Társoldalunk:

Button végzett az élen, a Red Bull megtorpant

2014.01.29., 08:58

Az előszezon második napját a McLaren az eddigi legjobb köridővel zárta, megelőzve a Ferrarit. A Mercedes több kört tett meg, mint kedden az összes csapat együttvéve, Vettel viszont egy műszaki hiba miatt már korán kénytelen volt hazautazni.

17.38 |

Az eredmények

A jerezi pályát egész éjszaka áztatta az eső, ezért a Pirelli úgy döntött, az eredetileg péntekre tervezett vizes pályás gyakorlást az amúgy is nedves aszfalt miatt két nappal előrehozzák. Az istállók így kipróbálhatták az esőgumikat és az intermediate-eket, a nap második felében viszont már száraz pályán körözhettek. A versenyzők szerdán jóval aktívabbak voltak, mint az első napon, különösen Nico Rosberg emelkedett ki a mezőnyből, ő 97 kört tett meg a Mercedesszel. A nap vesztese a Renault volt, a motorjaikat használó autók ugyanis mindössze 19 kört tudtak megtenni.

Már kedden sejteni lehetett, hogy nincs minden rendben a Renault erőforrásaival: a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham az első napon is összesen 19 kör megtételére volt képes, Sebastian Vettel például csak az utolsó negyedórában tudta pályára vinni az RB10-et. A többi csapat megnövekedett aktivitása miatt szerdán még feltűnőbb volt a küszködésük. A Red Bull már kora délután, 8 kör megtétele után összepakolt, mert az autójukban elromlott az energiavisszanyerő rendszer (ERS). A Caterhammel Marcus Ericsson megtett néhány mért kört délután, Danyiil Kvjat viszont nem jutott lehetőséghez, a Toro Rosso egész nap a garázsban maradt.

Vettel elismerte, hogy a Red Bull helyzete nem ideális, de egyelőre nem aggódik túlságosan. „Nem tudtunk sok kört megtenni, néhány problémát meg kell oldanunk. Ilyen jelentős szabályváltozások után azonban nem szokatlan, hogy az autóknak gyermekbetegségei vannak” – magyarázta Vettel, aki Jerezben már nem ül autóba, az utolsó két napon Daniel Ricciardo fogja vezetni az RB10-et. „Éppen arra való a tesztelés, hogy kijavítsuk ezeket a hibákat. A következő két napon azért fontos lenne sok időt tölteni a pályán, hogy felkészülhessünk a bahreini tesztekre.”

Button mindenkinél gyorsabb volt szerdán - a galériához kattintson!Forrás: AFP

Christian Horner sem tulajdonít különösebb jelentőséget az elvesztegetett napoknak. Elmondta, Jerezbe pont azért utaztak el, hogy kiderüljenek az erőforrással kapcsolatos problémák, „az igazi tesztelés csak Bahreinben kezdődik.” „Matematikailag nézve annyi történt, hogy 10 napot tesztelhetünk 12 helyett” – mondta a csapatfőnök. „Ha megnézzük, hány kört teljesítettek a többiek az elmúlt két napban, láthatjuk, hogy körülbelül ugyanolyan helyzetben vagyunk – valójában nem sokat jelent, hogy 12 vagy 60 kört tettünk meg. Ez elég kicsi különbség.”

A McLaren kedden ki sem hajtott a pályára, a második napon azonban Button 43 kört tett meg, és  délután futott 1:24.165-ös körével az élen végzett. A brit majdnem három másodperccel futott jobbat Räikkönen keddi idejénél. Mivel Button tegnap nem ülhetett autóba, a McLaren változtatott az eredeti tervein, és csütörtök délelőtt is lehetőséget ad a britnek, mielőtt az újonc Kevin Magnussen délután átveszi tőle a munkát.

„Úgy gondolom, kezdjük megérteni az autónkat, beleértve a turbómotor viselkedését is – természetesen minden nagyon különbözik attól, amit megszoktunk” – nyilatkozta Button, aki élvezte a „trükkös” autó vezetését. „Sok munkára van szükségünk, erre most van is lehetőségünk. Nincs semmi ijesztő az autónkban – a beállításokon még sokat kell dolgoznunk, de ehhez is csak időre van szükségünk. A motor viselkedését is pontosan ki kell elemeznünk, különösen fékezéskor és kigyorsításkor.”

Räikkönen ezúttal is előkelő helyen végzett, másodikként zárta a napot, bár Button idejétől több mint 6 tizeddel elmaradt. „Viszonylag elégedett vagyok az eddig látottakkal” – nyilatkozta a Ferrari technikai igazgatója, James Allison. „Elég sok hibával szembesültünk, de ez egy új autó esetében mindig így van. A lényeg, hogy képesek vagyunk kihajtani a garázsból és körözni.” Elégedetten zárta a napot a Williams is: Valtteri Bottas megint a 3. helyen végzett, de sokkal több időt töltött a pályán, mint kedden, összesen 35 kört futott.

Rosberg majdnem száz kört tett meg szerdán - a galériához kattintson!Forrás: AFP

Rosberg volt az egyetlen, aki valódi hosszú etapokkal próbálkozott, a teszt utolsó órájában például 24 kört tett meg egyhuzamban, sokáig stabilan 1:27-es köröket autózva. Bár az időeredménye csak a 4. helyre volt elég, a keddi napot idő előtt befejező Mercedes mindenképpen elégedett lehet a 97 megtett körrel. Az eddigi két nap során a németek motorjaival hajtott autók 1098 kilométert tettek meg, miközben a Ferrari 611, a Renault pedig csak 168 kilométernyi távot teljesített.

„Nagyszerű napunk volt – csak köröztünk és köröztünk. Rengeteg kört futottunk, és jelenleg pontosan erre van szükségünk” – lelkendezett Rosberg, aki azért nem bízta el magát. „Nem akarom másokhoz hasonlítani a teljesítményünket – még csak arról van szó, hogy jól sikerült egy napunk. Tegnap gyengén szerepeltünk, tehát óvatosnak kell lennünk.”

A második legszorgalmasabb versenyző a sauberes Esteban Gutiérrez volt, ő 53 kört tett meg, pedig délelőtt meg is kellett állítani a gyakorlást a kipördülése miatt. Rajta kívül még ketten okoztak piros zászlós szakaszt: Sergio Pérez kora délután állt meg a füstölő Force Indiával, Marcus Ericsson Caterhame pedig másfél órával a teszt vége előtt állt meg.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

 

17.02 |

Vége a napnak

Button az élen maradt, több mint 6 tizeddel verte Räikkönent, őket Bottas és Rosberg követi. A Renault kálváriája folytatódott, a motorjaikat használó autók összesen 19 kört tudtak megtenni. Rövidesen jelentkezünk a részletes összefoglalóval és eredménylistával.

17.00 |

Még Räikkönen is kinézett a pályára

Rajta kívül - nem meglepő módon - Rosberg töltötte a pályán az utolsó perceket. Ha néhány perccel tovább tartana a gyakorlás, a német a 100 kört is elérhetné. 

16.57 |

Bajban lehet a Red Bull

A Renault-motoros csapatok jerezi problémáiról bővebben itt olvashatnak. 

16.52 |

Az utolsó körök következnek

Gutiérrez és Rosberg még róják a köröket, a Mercedes hátsó szárnyát áramlásjelző festékkel kenték be. Úgy tűnik, a többiek befejezték mára. 

16.46 |

Csak Räikkönen köröz

Negyed órával a tesztnap vége előtt csak a finn van a pályán, bár Rosberg már készülődik is egy újabb etapra. Räikkönen most a bokszutcába hajtott, és a rajtot gyakorolja. 

16.43 |

Meglepetést ígér a Marussia

A csapatfőnök John Booth szerint "kellemes meglepetésben" lesz részünk, amikor csütörtökön meglátjuk a Marussiát a pályán. Minél több kört szeretnének megtenni a hátralévő két napban. 

16.39 |

A Williams befejezte mára

A Twitteren közölték, hogy Bottas ma már nem hajt ki többször a pályára. A finn 35 kört tett meg, többször is az élen állt, most 1:25.344-es idejével a 2. a tabellán. 

16.34 |

Rosberg a bokszban

24 kört tett meg egyhuzamban, összessen 84 körnél jár. Gutiérrez a második legszorgalmasabb, ő eddig 51-szer ért körbe a pályán. Alig fél órával az edzés vége előtt most mindenki a bokszban van. 

16.30 |

Megérkezett a Marussia

A kis csapat 2014-es autója végre megérkezett Jerezbe, holnap várhatóan már a pályán is kipróbálhatják. Közben Rosberg folytatja a hosszú etapját, az eddigi 1:27-es körök után most némileg lelassult.

16.24 |

Gutiérrez javított

Alig egy tizeddel futott gyorsabb kört eddigi legjobbjánál, maradt a 6. helyen. Rajta kívül Rosberg köröz a pályán, már 79 körnél jár.

16.18 |

A Toro Rossót ma még nem láthattuk

Bár nemrég azt mondták, megpróbálják a pályára küldeni Danyiil Kvjatot, egyelőre nem jelentek meg a pályán. A Renault napja nagyon rosszul alakul. 

16.12 |

Rosberg elérte a 70 kört

A német továbbra is rendületlenül futja a köröket, a Mercedes számára nagyon hasznos lehet a mai tesztnap. Most rajta kívül csak Button van a pályán. Ő megint gyors kört futott, 1:24.591-gyel a nap második legjobb ideje is az övé. 

16.06 |

A sorrend

Már csak egy óra van hátra a mai tesztnapból, a jelenlegi állás: 

1. Button (McLaren MP4-29) 1:24.165 - 40 kör
2. Bottas (Williams FW36) 1:25.344 - 34 kör
3. Räikkönen (Ferrari F14 T) 1:25.348 - 32 kör
4. Rosberg (Mercedes W05)  1:25.588 - 68 kör
5. Pérez (Force India VJM07) 1:28.376 - 37 kör
6. Gutiérrez (Sauber C33)  1:33.363 - 44 kör
7. Ericsson (Caterham CT05) 1:37.975 - 11 kör
8. Vettel (Red Bull RB10) - 1:38.320 - 8 kör

16.02 |

Felgyorsultak az események

Rosberg és Räikkönen is megfutotta eddigi legjobb körét, a finn visszavette a 3. helyet a némettől, és Bottastól is csak 4 ezreddel marad el. 

15.58 |

Button óriásit javított

Toronymagasan a leggyorsabb időt futotta meg a McLarennel, 1:24.165-tel állt az élre, több mint két másodperccel megelőzve Bottast. Rögtön utána azonban a finn is javított, most 1:25.344-gyel áll a 2. helyen. 

15.52 |

Zöld zászló

Ericsson autóját eltakarították, ismét szabad a pálya. Egyelőre mindenki a bokszban várakozik. A Caterham csak annyit közölt Twitteren, hogy az autójuk "műszaki hiba" miatt állt meg. A CT05-öt most megvizsgálják, és minél előbb megpróbálják újra kiküldeni. 

15.44 |

Újabb motorhiba a Renault-nál?

Egyelőre nem tudni, miért állt meg a pálya hátsó részén Ericsson Caterhame, mindenesetre folytatódik a Renault motoros autók problémákkal teli napja. A piros zászló miatt Rosberg is bosszankodhat, hiszen a hosszú etapját zavarta meg a gyakorlás megszakítása. 

15.41 |

Piros zászló!

A nap során harmadszorra kellett leállítani az edzést, ezúttal Ericsson miatt. Pedig a Caterham újonca megint mért kört futott, és javított is, 1:37.975-ös idejével megelőzte Vettelt. 

Előző
Következő