Társoldalunk:

Pérez ismét az élen, feljött a Red Bull

2014.02.28., 06:54

Az utolsó tesztciklus második napján is a Force India volt a leggyorsabb, de a legtöbb kört teljesítő Ferrari is csak 64 ezreddel maradt le az első helyről. A Red Bull a nap végére egyre biztatóbb formát mutatott, a McLaren és a Mercedes viszont műszaki problémákkal küzdött.

|

Sergio Pérez annak ellenére végzett az élen az utolsó előszezoni tesztciklus második napján, hogy a csütörtökön elért idejénél ezúttal 3 tizeddel lassabb kört autózott. A csapatok a felkészülés utolsó napjaiban egyértelműen arra törekednek, hogy minél több kört tudjanak megtenni, a műszaki hibák azonban ezúttal sem kerülték el az istállók egy részét. A problémák a Renault és a Mercedes motorjaival hajtott csapatokat egyaránt sújtották, a Red Bull viszont a nap végére feltámadt, már hosszabb etapokat és viszonylag gyors köröket is futottak.

Pérez rögtön az első mért körében az élre repítette a Force Indiát, majd a nap közepén tovább javított, és végül 1:35.570-es idővel végzett az első helyen. Az utolsó órákban senki nem veszélyeztette az uralmát, hiszen a versenyzők többsége hosszú etapokkal próbálkozott. Pérez egy versenyszimulációt is sikeresen teljesített, összesen 108 körrel zárta a napot. „Nagyon jó érzés, hogy megint zavartalan napunk volt, és ilyen sok kört teljesítettem. Most ültem utoljára autóba, mielőtt elutazunk Melbourne-be, és úgy érzem, jó irányba haladunk” – mondta a mexikói, aki az utolsó két napon Nico Hülkenbergnek adja át a VJM07-et. „A beállításokon végzett munka nagyon hasznos volt – kipróbáltunk néhány különböző megoldást, hogy felkészültebben érkezzünk meg az első versenyre. Minden a terveink szerint alakult, délután az összes hosszú etapunkat sikerült teljesítenünk.”

Pérez zsinórban másodszor végzett az élenForrás: AFP

Jó napot zárt a Ferrari is: Fernando Alonso mindössze 64 ezreddel maradt el a Force India idejétől, és mindenkinél több, 122 kört futott. Délután a spanyol is teljesített egy versenyszimulációt, amely során a szuperlágy, a lágy és a közepes gumikat is kipróbálta. Szerinte „rendben volt” az autó teljesítménye, de menet közben így is számos kisebb problémával kellett megküzdenie. Összességében elégedett volt a napjával, és elárulta, hogy a Ferrari a hétvégén már nem a megbízhatóságra, hanem a teljesítményre helyezi a hangsúlyt.

„A következő két nap kulcsfontosságú lesz a teljesítmény szempontjából” – magyarázta a kétszeres világbajnok, aki szerint „valami még hiányzik” az F14 T-ből. „Ki kell használnunk az autónkban rejlő lehetőségeket. Fontos, hogy Kimi (Räikkönennel) problémák nélkül végezhessük a dolgunkat az utolsó két napon, hiszen csak így érkezhetünk meg 100 százalékos formában Ausztráliába.”

Az eddigi tesztnapjaikat figyelembe véve egyértelműen sikeres napot tudhat maga mögött a Red Bull is. A címvédő napja lassan indult be - az első három és fél órában nem is futottak mért kört -, de délutánra összekapták magukat, és Daniel Ricciardo 66 körrel, 1:35.743-as időeredménnyel a 3. helyen végzett. A bahreini tesztnapok során először fordult elő, hogy a Red Bull 1:36 alatti körre volt képes.

„Ma sokkal jobb napunk volt” – mondta Ricciardo, aki Pérezhez és Alonsóhoz hasonlóan a lágy abroncsokon érte el a legjobb idejét. „Délelőtt fontos volt, hogy a versenyeken is dolgozó csapattagjaink gyakorolhassák a bokszkiállásokat, hiszen erre az új autóval még nem sok lehetőségük volt. Ezért nem futottunk túl sok kört, délután viszont eredményesebbek voltunk. A nap végén még egy hosszú etapot is futottunk – ez rendkívül fontos volt, mert megfigyelhettük, hogyan bánik az autónk a gumikkal. A csütörtöki naphoz képest minden területen sokat javultunk, most már sokkal jobbak a kilátásaink.”

A csütörtökön a legszorgalmasabb csapatnak bizonyuló Williams pénteken is 103 kört teljesített, ezúttal Felipe Massa vezethette az FW36-ot. A tabella 4. helyén végző brazil elégedetten nyilatkozott a problémamentes nap után. „Kezdjük egyre inkább megérteni az autónk viselkedését” – mondta Massa, aki a múlt héten számos nehézséggel küzdött. „Igazából ez volt az első alkalom, hogy egész nap vezethettem – múlt héten csak fél napot tölthettem a pályán, ezért holnap is az lesz a célom, hogy minél jobban megismerjem az autónkat. Mindent megteszünk azért, hogy a lehető legfelkészültebben érkezzünk meg az első futamra.”

Az elégedett pilóták sorát gyarapítja Jules Bianchi is, az előszezonban számos problémával küszködő Marussia ugyanis az eddigi legeredményesebb tesztnapot tudhatja maga mögött. A francia 75 kört tett meg, és 2,5 másodperces lemaradással a 6. helyen zárta a napot. „Nagyon örülök a mai eredményünknek. Jónak éreztem az autónkat, és a megbízhatóságunknak köszönhetően sok kört futhattunk. Persze jobb lett volna, ha még több időt tölthetek a pályán, de így is sikerült néhány remek etapot teljesítenünk” – nyilatkozta Bianchi.

Problémák a Mercedesnél

Annak ellenére, hogy a legtöbben a Mercedes-motoros istállókat tartják az idény favoritjának, a műszaki hibák a németek partnercsapatait sem kerülik el Bahreinben. Lewis Hamilton viszonylag sok, összesen 89 kört teljesített, de váltóhiba miatt egy órával a tesztnap vége előtt be kellett fejeznie a gyakorlást. A 7. legjobb időt megfutó brit miatt délelőtt a piros zászlót is meg kellett lengetni, de nem az autója robbant le, hanem ő vesztette el az uralmát az autója felett, és kicsúszott.

Hamilton napja nem volt problémamentesForrás: AFP

„A többi csapathoz hasonlóan mi is minden nap problémákkal szembesülünk – a megbízhatóságunkon és a tempónkon is dolgoznunk kell még” – nyilatkozta Hamilton, aki nem ért egyet azzal, hogy a Mercedes az idénynyitó toronymagas esélyese. „Úgy gondolom, erős a csomagunk, de nincs rá garancia, hogy mi leszünk elöl” – vélekedett. „Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari is nagyon gyors, és a Red Bull is jó lesz. Bár a motorjuk talán nem olyan erős, mint a miénk.”

Pénteken a szintén jó formában lévő McLaren vesztegette el a legtöbb időt, miután Jenson Button autójában két és fél órával a nap kezdete után elromlott a hajtás. Az MP4-29-et sokáig szerelték, a brit csak az utolsó egy órában tudott ismét a pályára hajtani, bár a délelőtt elért ideje így is elég volt az 5. helyre. Még rosszabbul járt Pastor Maldonado, aki csak 31 kört tudott megtenni, az utolsó 2 órát pedig ki kellett hagynia, miután a Lotus kigyulladt a pályán. Egyelőre nem tudni, mi okozta a tüzet, a Lotus az autót szétszedve azonnal elkezdte vizsgálni a hiba okát. Hasonlóan járt Marcus Ericsson is: a svéd újonc Caterhame egy órával a tesztnap vége előtt kapott lángra, ezért a hajrában ő sem tudott körözni.

A Toro Rosso hasonló napot zárt, mint pénteken: Jean-Eric Vergne 61 kört tudott megtenni, az időeredménye pedig csak a 8. helyre volt elég. Esteban Gutiérrezt így is sikerült megelőznie, a Sauber ugyanis a nap nagy részében hosszú etapokkal próbálkozott. Bár a nap végére ők is meghaladták a 100 kört, teljes versenyszimulációt csak az utolsó két napra terveztek.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

15.32 |

Vége a napnak

Bianchi még javított az utolsó percekben, de maradt a 6. helyen. A csütörtöki tesztnapot is Sergio Pérez zárta az élen, mögötte Alonso, Ricciardo és Massa végzett. A Red Bull a döcögős kezdetek után a nap végére feltámadt, a Lotus napja viszont ismét kudarcba fulladt. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával és a részletes összefoglalóval. 

15.28 |

Így égett meg a Caterham

A Sky Sports által közzétett képet elnézve érthető, hogy Ericssonnak idő előtt be kellett fejeznie a tesztelést.  

15.25 |

Az utolsó percekben járunk

A csapatok megpróbálják kihasználni a hátralévő időt, Pérez, Alonso, Ricciardo, Gutiérrez, Massa és Button is a pályán van. Ahhoz képest, hogy a McLaren neve mellett a nap nagy részében 20 megtett kör állt, kis vigaszt jelenthet számukra, hogy Button már a 46. körét futja.

15.19 |

Pérez is elérte a 100 kört

Alonso után ő második, akinek ez sikerült ma. Még Gutiérreznek van esélye, ő 98 körnél jár. Massa közben megint lefaragott egy tizedet az idejéből, de maradt a 4. helyen.

15.15 |

Bekapcsolták a világítást

Bahreinben már elmúlt 17 óra, a nap kezd lemenni, ezért a pálya körül felkapcsolták a fényeket. Idén egyébként a verseny történetében először éjszakai futamot rendeznek a szahíri pályán. 

15.11 |

A Caterham is befejezte

Ericsson már biztosan nem hajt ki a pályára. A Caterham megerősítette, hogy "egy műszaki hiba tüzet okozott" az autóban, ezért a CT05-öt most alaposan átvizsgálják.

15.07 |

Massa a negyedik

1:36.691-es körrel ugrott Button, Bianchi és Hamilton elé. Ma először fért be 1:37 alá, de Bottas tegnapi idejétől még így is fél másodperccel elmarad.

15.05 |

Csak egy versenyen duplázzák a pontokat

A csapatfőnökök nem fogadták el azt a javaslatot, hogy a szezon utolsó három futamán osszanak dupla pontokat a versenyzőknek és a csapatoknak. Az eredeti terveknek megfelelően így csak Abu-Dzabiban fog több pontot kapni az első 10 helyezett.

15.01 |

A sorrend

Az állás fél órával a tesztnap vége előtt:

1. Pérez (Force India VJM 07) 1:35.570  - 92 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:35.634 - 107 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB10) 1:35.743 - 44 kör
4. Button (McLaren MP4-29) 1:36.901  - 30 kör
5. Bianchi (Marussia MR03) 1:38.198  - 61 kör
6Hamilton (Mercedes W05) 1:39.041 - 89 kör
7. Massa (Williams FW36) 1:39.323 - 87 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR9) 1:39.636  - 61 kör
9. Gutiérrez (Sauber C33) 1:39.976- 88 kör
10. Maldonado (Lotus E22) 1:41.613- 31 kör
11. Ericsson (Caterham CT05) 1:42.516 - 55 kör

14.54 |

Zöld zászló

Újra megnyitották a pályát, a csapatoknak fél órájuk maradt arra, hogy befejezzék a mai programjukat. Button és Gutiérrez azonnal elhagyja a bokszutcát.

14.49 |

Tisztítják a pályát

Folyadék került a pályára ott, ahol Ericsson Caterhame megállt, ezért még várnunk kell a zöld zászlóra. Az autót is lassan szállítják vissza a bokszba, még csak félúton jár.

14.43 |

Kigyulladhatott a Caterham

Az autót beteríti a poroltó habja. Ericsson vélhetően a bokszból kivezető körén állt meg, és a 4-es kanyarban parkolta le az autóját. Valószínűleg a McLaren örül a legkevésbé a piros zászlónak, hiszen így az utolsó órát sem tudják teljes mértékben kihasználni.

14.38 |

Piros zászló

Negyedszer kellett megszakítani a mai tesztnapot. Úgy tűnik, ezúttal a Caterham robbant le, pedig nemrég pont arról számoltak be, hogy ma megbízhatóbb az autójuk. 

14.33 |

Alonso befejezte a versenyszimulációt

Úgy tűnik, minden a Ferrari tervei szerint alakult. A spanyol háromszor járt a bokszban, az egyes etapokban szuperlágy, lágy, közepes, majd ismét lágy abroncsokat használt.

14.31 |

A Mercedes napjának is vége

Maldonadóhoz hasonlóan Hamiltonnak is idő előtt be kell fejeznie a tesztelést, miután a W05-ben elromlott a váltó. Összesen 89 kört tett meg, ennél több időt eddig csak Alonso és Pérez töltött a pályán.

14.26 |

Button a pályán

Megszerelték a McLarent, a brit hosszú szünet után újra kihajtott a garázsból. Egyelőre óvatos, 1:42-es köröket autózik. Még egy órát tesztelhet.

14.21 |

A Red Bull lágy gumin volt kint

A legutóbbi etapjához hasonlóan ezúttal is egy mért kört teljesített, majd vissza is tért a bokszba. Az utolsó szektorban egyébként megfutotta az abszolút legjobb időt. Közben Pérez és Alonso lassan befejezi a versenyszimulációját.

14.17 |

Vergne is gyorsult

Egy tizedet tudott lefaragni az idejéből, maradt a 8. helyen. Pérez közben jó etapot fut, stabilan 1:39-es köröket autózik. 

Előző
Következő