsó kerekét. Räikkönennek olyan sokáig tartott visszabicegnie a bokszba, hogy a kerékcsere után tetemes hátrányban a 20. helyen találta magát, és csak lassan tudott feljebb kapaszkodni. Végül a 12. helyen ért célba, de hiába támadta körökön át, Romain Grosjean Lotusát nem sikerült megelőznie.

Magnussen elismerte, hogy ő hibázott a rajtnál. „Csak rosszul mértem fel a helyzetet, de gondolom, az ember az ilyenekből tanul" – mondta lehangoltan. Bár ő is sok időt vesztett a bokszban, amíg lecserélték a szárnyát, és még egy 5 másodperces stop&box büntetést is kapott az ütközés miatt – ilyen az idéntől oszthatnak ki a sportfelügyelők –, vissza tudta verekedni magát a pontszerzők közé, konkrétan a 9. helyre. Jenson Button pedig 6. lett, miután sikeresen visszaverte Felipe Massa támadásait, igaz, a McLaren így is visszacsúszott a 2. helyre a konstruktőri bajnokságban. „Nem hiszem, hogy sok autó volt lassabb a miénknél ma" – jelentette ki Button. „Nagyon fegyelmezetten kellett vezetnem, nem nyomhattam igazán keményen a gázt, úgyhogy nagyon agyalnom kellett, ami mentálisan szörnyen fárasztó volt."

Hülkenberg immár sokadszorra csillogtatta meg a tehetségét, szokás szerint az élmezőnyben harcolva a Force Indiával, miközben csapattársa, Sergio Pérez váltóhiba miatt el sem tudott indulni. A német versenyző azt mondta, könnyebben visszailleszkedett régi csapatához, mint várta. „A rajtnak köszönhetően kényelmes helyzetben voltam, így könnyebb volt menedzselnem a gumikat és a fogyasztást" – magyarázta. „Alonso élve felfalt, de tisztában voltam vele, hogy úgysem tudom magam mögött tartani. Arra számítottam, hogy a McLarenek és a Williamsek is a nyomomban lesznek, az autóm azonban remekül ment."

A gyenge időmérő után a Williamsek valamelyik McLaren – először Magnussené, majd Buttoné – mögött töltötték a táv jelentős részét, és a végén feszült helyzet alakult ki a csapatnál, amikor Felipe Massát arra kérték, hogy engedje el Valtteri Bottast. Azt remélték, hogy ő megelőzheti Buttont, ám Massa, akinek a Ferrarinál elege lett a csapatutasításokból, nem értett egyet velük, és a Red Bull tavalyi Multi-21 botrányát idézve megtagadta a parancsot. „Valtteri nem tudott megelőzni engem, ezért szerintem Jensont sem tudta volna" – indokolta a döntését. „Nem volt más stratégián, mint én, közvetlenül utánam állt ki. A gumijai jobbak voltak egy kicsit, de nem eléggé. Tisztelnünk kell egymást a csapattal."

Hamiltonnak ez volt a 100. pontszerző helyezése az F1-ben - a galériához kattintson!Forrás: AFP/Mohd Rasfan

A 8. helyen végző Bottas inkább nem kommentálta a történteket, mert előbb a Williamsszel akart beszélni, az istálló helyettes főnöke, Claire Williams ugyanakkor azt állította, Massa nem is szegült szembe velük. „Valtterinek ugyanúgy megmondtuk, hogy hűtse az autóját. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel" – mondta. „Ilyen a versenyzés. A csapat számára kell a legjobb munkát végezni, de végső soron Felipe Valtteri előtt ért célba."

A 10. helyen Danyiil Kvjatot intették le, aki újoncként immár az első két nagydíján szerzett pontot a Toro Rossóval, újabb érett versenyzést mutatva be a Toro Rossóval. Jean-Eric Vergne autója viszont már a rajtnál megsérült, amikor Jules Bianchi egy féktávon jobbról szűken bevágott mellé. Bár a Marussia francia pilótáját megbüntették, az ítéletet igazságtalannak tartotta, azt állítva, hogy nem elfékezte magát, hanem egy másik koccanástól addigra már az ő egyik gumija is defektes volt.

A Caterham a hétvége korábbi szakaszában tapasztalt hibák ellenére mindkét autóját célba juttatta, és Kamui Kobajasit csak egyszer körözték le, így a csapat megnyerte az első csatát a Marussiával szemben. A Lotusnak is tűrhető napja volt, Grosjean ugyanis a 11. helyen, mindössze 2,2 másodperccel Kvjat mögött végzett.

A csapatok most azonnal átköltöznek Bahreinbe, ahol már a jövő hétvégén megrendezik a szezon harmadik fordulóját.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

11.53 |

Ez Hamilton 23. győzelme

Az örökranglistán utolérte Nelson Piquet-t a 11. helyen. A Mercedesszel a második sikerét aratta, legutóbb a tavalyi Magyar Nagydíjon diadalmaskodott. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a szöveges összefoglalóval. 

11.50 |

Megint jók az újoncok

Magnussen a korai szárnysérülése és a büntetése után is a 9. helyen tudott célba érni, és Kvjat is zsinórban másodszor szerzett pontot. A Lotus is örülhet, hiszen Grosjean be tudta fejezni a versenyt, és a pontszerzéstől is csak 2 másodperc választotta el. 

11.48 |

Tökéletes volt a Mercedes

Niki Lauda néhány perccel a leintés után nyilatkozott a Sky Sportsnak. Szerinte ma a Mercedesnél minden tökéletes volt: az autó, valamint Hamilton és Rosberg teljesítménye is. Räikkönen egyébként lemaradt a 11. helyről, mindössze 1 tizeddel Grosjean mögött ért célba.

11.45 |

56. kör: Hamilton a győztes

Vége a versenynek, Lewis Hamilton senkitől sem veszélyeztetve, 17,3 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt csapattársa, Rosberg előtt. Mögöttük Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen és Kvjat végzett. Massa nem engedelmeskedett a csapatának, ebből még lehet konfliktus.

11.43 |

55. kör: Massa nem hagyja magát

A csapat utasításai ellenére nem engedi el Bottast, aki elkezdte támadni őt. Ez jó hír Buttonnak, aki így megmenekülhet a Williamsek támadása elől. Hamilton közben megkezdte az utolsó körét.

11.40 |

53. kör: Alonso a 4.

Egy nagyszerű csata után előzte meg Hülkenberget. A Williams közben arra utasítja a 7. helyen haladó Massát, hogy engedje el a gyorsabb Bottast, de egyelőre nem tette meg. Räikkönen pedig régóta küzd Grosjeannal a 11. helyért, de a francia tartja magát. 

11.38 |

52. kör: Ricciardo kiesett

Nem folytatja a katasztrófába fordult versenyét, a bokszban kiszállt a Red Bullból. Alonso közben nagyon keményen támadja Hülkenberget. 

11.35 |

51. kör: Alonso utolérte Hülkenberget

A Force India csak kétszer járt a bokszban. Alonso a friss gumikon sokkal gyorsabb, az előző körében majdnem 2 másodpercet adott a németnek. Most 0,3 másodperc köztük a különbség. Közben Hamilton is kereket cserélt, gond nélkül zajlott le az utolsó bokszkiállása.

11.32 |

49. kör: Vettel a bokszban

A 3. helyre, pont Hülkenberg elé tért vissza. A következő körben Rosberg is kiállt a 3. kerékcseréjére, visszaváltott a közepes gumikra. Hamilton a végére hagyja a bokszkiállást, de még neki is jönnie kell egyszer.

11.28 |

47. kör: Alonso a leggyorsabb

Nemrég cserélt kereket, a friss gumikon megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét, 1:44.165-tel. A radar szerint az utolsó körökben érkezhet meg az eső. 

11.25 |

45. kör: Folytatódik Ricciardo kálváriája

Nem elég, hogy már amúgy is az utolsó helyen állt, most még 10 másodperces stop & go büntetést is kapott, amiért a Red Bull a problémás kiállásnál veszélyesen engedte ki a bokszból. Button közben Massával csatázott keményen a 3-as és 4-es kanyarban - a brazil gyorsabbnak tűnt, de a McLaren egyelőre tartja a helyét.

11.22 |

43. kör: Újabb gondok a Red Bullnál

Ricciardo első szárnya félig leszakadt az autóról, megint be kell jönnie a bokszba. A visszajátszásból látszik, hogy a célegyenesben adta meg magát a szárnya. Kereket is cserélnek neki, kemény keveréket kap, de már a pontszerzésre sincs reménye.

11.18 |

41. kör: Ricciardo rengeteg időt veszített

Kiállt a bokszba új közepes gumikért, de a balelső kerekét nem rakták fel megfelelően, ezért Ricciardo néhány méter megtétele után megállt a bokszutcában. A szerelők visszatolták az autóját, majd rögzítették a kereket, de Ricciardo csak a 14. helyen tudja folytatni a versenyt. 

11.16 |

40. kör: A sorrend

Az állás: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Massa, Bottas, Button, Magnussen. Hamilton 11 másodperccel vezet Rosberg előtt, akit 4,7 másodperccel követ Vettel.

11.14 |

39. kör: Két kanyarban esik

Vettelnek szólt a versenymérnöke, hogy a 9-es és a 10-es kanyarban esik az eső, mások szerint már a bokszutcában is. 17 kör van hátra, az időjárás még izgalmassá teheti a futam végét. 

11.12 |

37. Alonso közeledik Ricciardóhoz

A legutóbbi körében 5 tizeddel volt gyorsabb nála, most másfél másodperc köztük a különbség. Ha a spanyol így folytatja, akár a következő körében DRS-távolságon belülre kerülhet.

11.09 |

36. kör: Csöpög az eső

Räikkönen és Hamilton is jelezte a rádión, hogy szemerkélő esőt érzékeltek, de a pályán ez egyelőre nem látszódik. Közben Gutiérrez is kiesett, egy bokszkiállás után nem tért vissza a pályára. A két Sauber néhány percen belül adta meg magát, már 6 kiesőnk van.

11.07 |

34. kör: Sutil autója megállt

Az utolsó kanyar után, az egyenes elején parkolta le a Saubert. Szerencsére messze van az ideális ívtől, nem lesz szükség a Safety Carra. Rosberg egy kicsit gyorsabb volt az előző körében Vettelnél, aki így egy másodpercen kívül került tőle. 

Előző
Következő