Társoldalunk:

Magnussen az élen, már nem lassú az új F1

2014.02.20., 06:57

A bahreini teszt második napján, csütörtökön Kevin Magnussen 2,5 másodpercre megközelítette a tavaly pole pozíciót érő időeredményt a McLarennel. A Force India ismét gyors volt, a Red Bull pedig végre meg tudta kezdeni az érdemi munkát: Sebastian Vettel 59 kört tett meg.

15.20 |

Az eredmények

A már Jerezben is remek formát mutató Kevin Magnussen mindenkit maga mögé utasított a bahreini tesztciklus második napján, és óriási, másfél másodperces előnnyel végzett a tabella élén. A Mercedes-motoros autók abszolút uralmát csütörtökön is csak Fernando Alonso tudta megtörni, az első öt helyen rajta kívül csak a német gyártó erőforrásait használó csapatok végeztek. Ezúttal azonban a Renault partneristállói sem tétlenkedtek, a Lotus kivételével mindegyikük tisztességes számú kört tudhat maga mögött.

Magnussen annak ellenére végzett fölényesen az élen, hogy másfél órával a tesztnap vége előtt még csak 11 kör állt a neve mellett. Utána viszont szorgalmasan körözött, és 46 körrel, valamint 1:34.910-es időeredménnyel fejezte be a napot. Bár korábban sokan attól tartottak, hogy a Forma-1-es autók tempója 2014-ben akár a GP2-es köridők szintjére is lesüllyedhet, Magnussen eredménye ezt egyértelműen cáfolja: még csak az előszezoni tesztek felénél járunk, és a körideje mindössze 2,5 másodperccel lassabb, mint Nico Rosberg tavalyi pole pozíciója a Bahreini Nagydíjon. A dán újonc viszonyított előnye azonban csalóka lehet, hiszen a hírek szerint szuperlágy gumikon futotta meg a leggyorsabb körét, miközben Nico Hülkenberg és Alonso a lágy, Nico Rosberg pedig a közepes abroncsokat használta.

A szerdai napot az élen záró Hülkenberg ezúttal is elégedett lehetett, Magnussen feltámadása előtt sokáig ő vezette a tabellát. „Nagyon pozitívan alakult az elmúlt két napom. Némileg javítottunk az autónkon, sok adatot gyűjtöttünk, és továbbra is sokat tanultunk minden körben” – mondta. „Még mindig korán van, de elégedett vagyok a fejlődésünkkel, kezdjük megérteni az autónkat. Azt hiszem, egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy kihozzuk az autónkban rejlő lehetőségeket, főleg a jerezi teszthez képest. Még mindig sok tanulnivaló vár ránk, ezért arra számítok, hogy a köridők egyre gyorsabbak lesznek.”

Magnussen a bahreini teszten is remek formában vanForrás: McLaren

Az 1,6 másodperces hátránnyal a 3. helyen végző Alonso elmondta, nem aggódik amiatt, hogy az eddig látottak alapján a Mercedes motorja tűnik a legerősebbnek. „Kétségtelen, hogy erősnek tűnnek, de ez csak egy teszt” – jelentette ki. „Nem tudhatjuk, mennyi üzemanyaggal köröztek, vagy milyen gumikat használtak. Egyelőre tehát nem aggódunk.” A két nap során 161 kört teljesítő Alonso úgy véli, a Ferrari minden nap „óriásit lép előre”, és az istálló „jó formában van.”

A jerezi teszten a legmegbízhatóbbnak bizonyuló Mercedes már szerdán is fékproblémákkal küszködött, és csütörtökön is több nehézség akadályozta a munkájukat. Nico Rosberg lerobbanó autója miatt már 5 perc után meg kellett állítani a gyakorlást, majd három órával később ismét a Mercedes miatt kellett lengetni a piros zászlókat. A német tempója ennek ellenére jónak tűnt, figyelembe véve, hogy a közepes gumikon érte el a legjobb köridejét.

Rosberg nem tűnt túl csalódottnak a csütörtöki hibák miatt, szerinte ilyen sok kör megtétele után „természetes”, hogy újabb problémákra derült fény. A hírek szerint mindkét megállását motorhiba okozta, de részleteket nem árult el. „Fontos, hogy most derüljenek ki ezek a gondok, hiszen a problémákkal előbb-utóbb mindenki szembesül – egyetlen autó sem tökéletes” – magyarázta, majd hozzátette, a Mercedes Bahreinben már nem csak a megbízhatósággal foglalkozik. „Elkezdtük a beállításokon dolgozni, ebből a szempontból jó napom volt. Végre otthon éreztem magam az autóban, és támadó stílusban vezethettem, ami remek érzés volt.”

A Williamsnek a hibás benzinpumpa miatt kudarcba fulladt szerdai nap után minél több körre volt szüksége, és ezúttal sikerült is elvégezniük a tervezett munkát: Valtteri Bottas mindenkinél több, összesen 116 kört tett meg, és 2,4 másodperces lemaradással az 5. legjobb időt autózta. „Még mindig sok munka vár ránk, de ma el tudtuk végezni a szükséges aerodinamikai teszteket, és egy versenyszimulációt is teljesítettünk. Sok adatot gyűjtöttünk” – mondta bizakodva a finn. Kamui Kobajasi a nap nagy részét a tabella utolsó helyén töltötte a Caterhammel, az utolsó percekben azonban mindenkit meglepett, amikor egy gyors körrel egészen a 6. helyig ugrott előre, Sebastian Vettelt is megelőzve.

A Force India jó formában van BahreinbenForrás: xpbimages.com/Xpb.Cc

A Red Bull persze nem bánkódott emiatt, inkább örültek, hogy végre különösebb problémák nélkül sikerült 59 kört teljesíteniük. Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak elárulta, csütörtökön még csak „körözgettek”, a tempóval nem foglalkoztak. Ezt a nap végén Vettel is megerősítette. „Ma több kört tettünk meg, mint eddig egész évben, ez mindenképpen előrelépés” – nyilatkozta. „Minden körben tanulunk valami újat, ezért minél több időt szeretnénk a pályán tölteni – még akkor is, ha nem a legjobb köröket futjuk. Egyelőre az a legfontosabb, hogy a pályán legyünk.”

Vettel mögött Jean-Eric Vergne végzett a Toro Rossóval, aki a csapat nehéz szerdai napja után minél több kört szeretett volna teljesíteni. Végül 59 kört futott, de kora délután miatta is meg kellett lengetni a piros zászlót. Hasonlóan járt Gutiérrez is, aki az üzemanyag-rendszer hibája miatt a tervezettnél kevesebb időt tudott a pályán tölteni. „Még mindig sokat kell dolgoznunk, főleg a motor és az elektronika működését kell megértenünk” – mondta a mexikói. „Jerezben arra koncentráltunk, hogy minden működjön, de itt Bahreinben már ideje mindent összerakunk.”

A legkevesebb kört Romain Grosjean és Max Chilton tudta teljesíteni, bár az első napnál mindketten több időt tölthettek az autóban. A Renault motorprogramjának főnöke, Rémi Taffin „99 százalékig biztos” benne, hogy a Lotus péntekig megoldja a csütörtökön jelentkező problémáit, és a harmadik napon már 60-70 kört fognak megtenni. „Ha egy konkrét alkatrészt nem sikerül megjavítanunk, akkor egy olyat szerelünk fel helyette, amelyről tudjuk, hogy működni fog” – magyarázta. „De hiszek benne, hogy sikerül mindent összeraknunk. Nincs okom azt gondolni, hogy a Lotus holnap más helyzetben lesz, mint ma a másik három csapatunk.”

 

|

Lengetik a kockás zászlót, mára befejeződött a tesztelés. Magnussen maradt az élen, hatalmas, 1,5 másodperces előnnyel végzett Hülkenberg előtt. A 3. helyen Alonso végzett a másik két Mercedes-motoros autó előtt. A Red Bull számára jó hír, hogy Vettelnek 58 kört sikerült teljesítenie, a tempójukról egyelőre nem sok derült ki. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a részletes összefoglalóval. 

14.59 |

Kobajasi 2 másodperccel gyorsult

A nap nagy részét az utolsó helyen töltötte, de 1:39.855-ös idővel hirtelen a 6. helyen, Vettel előtt találta magát. Alonso az utolsó szektorban futotta meg egyéni legjobb idejét, de végül nem tudott javítani. 

14.57 |

Massa Schumacherről beszélt

A brazil a jerezi teszt után meglátogatta korábbi csapattársát a kórházban. A nyilatkozatát itt olvashatják.

14.53 |

Bottas javít

3 tizedet faragott le az idejéből, de a helyezését ez nem befolyásolja. Közben Chilton is kihajtott a pályára, miután a Marussia a Twitteren közölte, hogy "óriási erőfeszítések árán" sikerült megjavítaniuk az autójukat. 

14.49 |

Vettel még egyszer kihajt

Ezt ígéri a Red Bull a Twitteren, és tényleg: a német máris kihajtott a bokszból. Helmut Marko az Auto Motor und Sportnak elárulta, a Red Bull "eddig csak körözgetett", most viszont átállították a motorvezérlést, így akár gyorsabb kört is láthatunk Vetteltől. 

14.43 |

A Ferrari is lágy gumikon volt kint

Nem túl biztató számukra, hogy Hülkenberg ugyanilyen abroncsokon, szintén 4 körös etapon fél másodpercet vert Alonsóra. Közben a tabella végén Kobajasinak végre sikerült megelőznie Chiltont, de Magnussenhez képest óriási, 7,1 másodperces a lemaradása.

14.36 |

Alonso a harmadik

A Ferrari 1:36.932-es idővel fért be Hülkenberg mögé, de a hátránya több mint 2 másodperc Magnussenhez képest. Vettel is kihajtott a pályára, az 51. körét kezdi meg - eddig egyértelműen ez a Red Bull legsikeresebb tesztnapja. 

14.32 |

Fél óra van hátra

Magnussen újra a pályára hajtott, ahogy a másik három Mercedes-motoros autó, valamint Alonso és Kobajasi is. Úgy látszik, mindenki próbálja kihasználni az utolsó perceket. A Sauber is keményen dolgozik, hogy Gutiérrezt még egyszer a pályára tudják küldeni. "Minden kör számít" - írták a Twitteren.

14.28 |

Bottas 100 kör felett

A héten ő az első, aki elérte ezt a körszámot. Erre szüksége is volt a Williamsnek, hiszen tegnap Massa csak 5 kört tudott megtenni a benzinpumpa hibája miatt. Alonso is szorgalmas, ő eddig 87 kört teljesített. 

14.24 |

Magnussen szuperlágy gumikon

Legalábbis az Autosport helyszínen tartozkódó újságírója szerint. A dán további két gyors kört futott: először 3, majd 5 tizeddel maradt el a legjobbjától. 

14.20 |

1:35 alatt a McLaren

Magnussen újra a pályára hajtott, és rögtön nagyot javított: 1:34.910-es köre fél másodperccel jobb az eddigi legjobbjánál,és csak 2,5 másodperccel lassabb Rosberg tavalyi, pole pozíciót érő időmérős körénél. 

14.16 |

Magnussen a lágyakon volt gyors

Ugyanolyan gumikon érte el a legjobb idejét, mint Hülkenberg, és az etapjuk is hasonló volt: Magnussen 5 kört töltött a pályán, és két gyors kört futott. 

14.12 |

Kobajasi is javított

Egymás után két körben is sikerült faragnia az idejéből. Még mindig az utolsó helyen áll a Caterhammel, de 2 tizedre megközelítette Chiltont. 

14.08 |

Magnussen óriási előnnyel vezet

Ő az első, aki befért 1:36 alá, sőt rögtön 1:35.489-es kört futott. Ezzel a második helyen álló Hülkenberget is majdnem egy másodperccel előzi meg. 

14.03 |

A sorrend

Egy óra van hátra a mai tesztnapból, az állás:

1. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:36.445 - 45 kör
2. Rosberg (Mercedes W05) 1:36.965- 58 kör
3. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:37.078 - 18 kör
4. 
Bottas (Williams FW36) 1:37.635 - 87 kör
5. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.700 - 85 kör
6. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.340 - 49 kör
7. Vergne (Toro Rosso STR9) -1:40.609 - 57 kör
8. Gutiérrez (Sauber C33)  1:40.717 - 55 kör
9. Grosjean (Lotus E22) 1:41.670- 18 kör
10. Chilton (Marussia MR3) 1:42.511 - 14 kör
11. Kobajasi (Caterham CT05) 1:44.354 - 39 kör

13.57 |

A Force India visszatért a bokszba

Hülkenberg egy remek etapon van túl, zsinórban többször futott 1:36-os köröket. Rövid ideig Vettel is a pályán volt, de javítani nem tudott. Most csak Bottas és Magnussen köröz, egyikük sem túl gyorsan. 

13.51 |

Hülkenberg is gyors

Az utolsó szektorban megjavította eddigi legjobbját, és összességében is csak 1 tizeddel maradt el eddigi leggyorsabb körétől. A Force India továbbra is a lágy gumikat teszteli, miközben Rosberg a közepeseken érte el a legjobb idejét. A Mercedes ráadásul hosszabb etapok elején futotta meg a leggyorsabb köreit, Hülkenberg viszont csak 4 kör erejéig tartózkodott a pályán, amikor legutóbb javított. 

13.46 |

Magnussen feljött a 3. helyre

Ma nem sokat láthattuk a McLarent a pályán, de Magnussen most odatette magát: az első szektorban abszolút leggyorsabb időt autózott, a másik kettőben pedig az egyéni legjobbját javította meg, így 1:37.078-as idővel feljött a 3. helyre. A tabellát ezzel négy Mercedes-motoros autó vezeti. 

Előző
Következő