Társoldalunk:

Button nyerte az év versenyét Kanadában

2011.06.12., 18:52

Mindig azt hisszük, hogy a legutóbbinál izgalmasabb verseny már nem lesz, de a négy óra hosszú Kanadai Nagydíj, amelyen kis híján Michael Schumacher is felállhatott a dobogóra, az összes eddigin túltett. A Forma-1 talán még sohasem volt ilyen jó...

21:52 |

27. kör Még 43 kör van hátra

Természetesen mindenhol lengetik a sárga zászlókat, amíg a Safety Car a pályán tartózkodik, nem lehet előzni.

21:51 |

26. kör Jobbak a látási viszonyok

A vízpermet talán ritkábbnak tűnik, mint az első indításnál.

21:50 |

26. kör Elrajtol a mezőny

Természetesen a Safety Car mögött. A közönség tombol.

21:49 |

Mindenki esőgumit kap

A szabályok erre kötelezik őket, Vettelt azonban már most arra kéri a Red Bull, minél előbb mérje fel, mikor lesz alkalmas a pálya az intermediate-ek bevetésére.

21:47 |

A látási viszonyok jelentik a fő problémát

... nem a pályán álló víz, véli David Coulthard. Ha minden igaz, 4 perc múlva újraindul a verseny, a csapatok szerelői elhagyják a rajtrácsot.

21:45 |

Megint esik...

Hát ez nem tartott sokáig, újra rákezdett.

21:40 |

Készülődnek a versenyzők

A garázsokból elindultak vissza a rajtrácsra, leveszik a széldzsekiket, a baseball sapkákat pedig bukósisakokra cserélik. Kobajasi már bent is ül az autójában, miközben a Ferrari egyik szerelője Massa cipőjének talpát törölgeti.

21:38 |

Így állunk most...

A versenyzők természetesen ugyanabban a sorrendben indulnak majd el, ahogy a leintés pillanatában álltak: Vettel mögött Kobajasi, Massa, Heidfeld, Petrov, di Resta, Webber, Alonso, de la Rosa és Button sorakozik majd fel.

21:36 |

Negyed óra múlva indul a verseny!

A versenyirányítás döntése szerint 15:50-kor újraindítják a futamot, a csapatoknak kötelező jelleggel esős gumikon kell útnak indítani versenyzőiket.

21:35 |

Horner is újraindítást szeretne

Bár a világbajnokságot vezető Vettel számára jól jönne, ha lefújnák a versenyt, Christian Horner csapatfőnök mégis újraindítást szeretne. "Mi versenyzők vagyunk" - mondta a BBC-nek.

21:32 |

Webber szerint nem viszik túlzásba a biztonságot

Véleménye szerint észben kell tartani, hogy a versenyzőknek korábbról szinte semmilyen tapasztalata nincs a Pirelli esőgumijaiva. A versenyző a BBC-nek hossza hezitálás után azt mondta, "valószínűleg" helyes döntés volt a Safety Car mögötti rajt.

21:27 |

Elvileg fél órája vége lenne a versenynek...

... ha nem lett volna a megszakítás. Már több, mint másfél órája várunk arra, hogy elálljon az eső. Webber éppen azt ecseteli a BBC-nek, hogy újabb esőfelhő érkezése várható, szerinte azonban "van időnk", így nincs ok az aggodalomra.

21:25 |

Liuzzi zacskót húzott a lábára

Az olasz versenyző a múzeumokban használatoshoz hasonló - ám majdnem térdig felhúzott - kék zacskókkal a cipőjén sétál a boxutcában.

21:22 |

A sportfelügyelők a pályán sétálnak

A sportfelügyelői testület és az őket segítő Emerson Fittipaldi saját szemükkel nézik meg, milyen állapotok uralkodnak a pályán.

21:18 |

Nincs harag a McLaren versenyzői között

Legalábbis ezt mondja Martin Whitmarsh csapatfőnök, aki a BBC-nek arról számolt be, hogy versenyzői már megbeszélték a futam elején történt incidenst. Szerinte Button nem látta a mögötte érkező Hamiltont. A csapatfőnök egyébként reméli, hogy hamarosan kedvező híreket kapnak a verseny újraindításáról.

21:12 |

Eltűntek az esernyők

Egyre többen veszik le az esőkabátokat is a nézőtéren, a csapatok is elkezdik leszedni az autókat takaró ponyvákat. Webber édesapja közben a Red Bull boxában sétálgat egyedül, Buttoné viszont szokás szerint társasági életet él, éppen az egyik McLaren-essel cseveg. A BBC tudósítójaként dolgozó Eddie Jordan George Lucasszal diskurál, magához képest meglepően visszafogott, egyszerű fekete széldzsekiben.

21:10 |

Ellenőrzik a pályát

Az FIA autói szorgosan köröznek a pályán, hogy felmérjék a körülményeket.

21:09 |

Elállt az eső!

A közönség üdvrivalgással fogadta a fejleményt. A pályán továbbra is nagymennyiségű víz áll.

21:03 |

De la Rosa előnyben lehet

A spanyol jobban ismeri az eső és intermediate gumikat a többieknél, mivel ő a Pirelli tesztpilótájaként több tapasztalatot szerzett róluk, mesterségesen elárasztott pályán is kipróbálta őket. A mezőny többi része csak a törökországi esős edzésen próbálhatta ki őket.

20:59 |

A McLaren is teát oszt

A csapat vendéglátóegységének kiszolgálói teát és süteményt osztogatnak a rajtrácson. Közben a csapat boxában Rihanna már a szerelőkkel fotózkodik.

Kapcsolódó anyagok: