Társoldalunk:

Hamilton épphogy legyőzte Vettelt az esős időmérőn

2014.03.29., 08:45

A Malajziai Nagydíj fordulatos időmérőjén a Mercedes brit versenyzője mindössze 55 ezredmásodperces előnnyel szerezte meg pályafutásának 33. pole-ját, utolérve az örökranglistán Jim Clarkot és Alain Prostot. Vettelnek nem maradt ideje az utolsó körére, de így is beférkőzött a két Mercedes közé, míg Rosberg csak az utolsó pillanatban tudta megelőzni Alonsót.

11.08 |

Az eredmények

A papírformának megfelelően egy Mercedes szerezte meg a pole pozíciót a Malajziai Nagydíj időmérőjén, de a végig esős edzésen Lewis Hamilton mindössze 55 ezredes előnnyel tudta legyőzni a címvédő Sebastian Vettelt. A 3. helyről Nico Rosberg indulhat, aki az utolsó percében férkőzött be a Q2-ben Danyiil Kvjattal ütköző Fernando Alonso elé.

A Malajziában mindennapos jelenségnek számító intenzív eső idén sem kerülte el a Forma-1-et, körülbelül fél órával az időmérő tervezett kezdete előtt kezdett el zuhogni. Mivel a Q1 előtt nem sokkal már állt a víz a pályán, nem volt meglepő, hogy az időmérő kezdetét el kellett halasztani. A pálya állapotát folyamatosan vizsgáló versenyigazgatóság végül 50 perc csúszás után engedte útjukra a versenyzőket, de az eső egyszer sem állt el teljesen, ezért mindvégig az intermediate és az esőgumikra volt szükség.

Mindhárom etapban a Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak, a Q1-et Rosberg, az utolsó két szakaszt pedig Hamilton nyerte meg. A brit a Q2-ben még magabiztosan, több mint 3 tizedes előnnyel tartotta maga mögött Vettelt, de a vizesebb aszfalton zajló Q3-ban már veszélyesen közel került hozzá a Red Bull. Hamilton az utolsó mért körében hibázott is, végül azonban szerencséje volt, Vettel sem tudott javítani az idején.

„Nagyon elégedett vagyok az egész hétvégi munkánkkal, a mai nap pedig egyszerűen hihetetlen volt” – lelkendezett az időmérő után Hamilton, aki pályafutása 33. pole pozíciójával utolérte az örökranglista 4. helyén Jim Clarkot és Alain Prostot. „Az eső nagyon intenzíven esett, főleg a Q3 volt trükkös – az edzés végére a látótávolság szinte nullára csökkent. Nem tudtam, merre van a pálya, hol vannak a kanyarok, hol kell fékeznem… Az utolsó mért körömet pedig fel kellett adnom, ezért nagyon izgalmas volt a hajrá.”

A Q3 végén Hamilton sem tudott javítaniForrás: AFP/Mohd Rasfan

Noha a versenynek is a Mercedes az egyértelmű esélyese, Hamilton még jól emlékszik a két héttel ezelőtti kiesésére, ezért csak abban reménykedik, hogy „célba érünk, és sok pontot szerzünk”. Az Ausztrál Nagydíjat szintén hamar feladó Vettel viszont nem tagadja, hogy szeretné megnyerni a futamot. „Szerintem megvan rá az esélyünk, hogy mindenkit legyőzzünk – ezért vagyunk itt” – mondta a német, aki vasárnapra is esőben reménykedik. „A Mercedesé a legütőképesebb csomag, ezért nehéz lesz őket megverni, de nem lehetetlen.”

A Melbourne-ben a 3. rajthelyről diadalmaskodó Rosberg ezúttal is szeretné „a lehető legtöbbet kihozni” a helyzetből, de elismerte, hogy a vártnál kicsit gyengébben sikerült az időmérője, miután Hamilton és Vettel is 6 tizedet vert rá. „Az esőgumikon kicsit kevésbé éreztem jól magam, különösen a fékezéseknél. A harmadik rajthely azonban így is kitűnő, ráadásul fogalmunk sincs, milyen idő lesz holnap. Bármi megtörténhet” – bizakodott.

A 4. helyen záró Alonso időmérője majdnem véget ért a Q2-ben, amikor a 9-es kanyarnál összeütközött Danyiil Kvjattal, és eltörött a balelső felfüggesztése. „Nem láttam őt, és a kivezető körünkön szerintem kicsit agresszívan is próbált megelőzni ilyen körülmények között” – vélekedett a spanyol, akinek autóját a Ferrari meglepően gyorsan megjavította. Ismét jól szerepelt a Red Bull új igazolása, Daniel Ricciardo, aki az 5. helyről indulhat, bár ezúttal csapattársától is több mint egy másodpercet kapott. A szabadedzéseken remeklő Kimi Räikkönen végül a 6. lett, Nico Hülkenberg pedig egy nagyszerű 7. hellyel bizonyított újra.

A Q3-ban rosszul taktikázott a két McLaren, amelyek a többiekkel ellentétben intermediate gumikkal hajtottak ki a pályára. Kevin Magnussen végül áttért az esős abroncsokra, és a 8. helyen zárt, Jenson Button viszont kitartott a választása mellett, és senkit nem tudott megelőzni a Q3-ban. „Az esőben amúgy sem voltunk túl jók, ezért megérte kockáztatni” – vélkedett a brit. „Én döntöttem így, hiszen máskor általában be szokott válni.”

Az időmérő egyik vesztese a Williams volt, az FW36-ról megint bebizonyosodott, hogy esőben nem működik olyan jól, mint száraz pályán. A gumiválasztásuk sem volt tökéletes, ezért sem Felipe Massa, sem Valtteri Bottas nem jutott tovább a Q2-ből. Jean-Eric Vergne-nek viszont ismét sikerült a bravúr, és a másik Toro Rossóval Kvjat sem járt messze a továbbjutástól. A Lotus némileg jobban szerepelt, mint Ausztráliában, Romain Grosjean még a Q2-be is bejutott, de ott már senkit nem tudott megelőzni.

Az utolsó négy helyen szokás szerint a Caterham és a Marussia versenyzői végeztek. A legrosszabbul Marcus Ericsson járt, aki miatt a Q1 végén meg is kellett állítani az edzést: a 3-as kanyarnál elvesztette az uralmát az autója felett, majd a korlátnak csapódva alaposan összetörte a Caterhamet.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

11.03 |

Ez Hamilton 33. pole-ja

Ezzel utolérte a 60-as évek legendás skót versenyzőjét, Jim Clarkot és a négyszeres világbajnok Alain Prostot az örökranglista 4. helyén. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a részletes összefoglalóval. 

11.00 |

Hamiltoné a pole

Az utolsó körökben senki nem javított, Hamilton még hibázott is a 4-es kanyarban, de így sem veszítette el a pole-t. Mögötte Vettel, Rosberg, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Magnussen, Vergne és Button a sorrend. 

10.56 |

Hülkenberg javított

Magnussent megelőzte, a 7. helyre jött fel. A többiek viszont nem nagyon tudnak javítani, lehet, hogy rosszabbodott a pálya állapota. 

10.53 |

Vettel a második

Mindössze 5 századdal maradt el Hamilton idejétől. Alonso a 3. Rosberg és Ricciardo előtt. Szinte mindenki a pályán maradt, de javítani nem tudnak. Vettel a bokszba hajtott friss esőgumikért, és Räikkönen is új abroncsokat kért a rádión. 

10.50 |

Megint Hamilton vezet

A Q3-at 1:59.431-es idővel nyitja. Magnussen közben panaszkodott, hogy az interekhez túl vizes a pálya, ezért esőgumikra váltott, de Button maradt az intermediate-eken. 

10.46 |

A Q3 következik

A McLarenek az intereken hajtanak ki a pályára, a többiek az esőgumikat választtoták. A sportfelügyelők még egy Q2-es incidenst viszgálni fognak, Bottas állítólag feltartotta Ricciardót. 

10.40 |

Vége a Q2-nek

A rosszul taktikázó Williamsek kiestek, a két McLaren viszont így megmenekült. A búcsúzók: Kvjat, Gutiérrez, Massa, Pérez, Bottas, Grosjean. Az első tíz helyezett: Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Button, Magnussen, Vergne. 

10.37 |

Veszélyben a Toro Rossók

Ausztráliában Kvjat és Vergne is bejutott a Q3-ba, de most Vergne  a 10., Kvjat pedig kiesőhelyen áll. A 8-9. helyen álló McLarenek sem lehetnek nyugodtak, a Williamsek például még próbálkoznak.

10.34 |

Kiesőhelyen a Williamsek

Valószínűleg már megbánták, hogy interekkel kezdték a Q2-t. Már esőgumira váltottak, de Massa a 13., Bottas pedig csak a 16. helyen áll. A Mercedesek közben javítottak, Hamilton 1:59.041-gyel áll az élen, Rosberg pedig feljött a 2. helyre, 4 tized a hátránya. 

10.30 |

Hamilton vezet

1:59.241-es körrel állt az élre, 6 tizeddel előzi meg Vettelt. Őket Ricciardo és Rosberg követi, majd Hülkenberg, Alonso, Räikkönen, Magnussen, Pérez, Button a sorrend.

10.28 |

Alonso visszatért

A Ferrari szerelői meglepően gyorsan összerakták az autóját. Kvjat is a pályán van, az ütközést az edzés után vizsgálják majd a sportfelügyelők.

10.26 |

Mindenki esőgumikon

Kivéve Bottast, aki csúszkál is az intereken, de egy kör után mégis kint marad. A Ferrari közben keményen dolgozik Alonso felfüggesztésének megjavításán. 

10.23 |

Vége Alonso edzésének?

Valószínűleg igen, mert a balelső felfüggesztése eltörött. A visszajátszásból úgy tűnt, a spanyol az első miatt nem látta a közeledő Kvjatot, aki belülről próbálta megelőzni őt. Közben újraindították a Q2-t. 

10.20 |

Megint piros zászló

Alig több mint 2 perc után le kellett állítani a Q3-at is. Alonso és Kvjat ütközött össze a 9-es kanyarnál. Mindketten vissza tudtak térni a bokszba, de úgy tűnik, a Ferrarinak a felfüggesztése, a Toro Rossónak pedig az orrkúpja sérült. 

10.18 |

Elkezdődött a Q2

A versenyzők többsége esőgumikon hajtott a pályára, de Räikkönen maradt az intermediate-eken. 

10.14 |

Megint jobban esik

A Q2 előtt megint elkezdett zuhogni, Rosberg autójára fel is tették az esőgumikat. Azért annyira szerencsére nem esik, mint az időmérő előtt.

10.11 |

Vége a Q1-nek

35 másodpercre természetesen nem indították újra az első szakaszt. Maldonado, Sutil, Bianchi, Kobajasi, Chilton és Ericsson búcsúzik az első forduló után. A legjobb köridőket Rosberg, Hamilton, Vettel, Hülkenberg, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Bottas, Massa és Pérez érték el.

10.08 |

Piros zászló!

35 másodperccel a Q1 vége előtt kellett megszakítani az edzést, miután Ericsson összetörte az autóját. A 3-as kanyarnál fordult szélesen, majd a fehér vonalakon elveszette az irányítást a Caterham felett, és a korlátnak ütközött. A viszonylag nagy erejű becsapódás után az autó visszacsapódott a pályára, és a 4-es kanyar közelében állt meg. Ericsson sértetlenül megúszta, de az autója alaposan összetört. 

Előző
Következő