Társoldalunk:

Hülkenberg kezdett az élen, tovább küszködik a Renault

2014.02.19., 06:57

Az előszezon második tesztciklusának nyitónapján, Bahreinben a Force India volt a leggyorsabb, míg a Red Bull újra csupán 10 kört tudott megtenni, de ezúttal gondjai voltak a Williamsnek is.

|

Nico Hülkenberg esélyt sem adott a riválisainak az idei második tesztciklus első napján, a Force Indiával egy másodperces előnnyel végzett az élen Bahreinben. A jerezi gyakorláshoz hasonlóan ezúttal is a Mercedes-motorral hajtott autók remekeltek, bár a ferraris Fernando Alonso a nap végére befért a második helyre. A Red Bull annak ellenére az idei legeredményesebb tesztnapját tudhatja maga mögött, hogy Sebastian Vettel csak 14 kört tudott megtenni, és egy műszaki hiba miatt idő előtt be kellett fejeznie a körözést.

A csapatok a kedvezőbb időjárás reményében utaztak el Bahreinbe, hiszen az európai hőmérsékletek mellett nem tudnak rendesen felkészülni a nagydíjakon várható körülményekre. Úgy tűnik, jól döntöttek, hiszen az arab pályán végig napsütéses időben körözhettek, délutánra pedig 20 fok fölé emelkedett a hőmérséklet. A tesztnap azonban félórás csúszással kezdődött, mert a sportbírók egy része késve érkezett meg a pályára.

A nap nagy részében a Jerezben is remeklő McLaren és Mercedes versenyzői, Kevin Magnussen és Lewis Hamilton váltották egymást az élen, az utolsó két órát azonban Hülkenberg uralta. Egymás után futott három olyan kört, amelyek közül mindegyikkel az élen zárta volna a napot, majd másfél órával a befejezés előtt tovább javított, és végül 1:36.880-as idővel zárta a gyakorlást. Az idei autók tempója miatt aggódók számára biztató lehet, hogy Hülkenberg ideje 81 ezreddel jobb, mint Sebastian Vettel leggyorsabb köre a 2013-as Bahreini Nagydíjon.

Hülkenberg nagy előnnyel zárta az élen az első napotForrás: Force India

„Nagyon pozitív napunk volt, elégedett vagyok” - nyilatkozta a német, aki összesen 78 kört tett meg szerdán. „Az autóban töltött idő most nagyon értékes, ezért örülök, hogy ilyen sok kört sikerült megtennem. A nap végén ráadásul két hosszú etapot is teljesítettem, ami lehetővé tette, hogy megfigyeljem az autónk viselkedését – ezt Jerezben még nem tudtam megtenni. Nagyszerű, hogy már a beállításokon is tudtunk dolgozni, és az autónk vezethetőségén is javítottunk.”

Fernando Alonso annak ellenére elégedett lehetett, hogy a nap során miatta kellett először meglengetni a piros zászlót. Fél órával a kisebb műszaki hiba után már újra körözött, és a nap nagy részét a középmezőnyben töltötte. Egy órával az edzés vége előtt azonban 1:37.879-es kört futott, és egy ezred híján egy másodperces lemaradással a 2. helyen végzett. „Végre olyan pályán tesztelhetünk, ahol normális a hőmérséklet, így az eredmények is mérvadóbbak” – magyarázta a nap végén. „Itt a gumik viselkedését is könnyebb megérteni. Még mindig a felfedezési fázisban vagyunk, minden körben tanulunk valami újat.”

A Jerezben a legszorgalmasabb csapatnak bizonyuló Mercedes ezúttal is megtett 74 kört, de a 3. helyen végző Hamilton nem volt maradéktalanul elégedett, mert egy fékprobléma miatt a vártnál több időt kellett a bokszban töltenie. „Ma nem tettünk meg annyi kört, amennyit szerettünk volna – tudjuk, hogy az autónk ennél többre is képes” – nyilatkozta az Alonsótól mindössze 29 ezreddel elmaradó brit. „Még mindig találunk hibákat, de úgy tűnik, ezzel mások is így vannak – néhány csapat kisebb, mások pedig nagyobb problémákkal küzdenek.”

Hamilton elmondta, a Mercedes továbbra sem a tempóra koncentrált, de az első bahreini nap után biztatóan fest számukra a tabella. „Nagyon nehéz megítélni, hogy a teljesítmény szempontjából hol tartunk, de a megtett körök tekintetében az élmezőnybe tartozunk” – mondta. „Ha megnézzük a köridőket, láthatjuk, hogy jelenleg a Mercedes-motoros autók foglalják el a legjobb helyeket.”

Biztató napot zárt Magnussen is, aki különösebb problémák nélkül tett meg 81 kört, és 1,4 másodperces lemaradással végül a 4. helyen zárt. A McLaren dán újoncánál csak a 6. helyezett Adrian Sutil tett meg több kört, 82-t. „Az autónk egyre jobb lesz, de még mindig sok dolgunk van. A fékekkel és a motorvezérléssel még akadnak gondjaink, de legalább javultunk, ez mindenképpen jót jelent” – nyilatkozta a német.

A McLaren ezúttal is biztató napot zártForrás: McLaren

Meglepően sok körre volt képes Robin Frijns is, aki a Caterhammel a legtöbb időt töltötte a pályán a Renault-motoros autók közül. „68 körrel fejeztük be a napot – ez sokkal több, mint amire a többi Renault-motoros csapat képes volt. Szerintem egy ilyen kezdéssel mindannyian elégedettek lehetünk” – nyilatkozta a holland tesztpilóta.„Eleinte küszködtem a hátsó tapadással, de aztán változtattunk az aero-balanszon, és a nap végére kezdett minden összeállni. Különösen a délután kipróbált közepes gumikon működött jól az autónk.”

Tovább küszködik a Red Bull

Miközben a mezőny fele szorgalmasan rótta a köröket, öt csapatot ezúttal is komoly problémák hátráltattak. A Jerezben kudarcot valló Red Bull felkészülése Bahreinben is problémákkal teli nappal kezdődött: több mint négy órát kellett várni, míg Sebastian Vettel egyáltalán kihajtott a pályára. Eleinte óvatos ellenőrző körökkel próbálkozott, de néhány mért kör után úgy tűnt, a Red Bull végre valóban nekiállhat az érdemi körözésnek. A 13. körében futott idejével feljött a tabella 5. helyére, majd tovább javított a szektoridőin, mielőtt az autója megadta magát, és füstölögve megállt a pálya szélén.

A Red Bull ennek ellenére kitart amellett, hogy sokat javultak a jerezi teszt óta, és állításuk szerint a mostani problémáknak nincs közük a Spanyolországban tapasztaltakhoz. „Nyilván nem vagyunk elégedettek a jelenlegi helyzetünkkel, még hosszú út áll előttünk. Egyelőre úgy érzem, rendben van az autónk, de több körre van szükségünk” – mondta Vettel. „Nem könnyű gyors megoldást találni, de azt hiszem, tudjuk, mi okozza a gondokat. A jerezi problémáktól már megszabadultunk, és ma sikerült megtennünk néhány kört. Gyakran előfordul viszont, hogy egy hiba kijavítása után egy újabbal találkozunk – most is ez történt.”

A Bahreinben bemutatkozó Lotus sem járt jobban: Romain Grosjean hét kört tudott megtenni, a nap nagy részében a bokszban ücsörgött, miközben a csapata az autót szerelte. Az Auto Motor und Sport információi szerint az autó energiatároló-egységével akadtak gondok, az akkumulátort ki is kellett cserélni. Grosjean reméli, hogy a Lotus csütörtökre megoldja a problémákat, de elismerte, hogy a csapat a megbízhatóságon kívül nem igazán tud mással foglalkozni Bahreinben. „A beállítások egyelőre nem érdekelnek, ezen majd az első szabadedzésen fogunk dolgozni” – utalt a melbourne-i idénynyitóra. „Most az a dolgunk, hogy az összes hibát kijavítsuk, és meggyőződjünk afelől, hogy a hosszú etapokon is egyben marad az autónk.”

A Renault-motoros csapatok közül a Toro Rosso is gyenge napot zárt: Kvjat csak délután hajtott ki a pályára, de 5 körnél nem tudott többet megtenni, az ő napjának is műszaki hiba vetett véget. Küszködött a Williams és a Marussia is, ők egyetlen mért kört sem tudtak teljesíteni. A Williamsnél a benzinpumpa romlott el, a hiba miatt a nap nagy részét a bokszban kellett tölteniük, bár – a Marussiához hasonlóan – a befejezés előtt megtettek még néhány kört.

 

15.33 |

Vége a mai gyakorlásnak

Meglengették a kockás zászlót, az autók visszatérnek a bokszba. Hülkenberg 1:36.880-as körével az élen maradt, őt egy másodperces lemaradással Alonso, majd Hamilton követi. Köszönjük az egész napos figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és a részletes szöveges összefoglalóval. 

15.30 |

Frijns még javít

A 7. helyről azonban továbbra sem tud elmozdulni, Sutiltól több mint 2 másodperccel elmarad. Az utolsó percben járunk. 

15.26 |

Nagy a forgalom

Néhány perccel a nap vége előtt Hülkenberg, Alonso, Magnussen, Sutil és Frijns is a pályán van, sőt Massa is készülődik a Williamsszel. Javítani egyelőre egyikük sem tudott.

15.21 |

Magnussen leelőzte Sutilt

Már a McLaren újonca tette meg a legtöbb kört, eddig 76-ot. Sutil 75, Hamilton pedig 74 körnél jár, ők nincsenek a pályán. A 70 körös Hülkenberg is közelít hozzájuk. 

15.15 |

Megkezdődik a hajrá

15 perc van hátra, az első négy helyezettből hárman - Hülkenberg, Alonso, Magnussen - a pályára hajtanak. A Force India 1:40-es köröket fut, a többiek sem veszélyeztetik Hülkenberg eddigi legjobb idejét. 

15.11 |

A Red Bull tudja, hol a hiba

A csapat tanácsadója, Helmut Marko szűkszavúan nyilatkozott az Auto Motor und Sportnak. "Tudjuk, mi okozta a problémát. Innen csak felfelé vezet az út" - mondta, miután Vettel ma is csak 14 kört tudott megtenni. 

15.08 |

Frijns javított

Négy tizedet faragott le eddigi legjobb idejéből, de ez nem volt elég ahhoz, hogy Sutil elé kerüljön. A holland végül visszatért a bokszba, Magnussen váltja őt a pályán. 

15.02 |

A sorrend

Az állás fél órával a tesztnap vége előtt:

1. Hülkenberg (Force India VJM 07) 1:36.880 - 48 kör
2. Alonso (Ferrari F14T) 1:37.879- 56 kör
3. Hamilton (Mercedes W05) 1:37.908 - 74 kör
4. Magnussen (McLaren MP4-29) 1:38.295 - 67 kör
5. Vettel (Red Bull RB10) 1:40.224 - 14 kör
6. Sutil (Sauber C33)  1:40.443 - 75 kör
7. Frijns (Caterham CT05) 1:42.900 - 58 kör 
8. Kvjat (Toro Rosso STR9) -1:44.346 5 kör
9. Grosjean (Lotus E22)  1:44.832 - 7 kör
10. Massa (Williams FW36) - 4 kör
11. Bianchi (Marussia MR3) - 3 kör

14.59 |

Hamilton máris befejezte?

Az Autosport egyik újságírója látta, amint a brit átöltözve beszélget a paddockban csapattársával, Nico Rosberggel. Mivel a tesztnapból már csak fél óra van hátra, valószínű, hogy Hamiltont ma már nem láthatjuk a pályán. 

14.55 |

Üres a pálya

Az elmúlt percekben Magnussen és Sutil körözött, de mindketten visszatértek a bokszban. A Sauber német versenyzője megelőzte Hamiltont a teljesített körök számában, már 75-ször ért körbe a bahreini pályán. 

14.50 |

Massa is visszatért a pályára

A Williams nem akar lemaradni a Marussiától, Bianchi lassú köre után a brazilt is kiküldték a pályára. Bár mért kört ezúttal sem futott, ismét Bianchi elé ugrott a tabellán, mert eggyel több - összesen négy - kört tett meg. A Williams a Twitteren megerősítette, hogy az üzemanyag-rendszerben találtak hibát.

14.45 |

Megint túlmelegedhetett a Red Bull

Vettel a leállása után elkért egy tűzoltó készüléket az egyik sportbírótól (ahogy ezen a képen is látszik), és körbejárta vele az autóját, de a szemtanúk szerint végül nem használta. A Red Bullnak Jerezben is az autó túlmelegedésével gyűlt meg a baja.

14.40 |

Bianchi készülődik

A Marussiát régóta nem láthattuk a pályán, de Bianchi most beöltözve ül az autójában. Massához hasonlóan még ő sem futott mért kört, csak két ellenőrző körre hajtott ki. 

14.35 |

Alonso feljött a 2. helyre

999 ezreddel maradt el Hülkenberg idejétől, 1:37.879-es körrel a második. Az első két helyezetten kívül Magnussen és Sutil is a pályán van. 

14.29 |

Újraindult a körözés

Hosszabb szünet után újra megnyitották a pályát, ezt Sutil, Frijns és Hülkenberg azonnal ki is használta. Egyelőre nem tudni, mi okozta a problémát a Red Bullnál. 

14.25 |

Bő egy óra van hátra

A reggeli késés miatt a tervezettnél fél órával később fejeződik be a mai gyakorlás, a versenyzők magyar idő szerint 15.30-ig körözhetnek. Ha végre meglengetik a zöld zászlókat, még egy órájuk lesz arra, hogy megpróbálják letaszítani Hülkenberget a tabella éléről.  

Forma-1, Nico Hülkenberg, Force India, Bahrein, tesztForrás: Force India

 

14.17 |

Vettel nagyot javíthatott volna

A szektoridejei alapján körülbelül 8 tizeddel megjavíthatta volna egyéni legjobbját, ha be tudta volna fejezni a körét. A Red Bullt állítólag már visszavitték a bokszba, de továbbra is piros zászló van érvényben.

14.10 |

Megint piros zászló

Vettelen kívül az összes versenyző visszatért a bokszba, úgy tűnik tehát, hogy a Red Bull miatt kellett megállítani az edzést. Pedig a címvédő épp kezdett belelendülni, a legutóbbi körében is javított a szektoridejein, mielőtt megállt. 

Előző
Következő