Pink, a Spice Girls és a Szent Márk tér is rendezett már F1-es bemutatót - Galéria

Forrás: Getty Images/1970 Getty Images/Matt Green
1/38
Az internet széleskörű elterjedése előtt a Forma-1-ben rendszeresen megadták a módját az új autók bemutatásának. Első képünkön a talpig úriember Jackie Stewart látható 1970-ben a Tyrrell 001-es leleplezésén LondonbanForrás: Getty Images/1970 Getty Images/Matt Green
Forrás: Getty Images/1970 Getty Images/Les Lee
2/38
A sportág hőskorában a hölgyek elválaszthatatlanok voltak a gyors autóktól és a bátor pilótáktól. A Brooke Bond teagyártó 1970 és 1973 között szponzorálta John Surtees csapatát, a kép Londonban készült, az autóban a névadó ülForrás: Getty Images/1970 Getty Images/Les Lee
Forrás: Getty Images/Evening Standard
3/38
Megadták a módját a hatkerekű Tyrrell P34-es leleplezésének is a london Heathrow Hotelben, 1975. szeptember 19-én. A megszokottnál több abroncs láthatóan nehezítette a dekoratőrök munkájátForrás: Getty Images/Evening Standard
Forrás: Getty Images/2016 Getty Images/Keystone
4/38
Manapság már elképzelhetetlen, hogy egy férfimagazin névadó szponzora legyen egy istállónak, ráadásul Suzanne Turner modell képe is látható volt a Penthouse Rizla Racing Hesketh 308D-jén, amit Guy Edwards vezetett 1976-banForrás: Getty Images/2016 Getty Images/Keystone
Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Matt Green
5/38
A Penthouse a korábbi sikeres olimpikon, a brit sícsapat egykori vezetője, Divina Galica érkezése miatt tűnt el a Heskethről, mivel az autóversenyzői pályafutásra készülő hölgy új főszponzort vitt a csapathoz 1978-ra. Galica talán az egyetlen női pilóta, aki F1-es autóba ült egy bemutatón, de a futamokra nem tudott kvalifikálniForrás: Getty Images/2014 Getty Images/Matt Green
Forrás: Getty Images/Michael Cooper
6/38
Nagy durranással ünnepelte a McLaren-Mercedes új főszponzora érkezését 1997-ben: a londoni Alexandra Palace-ban grandiózus bemutatót rendeztek, amelyen fellépett a Spice Girls és a Jamiroquai is. Az eseményt közvetítette a Music TelevisionForrás: Getty Images/Michael Cooper
Forrás: Getty Images/Michael Cooper
7/38
Noha a Ferrari a Forma-1 kiemelkedő csapata, a bemutatóik ritkán emlékezetesek. Kivételek persze akadnak, 1998-ban például Michael Schumacher egy Lego Ferrariba ült be, gyaníthatóan nem önszántábólForrás: Getty Images/Michael Cooper
Forrás: AFP/Patrick Kovarik
8/38
Az 1990-es évektől a Benetton többször is egzotikus helyszínt választott az új autó leleplezéséhez: a B196-ost és az új pilótapárost, Gerhard Bergert és Jean Alesit az olaszországi Taorminában mutatták beForrás: AFP/Patrick Kovarik
Forrás: KEYSTONE/AFP/Jimmy Froidevaux
9/38
Kiscsapat létére a Saubert sohasem a rongyrázás jellemezte, de a bázeli Tinguerly Art Museum szép helyszín volt az 1999-es autó prezentálásához Jean Alesi és Pedro Diniz részvételévelForrás: KEYSTONE/AFP/Jimmy Froidevaux
Forrás: LUSA/AFP/Clive Rose
10/38
1999 a BAR-csapat megjelenése miatt is emlékezetes: két, teljesen eltérő külalakú autót mutattak be, fittyet hányva arra, hogy a szabályok szerint így nem állhattak rajthoz. Később kénytelenek voltak beismerni ezt és "zipzárral" felezték meg az autók felületeitForrás: LUSA/AFP/Clive Rose
Forrás: Getty Images/Jack Atley
11/38
Ausztráliában nagy hagyománya van a látványos bemutatóknak és sajtóeseményeknek: 2000-ben külön eseményt szerveztek a "pit girlök" egyenruháinak prezentálásáraForrás: Getty Images/Jack Atley
Forrás: DPA/AFP/Frank Leonhardt
12/38
Látványos showműsorral indult a BMW visszatérése a Forma-1-ben: A 2000-es Williamst a bajor márka otthonában, Münchenben mutatták be, a volánnál Ralf SchumacherrelForrás: DPA/AFP/Frank Leonhardt
Forrás: Getty Images/Mark Thompson
13/38
A barcelonai Museum D'Art De Catalunya látványos és kézenfekvő helyszín volt a 2000-es Benetton B200-as bemutatására. Balról jobbra Giancarlo Fisichella, Rocco Benetton, Rod Smith (a Marconi ügyvezetője) és Alex Wurz láthatóForrás: Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/Clive Mason
14/38
A Benetton 2001-re emelte a tétet, a legnagyobb dobásuk alighanem a velencei Szent Márk tér volt. Kár, hogy a B201-es nem szolgál rá a megtisztelő helyszínre. A fotón Jenson Button, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso és Mark Webber áll az autó mögöttForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/Robert Cianflone
15/38
A 2001-es szezon előtt ausztrál kézbe, Paul Stoddart irányítása alá került az olasz Minardi-csapat. Ezt megünneplendő, a PS01-est a melbourne-i Parlament épülete előtt mutatták meg a nagyközönségnek Fernando Alonso és Tarso Marquez részvételévelForrás: Getty Images/Robert Cianflone
Forrás: Getty Images/Clive Mason
16/38
Előfordul, hogy olyan autót is bemutatnak, amivel nem is akarnak versenyezni: 2001-ben a Toyota leleplezte a tesztautóját is, amit az F1-es bemutatkozás előtt használtak. A helyszín a franciaországi Paul Ricard volt, az autót Allan McNish és Mika Salo vezetteForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/Anthony Harvey
17/38
Az évezred elején még lazábban értelmezték a társadalmi szerepeket: 2001-ben Leilani modell részvételével mutatták be a londoni Hamleys játékboltban az F1-es Jaguarról mintázott a Hot Wheels modellautókatForrás: Getty Images/Anthony Harvey
Forrás: Getty Images/Robert Cianflone
18/38
Steve Backs, Victoria állam miniszterelnöke a melbourne-i Hiltonban jelentette be a 2002-es Ausztrál Nagydíj főszponzorát, jó fél évvel a verseny előttForrás: Getty Images/Robert Cianflone
Forrás: Getty Images/Robert Cianflone
19/38
A rendezvényen az ausztrál filharmonikusok is felléptek, illetve kiállítottak egy 2001-es Jordan-HondátForrás: Getty Images/Robert Cianflone
Forrás: Getty Images/Clive Mason
20/38
Építészeti szempontból a párizsi Renault Technocentre is látványos helyszín volt az istálló 2002-es bemutatójáhozForrás: Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/Jamie Mcdonald
21/38
A Jordan 2002-ben új főszponzort köszöntött, a DHL érkezése apropóján a brüsszeli repülőtéren tartották a bemutatót egy értékes szállítmánnyalForrás: Getty Images/Jamie Mcdonald
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Bryn Lennon
22/38
Normális esetben nem kirívó, hogy egy versenyautót egy versenypályán mutatnak be, de a 2003-as Renault R23 fölött elhúzó vadászgépek miatt ez az alkalom is illik ebbe a gyűjteménybeForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Bryn Lennon
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Steve Finn
23/38
A Playstation 2-re kiadott F1-es játék 2003-as bemutatójához egy 2002-es Jordant használtak és Jodie Marsh modellt kérték felForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Steve Finn
Forrás: Getty Images/2005 Getty Images/Christopher Lee
24/38
A barcelonai tesztelések apropóján gyakori, hogy a csapatok a közelben keresnek látványos helyszíneket és a katalán nagyváros erre tökéletes. Az Estacion de Franca vasútállomásra esett a választás a 2005-ös Toyota bemutatására Ralf Schumacherrel, Ricardo Zontával, Jarno Trullival és Olivier PanisszalForrás: Getty Images/2005 Getty Images/Christopher Lee
Forrás: Getty Images/2005 Getty Images/Oleg Nikishin
25/38
A Jordan 2005-ben indult utoljára az alapító nevét használva a Forma-1-ben, de ekkor már orosz tulajdodnos működtette az istállót. Ennek apropóján a moszkvai Vörös teret találták a legalkalmasabb helyszínnek a nem kifejezetten ünnepélyes bemutatóhoz: a képen Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan és Robert Doornbos is láthatóForrás: Getty Images/2005 Getty Images/Oleg Nikishin
Forrás: Getty Images/2005 Getty Images/Ryan Pierse
26/38
A márka profiljával ellentétben a Red Bull nem szokott nagy bemutatókat tartani, de 2005-ben az istálló létrehozása alkalmából nagy show-t rendeztek Melbourne-ben, ahol Pink is fellépettForrás: Getty Images/2005 Getty Images/Ryan Pierse
Forrás: AFP/William West
27/38
Az ausztrálok 2006-ban is megadták a módját a verseny felvezetésének: 36 méter hosszú, 14,5 km/h csúcssebességre képes, F1-es autót mintázó hőlégballonnal népszerűsítették a melbourne-i futamot. Belefért volna 450 igazi F1-es autó vagy 3.114.853 liter sörForrás: AFP/William West
Forrás: Honda Racing F1
28/38
Előfordult olyan is, hogy egyszerre két istálló tartott közös bemutatót: a Honda 2006-ra "B csapatot" indított Szato Takuma miatt, a Honda gyári csapata mellett így a Super Aguri is rajthoz állt az F1-ben, ráadásul egy átalakított, 2002-es Arrowst használtakForrás: Honda Racing F1
Forrás: Getty Images/2006 Getty Images/Mark Thompson
29/38
A feledhető 2005-ös szezon után a Ferrari szinte radar alatt mutatta be a vb-esélyes 248 F1-et: a szerelők egyszerűen fogták és kitolták az autót a mugellói aszfaltraForrás: Getty Images/2006 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Db Vodafone Mclaren Mercedes
30/38
Az F1 történetének legnagyobb szabású bemutatóját alighanem a Vodafone McLaren Mercedes rendezte 2007-ben, Valenciában: egyszerre ünnepelték a Vodafone és Fernando Alonso érkezését, a műsorban fellépett a Cirque du Soleil isForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Db Vodafone Mclaren Mercedes
Forrás: AFP/Jose Jordan
31/38
A McLaren 2007-es bemutatójának még aznap este egy utcai parádé is a részét képezte, Alonso személyesen is köszönthette közönségétForrás: AFP/Jose Jordan
Forrás: Getty Images/2007 Getty Images/Paul Gilham
32/38
Meghökkentette a Honda a közvéleményt azzal, hogy a környezetvédelmet tűzte zászlajára és autójára is a 2007-es szezonra, miután nem tudtak főszponzort szerezni a csapatnak. A mezőny végén kullogó RA107-est a londoni természettudományi múzeumban mutatták beForrás: Getty Images/2007 Getty Images/Paul Gilham
Forrás: Getty Images/2008 Ferrari/Handout
33/38
A Ferrari 2008-ban egyszerűen kiadott néhány fotót az F2008-asról, amely mellett Felipe Massa, Kimi Räikkönen és a frissen kinevezett csapatfőnök, Stefano Domenicali volt látható. Az olasz szakember 15 év után váltotta Jean Todtot, finoman szólva sem vitték túlzásba a hírveréstForrás: Getty Images/2008 Ferrari/Handout
Forrás: Getty Images/2008 Getty Images/Getty Images
34/38
India egy jelentős nagyvárosában, Mumbaiban a Gateway of India előtt állították ki 2008-ban a Force India első autójátForrás: Getty Images/2008 Getty Images/Getty Images
Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Gareth Cattermole
35/38
A Forma-1 már a Liberty Media megjelenése előtt is nyitott a zeneipar felé: 2009 augusztusában jelentették be az F1 Rocks programsorozat létrejöttét Londonban, ami a FOM és a Universal Music közös kezdeményezése voltForrás: Getty Images/2009 Getty Images/Gareth Cattermole
Forrás: Getty Images/2010 Hoch Zwei/Hoch Zwei
36/38
A gazdasági világválság miatt megcsappant az autógyárak és a nagy szponzorok száma a Forma-1-ben, de a trenddel a Mercedes teljesen szembement és gyári istállót indított. A csapatot a stuttgarti múzeumban mutatták be Thomas Weber, Ross Brawn, Dieter Zetsche, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Norbert Haug és Nick Fry részvételévelForrás: Getty Images/2010 Hoch Zwei/Hoch Zwei
Forrás: Getty Images/2015 Getty Images/Peter Fox
37/38
Az internet térhódításával és a fejlesztések elhúzódása miatt manapság gyakran előfordul, hogy a csapatok egyszerűen kitolják a garázsból a vadonatúj autóikat a tesztelés első napján. Meglepetések azért néha akadnak, a Red Bull például 2016-ban ilyen álcázott megjelenéssel szerepelt a tesztekenForrás: Getty Images/2015 Getty Images/Peter Fox
Forrás: LAT Photographic/Steven Tee
38/38
Szintén megszokott, hogy a csapatok a saját főhadiszállásukra invitálják a vendégeiket: a McLaren részben erre a célra egy saját tévéstúdiót épített, az elmúlt évek során itt leplezik le az új autót, élő online és televíziós közvetítésselForrás: LAT Photographic/Steven Tee