Társoldalunk:

Ricciardo megszorongatta a Mercedeseket az első időmérőn

2014.03.15., 06:50

Fantasztikusan izgalmas, az időjárás által is megbolondított kvalifikáción hódította el az új turbókorszak első pole pozícióját Lewis Hamilton. Az eső miatt borult a papírforma, Daniel Ricciardo a Red Bull-lal beférkőzött a két Mercedes közé, míg csapattársa, a címvédő Sebastian Vettel már a Q2-ben kiesett, Kimi Räikkönen pedig összetörte a Ferrarit. Az újonc Kevin Magnussen egy 4. rajthellyel debütált, és beverekedte magát a döntőbe mindkét Toro Rosso is.

08.10 |

Az eredmények

Annak ellenére, hogy a papírformának megfelelően az egyik Mercedes szerezte meg a pole pozíciót az Ausztrál Nagydíjra, a 2014-es idény, egyben az új turbüókorszak első kvalifikációja az utolsó percig rendkívüli izgalmakat tartogatott. Ez a Q1-ben megérkező esőn kívül nagyrészt Daniel Ricciardónak volt köszönhető, aki az egész edzés során az élmezőnyben tartotta a Red Bullt, és végül csak 3 tizeddel maradt le Lewis Hamilton mögött a pole pozícióról.

Az esős Q3 utolsó percében 1:44.231-es kört futó Hamilton szerint „hihetetlenül nehéz” volt az időmérő, főleg azt figyelembe véve, hogy a téli teszteken egyszer sem próbálhatta ki vizes pályán a Mercedest. „Az új autókat sokkal nehezebb esőben uralni, és én most vezettem először ilyen körülmények között – biztos vagyok benne, hogy ez sok másik versenyzőre is igaz” – nyilatkozta a pályafutása 32. pole-ját bezsebelő brit. „Nehéz volt eldöntenünk, hogy intermediate-ekre váltsuk-e az esőgumikat, de végül nem kockáztattunk inkább.”

A Mercedes végig az esőgumikat használta a Q3-ban, a Red Bull viszont az utolsó körökben intermediate abroncsokra váltott az alábbhagyó esőben. Ricciardo 1:44.548-as köre azt mutatja, hogy a két gumitípus között nem volt nagy különbség, de a Red Bullnál Melborune-ben debütáló ausztrál végül lemaradt a pole-ról. „Az egész edzés nagyon jól alakult” – mondta. „Ez volt az eső alkalom, hogy vizes pályán a határon vezettük az autóinkat – trükkös helyzet volt, de ugyanakkor nagyon jól szórakoztam. Jó érzés, hogy végig az élmezőnyben voltam, és olyan köridőket futottam, amelyekkel a pole-ért is harcba szállhattam.”

Hamilton pályafutásának 32. pole-ját szerezte meg, utolérve Nigel Mansellt - a galériához kattintson!Forrás: AFP/William West

Az első rajtsorról 47 ezreddel lemaradó Nico Rosberg szerint „nem csináltunk mindent tökéletesen, de olyan nagyot nem is hibáztunk”. A német valószínűleg jobb köridőt is elérhetett volna, de az utolsó körét néhány másodperccel a kockás zászló meglengetése után fejezte be, ezért riválisaival ellentétben nem maradt ideje egy újabb próbálkozásra. A 4. helyet meglepetésre a McLaren újonca, Kevin Magnussen szerezte meg, a Q3-ban furcsa taktikát választó Fernando Alonsót is megelőzve. A Ferrari a többiekkel ellentétben pont az utolsó percekre rakta fel az esőgumikat, miközben az első percekben az intereken próbálkoztak.

Elégedett lehet az időmérőjével a Toro Rosso is, amely mindkét versenyzőjével képviseltette magát a Q3-ban. Jean-Eric Vergne a 6., Danyiil Kvjat pedig a 8. helyről rajtolhat vasárnap, bár az orosz újonc az utolsó körében, egy fehér csíkon megcsúszva a falnak ütközött a 9-es kanyarban. A két Toro Rosso közé Nico Hülkenberg fért be, aki 9 hellyel kvalifikált előrébb, mint csapattársa, Sergio Pérez. A Williams a várakozásokkal ellentétben nem tudott beleszólni az élmezőny harcába, a Q3 utolsó két helyén végeztek, Valtteri Bottas ráadásul a váltócseréje miatt csak a 15. helyről indulhat.

A rohamosan száradó pályán futott Q2-ben egymás után búcsúzhattunk a nagynevű versenyzőktől. Kimi Räikkönen pár perccel a szakasz vége előtt a falhoz csapta a Ferrarit a 3-as kanyarban, a motorvezérlésel az egész edzésen küszködő Sebastian Vettel, akinek egy sárga zászló miatt is lassítania kellett, pedig csak a 13. legjobb időt tudta autózni, így egy hellyel a finn mögül indulhat. Őket Jenson Button előzte meg, de Magnussen teljesítményét elnézve nem lehet elégedett a 11. helyével. Vettel elmondta, már a szabadedzésen is küszködött az autója vezethetőségével, a pénteki edzésen sokkal jobbnak érezte az RB10-et. „Meg kell fejtenünk, hogy miért van így. Csalódott vagyok, de Daniel eredménye ad egy kis reményt” – mondta a címvédő.

Csalódott lehet a Sauber, miután Adrian Sutil csak a 14. helyen zárt, Esteban Gutiérrez pedig már a Q1-ből sem jutott tovább. A Caterhamnél örülhetnek a Q2-be bejutó, végül Pérezt is megelőző Kamui Kobajasi 15. helyének, és a Marussiák is a szokásosnál néhány hellyel előrébb végeztek. Ez a Lotus továbbra is katasztrofális formájának tudható be: Romain Grosjean még Marcus Ericssontól is 1,8 másodperccel maradt el, Pastor Maldonado pedig egyetlen mért kört sem tudott megtenni.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

08.06 |

Jók voltak az újoncok

Magnussen remek teljesítménnyel a 4. helyre hozta be a McLarent, miután Button már a Q2-ben kiesett. Kvjat a hibája ellenére is elégedett lehet, hiszen élete első időmérőjén a 8. helyre hozta be a Toro Rossót.

08.04 |

A sorrend

Az első 10 helyezett: Hamilton, Ricciardo, Rosberg, Magnussen, Alonso, Vergne, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Bottas. Ne felejtsük el, hogy Bottas váltócsere miatt 5 helyes rajtbüntetést kap, ezért csak a 15. helyről indulhat. 

08.00 |

Hamiltoné a pole

Parádés utolsó perceket láthattunk, először Rosberg futotta meg a legjobb köridőt, majd a fantasztikus időmérőt futó Ricciardo állt rövid ideig az élre. Az utolsó szó azonban Hamiltoné volt, 1:44.231-es idővel, 3 tizedes előnnyel szerezte meg a pole-t. Kvjat az utolsó percekben falnak ütközött a 9-es kanyarban, de a sárga zászlók lengetésére nem volt szükség. 

07.56 |

Rosberg hibázott

A 9-es kanyarban szaladt le a pályáról, de a következő körében még javíthat. Az utolsó körök következnek, továbbra is a Mercedesek vannak a legjobb helyzetben. 

07.54 |

A két Mercedes az élen

Hamilton vezet, 1:45.335-ös idővel. Ricciardo a harmadik, de a lemaradása majdnem 8 tized. A csapatok eltérő taktikát alkalmaznak az utolsó körökre: a Mercedes esőgumikon maradt, Ricciardo interekre váltott, Alonso pedig esőgumikra cserélte a köztes abroncsokat. 

07.52 |

Rosberg vezet

1:45.550-es idővel kezdett. Közben a csalódott Vettel nyilatkozott a Sky Sportsnak. Azt mondta, ma több problémájuk volt az autóval, mint a tegnapi edzéseken, de reméli, hogy Ricciardo képes behozni a Red Bullt "oda, ahova való." A vasárnapi kilátásairól úgy nyilatkozott, hogy "hosszú futam lesz, bármi megtörténhet."

07.49 |

Elkezdődött a Q3

Alonso az intermediate-eket választotta, a többiek esőgumikon kezdik meg az utolsó szakaszt. Mind a tíz versenyző a pályán van. 

07.48 |

Megint rákezdett az eső

Most intenzíven esik, a pálya sokkal vizesebb lett az elmúlt percekben, ezért a versenyzők többsége várhatóan esőgumikkal hajt majd a pályára. 

07.45 |

Ricciardo parádézott

Csak 3 századdal maradt el Rosbergtől, Vettelnél pedig 2 és fél másodperccel gyorsabb volt. Meglepetésre mindkét Toro Rosso továbbjutott, így az első 10 helyezett között három Renault-motoros autót találunk. Az eső közben teljesen elállt, ezért várhatóan a Q3-ban is folyamatosan javulnak majd a köridők. 

07.42 |

Vettel kiesett

Vége a Q2-nek, több sztártól is búcsúzunk. Az utolsó 6 helyen Button, Räikkönen, Vettel, Sutil, Kobajasi és Pérez végzett. Az élmezőnyben Rosberg végül 1:42.264-es idejével megelőzte Ricciardót, a Q3 további résztvevői: Alonso, Hamilton, Magnussen, Hülkenberg, Vergne, Bottas, Massa, Kvjat. 

07.40 |

Räikkönen falnak ment

A 3-as kanyarban csapta a korlátnak az autóját, lengetik a sárga zászlókat. Ez nagyon rosszul jött azoknak a versenyzőknek, akiknek még szükségük lett volna a javításra. 

07.39 |

Rohamosan javul a pálya állapota

Szinte percenként változik a sorrend az élmezőnyben. Rövid ideig Alonso és Rosberg is állt az élen, majd megint Ricciardo vette át a vezetést. Vettel továbbra is kieső helyen áll. 

07.36 |

Ricciardo visszavette az első helyet

Eddig az ausztrál az időmérő sztárja, folyamatosan ott van az élmezőnyben, most 1:44.031-es idővel vezet. A versenyzők többsége most visszatért a bokszba, hogy vadonatúj intermediate gumikkal vághassanak neki az utolsó perceknek. Most Magnussen, Räikkönen, Vettel, Pérez, Sutil és Kobajasi áll kieső helyen. 

07.33 |

A Mercedesek az élen

Szárad a pálya, folyamatosan javulnak a köridők. Most éppen Hamilton vezet, 1:44.662-es idővel, Rosberg ennél 2 tizeddel gyengébb kört futott. Räikkönen javítani tudott, a 7. helyre jött fel, de Vettel még aggódhat, a 11. helyen áll. 

07.30 |

Bottas megpördült

Előtte viszont az élre állt, de csak néhány másodperc erejéig, mert Ricciardo 1:45.655-ös idővel visszavette a vezetést. Räikkönen kiesőhelyen áll, egyelőre az időmérőn sem tudja tartani a tempót Alonsóval. 

07.28 |

Rosberg vezet

A két Williams előtt, 1:46.708-as idővel. Kvjat és Kobajasi használja az esőgumikat, a többiek intermediate abroncsokkal köröznek. Közben Ricciardo átvette a vezetést, folyamatosan gyorsulnak a versenyzők.

07.25 |

Elkezdődött a Q2

A versenyzők csúszkálnak, Bottas néhány másodpercre el is hagyta a pályát. Ilyen körülmények között nehéz keményen hajtani, főleg Ausztráliában, ahol a pályát övező falak vészesen közel vannak. 

07.23 |

Esőgumikkal kezd a Ferrari

Az eső kicsit alábbhagyott, de a Ferrari a Twitteren jelezte, hogy az első percekben mindenképp az esőgumikat használják majd. A Q1-ben egyébként a Mercedes mellett a Toro Rossók tudtak spórolni a lágy gumival. 

Előző
  • 1
  • 2
Következő