A Scuderia Ferrari története - Galéria

Forrás: Wikimedia Commons
1/44
A Societá Anonima Scuderia Ferrarit 1929. november 16-án jegyezték be Modenában. Enzo Ferrari mellett az alapítók között volt Alfredo és Augusto Caniato, valamint Ferruccio Testi. A híres logó az ágaskodó paripával Francesco Baraccától származik, aki az I. világháború során pilótaként harcolt, de 1918. június 19-én meghalt. A szimbólumot édesanyja ajánlotta fel Enzo Ferrari számára, aki bő egy évtizeddel később használni is kezdte aztForrás: Wikimedia Commons
Forrás: Ferrari SpA / Benvenuto Bandieri
2/44
A Scuderia Ferrari első főhadiszállása Modenában, a Viale Trento Trieste-en nyílt meg 1929-ben. Itt zajlott az Alfa Romeo 8C 2300, a Bimotore és az Alfetta 158 fejlesztése, de Enzo Ferrari a partnereit is itt látta vendégül. Miután megnyílt a maranellói gyár, ügyfélszolgálat és szervizközpont lett a modenai épületbőlForrás: Ferrari SpA / Benvenuto Bandieri
Forrás: The Official Ferrari Magazine
3/44
Kevésbé ismert, hogy 1934-ig a Scuderia Ferrari motorversenyeken is indult és összesen 44 győzelmet, valamint három olasz bajnoki címet szerzett Rudge és Norton gyártmányú motorkerékpárokkalForrás: The Official Ferrari Magazine
Forrás: The Official Ferrari Magazine
4/44
A Scuderia Ferrari az első komolyabb sportsikert 1933-ban érte el, amikor Tazio Nuvolari megnyerte a Mille Migliát egy Alfa Romeo 8C 2300 MM volánja mögöttForrás: The Official Ferrari Magazine
Forrás: Ferrari
5/44
Csaknem két évtized eltelt, mire a Ferrari önálló konstrukcióval megszerezte az első futamgyőzelmét: még az F1-es világbajnokság létrehozása előtt nyerte meg Franco Cortese a Római Nagydíjat a 125 S-selForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Stf
6/44
A Ferrari az F1 történetének első futamán még nem volt ott Silverstone-ban, a következő viadalon, az 1950-es Monacói Nagydíjon viszont igen: a rajtnál 38-as számmal Luigi Villoresi, 40-essel Alberto Ascari látható, aki a 2. helyen ért célbaForrás: AFP/Stf
Forrás: Getty Images/Douglas Miller
7/44
Bő egy évet kellett várni az első F1-es nagydíjgyőzelemre: José Froilán Gonzalez az 1951-es Brit Nagydíjon győzött a Ferrari 375-telForrás: Getty Images/Douglas Miller
Forrás: Getty Images/2008 Getty Images/Klemantaski Collection
8/44
A Ferrari történetének első F1-es világbajnoki címét Alberto Ascari szerezte meg 1952-ben. A Scuderia nyolcból hét futamot megnyert, ebből Ascari önmaga hatotForrás: Getty Images/2008 Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
9/44
Ascari a következő szezonban megvédte a világbajnoki címét, öt futamgyőzelmet, hat pole pozíciót és négy leggyorsabb kört szerzett a Ferrari 500-zalForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Heritage Images/Getty Images/National Motor Museum
10/44
A Ferrari a 340 MM-mel kezdte az 1953-as sportautó-világbajnokságot, a típussal Giannino Marzotto és Marco Crosara megnyerte a Mille Migliát, majd a 375 MM további két győzelmet szerzett Giuseppe Farina, Mike Hawthorn és Alberto Ascari révén. A szezon végén a Ferrari első alkalommal megnyerte a bajnokságotForrás: Heritage Images/Getty Images/National Motor Museum
Forrás: Ferrari
11/44
1954-ben a Ferrari gyári istállóként először nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt José Froilán González és Maurice Trintignant vezetésével, kemény küzdelemben sikerült legyőzniük a nagy rivális Lanciát, ezzel másodszor is győztek a sportautó világbajnokságbanForrás: Ferrari
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
12/44
Mindössze öt futamot rendeztek az 1956-os sportautó-világbajnokságban, ami a Ferrari győzelmével ért véget. Juan Manuel Fangio és Eugenio Castellotti nyert Sebringben, utóbbi győzött a Mille Miglián, a Svéd Nagydíjon pedig Phil Hill (képünkön) győzedelmeskedett Maurice Trintignant oldalánForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
13/44
A sportautós siker után Fangio megszerezte negyedik F1-es világbajnoki címét is 1956-ban, a Ferrari színeibenForrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/Klemantaski Collection
14/44
Peter Collins az élről kezdte az 1957-es Le Mans-i 24 órás versenyt a Ferrari 335 Sporttal, de már az első órában kiesett. Ettől függetlenül a szezon sikert hozott a Ferrarinak, Venezuelában Collins és Phil Hill megnyerte a sportautó-világbajnokságot, Piero Taruffi pedig győzött a Targa Fiorión a 315 S-selForrás: Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
15/44
A sportautó-világbajnokság hatodik szezonjában ötödször nyert a Ferrari 1958-ban. A 250 Testa Rossa hatból négy futamot megnyert, köztük a Sebringi 12 órás versenyt Phil Hill és Peter Collins vezetésévelForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
16/44
Két futamgyőzelem is elég volt a brit Mike Hawthornnak, hogy bebiztosítsa az 1958-as világbajnoki címét az F1-ben, szoros csatát vívva Sir Stirling Mosszal, a döntő végül a Marokkói Nagydíjon zajlottForrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
17/44
A sportautó-világbajnokság öt futamából hármat a Ferrari nyert meg 1961-ben, így a végső siker sem maradt el: Olivier Gendebien és Phil Hill a 250 Testa Rossával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt is, valamint a 246 SP volánja mögött a belga pilóta a Targa Fioriót is az élen zárta Wolfgang von Trips váltótársakéntForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/Keystone
18/44
Stílusosan Monzában ünnepelhette a Ferrari az amerikai Phil Hill világbajnoki címét, ráadásul a csapat a története során először konstruktőri világbajnok is lett a Forma-1-ben. A sikert beárnyékolta, hogy Wolfgang von Trips Ferrarija a közönség közé csapódott, a pilóta mellett 14 szurkoló halálát okozvaForrás: Getty Images/Keystone
Forrás: Ferrari
19/44
Phil Hill és Olivier Gendebien győztesként ért célba Le Mans-ban az 1962-es futam után, a Ferrari győzött a nürburgringi 1000 kilométeres versenyen, és megnyerte a sportautó-világbajnokság 3 liter feletti kategóriáját isForrás: Ferrari
Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
20/44
A legendás Ferrari 250 GTO 1962-ben elhódította a GT-világbajnoki címet is és győzelemhez segítette a Le Mans-i 24 órás GT kategóriájában Pierre Noblet-t és Jean Guiche-tForrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
21/44
Az 1963-as Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése egyben a nemzetközi prototípus kupa elsőségét is jelentette a Ferrari 250 P-vel versenyző Lorenzo Bandini és Ludovico Scarfiotti számáraForrás: Getty Images/2009 Getty Images/Klemantaski Collection
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
22/44
Jean Guichet az 1964-es Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő Ferrari 275P volánja mögött. Az olasz gyártó megszerezte a GT-világbajnokság 1. helyét is, miután győzött Spában és a Nürburgringen isForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
23/44
A motorkerékpárokkal elért világbajnoki címek után John Surtees az F1-ben is felért a csúcsra 1964-ben. A Ferrari és az olasz szövetség vitája miatt Surtees a Mexikói Nagydíjon nem a Scuderia, hanem a North American Racing Team (NART) színeiben versenyzett a Ferrari 158-assalForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Ferrari
24/44
Jochen Rindt, Ed Hugus és Masten Gregory az 1965-ös Le Mans-i 24 órás verseny győztes legénysége a NART Ferrarival. Az olasz gyártó autói megnyerték a nemzetközi prototípus kupát is, miután Monzában és a Nürburgringen sem találtak legyőzőreForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Farabola/Leemage
25/44
Zajos sikerrel mutatkozott be a Ferrari a Daytonai 24 órás versenyen: 1967-ben Lorenzo Bandini (képünkön) és Chris Amon megnyerte a futamot a 23-as autóval, a 2. helyen Mike Parkes és Ludovico Scarfiotti ért célba. Egy harmadik autó is indult a NART színeiben. Az év végén a Ferrari megnyerte a sportautó-világbajnokságotForrás: AFP/Farabola/Leemage
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
26/44
A Ferrari 1972-ben a sportautó-világbajnokság összes futamát megnyerte a 312 P-vel Le Mans kivételével. Versenyzőik között Ronnie Peterson (képünkön), Clay Reggazzoni, Jacky Ickx, Tim Schenken, Mario Andretti, Arturo Merzario, Brian Redman és Sandro Munari is feltűntForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei / Ronco
27/44
1975-re beérett az ifjú Niki Lauda alkalmazása a Forma-1-ben, az osztrák pilóta világbajnok lett és a Ferrari is győzött a konstruktőri értékelésbenForrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei / Ronco
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
28/44
Lauda az emlékezetes körülmények között elveszített 1976-os világbajnokság után 1977-ben nem hibázott, behúzta pályafutása második vb-címét, és a Ferrari is megnyerte az F1-es konstruktőri világbajnokságotForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
29/44
Nehézkes kezdés után a Ferrari pilótái uralták az 1979-es világbajnokságot a Forma-1-ben és szoros küzdelemben Jody Scheckter megnyerte az egyéni címet csapattársa, Gilles Villeneuve előttForrás: Getty Images/Bernard Cahier/Bernard Cahier
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
30/44
Kétéves győzelmi aszály után az ígéretes Gilles Villeneuve megnyerte az 1981-es Monacói Nagydíjat (az első és egyetlen kanadai pilótaként), a siker után az amerikai Time magazin a címlapra tette a FerraritForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
31/44
Tragédia árnyékolta be az 1982-es szezont, mivel Gilles Villeneuve életét vesztette, Didier Pironi pedig kénytelen volt visszavonulni a versenyzéstől. A 126 C2 viszont versenyképes autó volt, így Patrick Tambay és Mario Andretti (képünkön) pontjaival együtt a csapat megnyerte a konstruktőri világbajnokságotForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
32/44
1983-ban a Ferrari nyolcadszor is megnyerte a konstruktőri világbajnokságot, Patrick Tambay (balra) egy, René Arnoux (jobbra) három futamgyőzelmet szerzett, valamint összesen 12 dobogós helyet és két pole pozíciótForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
33/44
Alain Prost és a Ferrari együttműködése hullámzóan alakult és világbajnoki címet nem hozott, de a francia pilóta nevéhez fűződik a Scuderia 100. nagydíjgyőzelmének megszerzése az 1990-es Francia NagydíjonForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
34/44
Noha az 1996-os Ferrari F310-es nem volt jó konstrukció, a Benettontól elcsábított kétszeres világbajnok, Michael Schumacher három győzelmet szerzett vele, az elsőt a barcelonai esőben. Schumacher összesen 71 alkalommal nyert a Ferrarival, ő a csúcstartó a márkánálForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: Getty Images/Graham Chadwick
35/44
Michael Schumacher lábtörése után Eddie Irvine az utolsó futamig harcban volt az egyéni világbajnoki címért. Erről lemaradt, de a Ferrari 1999-ben konstruktőri világbajnok lettForrás: Getty Images/Graham Chadwick
Forrás: DPA/AFP/Kay Nietfeld
36/44
A csapat 2000-ben ismételt a konstruktőri világbajnokságban Schumacher és Barrichello révén, a német pilóta pedig nagy csatában elhódította az egyéni világbajnoki címet is, 21 évvel Jody Scheckter sikere utánForrás: DPA/AFP/Kay Nietfeld
Forrás: Getty Images/Tom Shaw
37/44
Schumacher lendületbe jött 2001-re és a Ferrarival közösen már a Magyar Nagydíjon újabb világbajnoki címet szerzett. A Hungaroringen két későbbi alkalommal is ünnepelhettekForrás: Getty Images/Tom Shaw
Forrás: Ferrari
38/44
Az F2001-es annyira versenyképesnek bizonyult, hogy a 2002-es szezon elejét is ezzel kezdte a Ferrari, Michael Schumacher végén győzelemmel. Mind a 17 futam során állt Ferrari-pilóta a dobogón, Schumacher 11, Rubens Barrichello 4 győzelmet szerzett, nem volt kérdés a címvédésForrás: Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
39/44
A 2003-as szezon kemény küzdelmet hozott Schumacher, Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen között, végül ismét a német pilóta került ki győztesenForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
40/44
Schumacher és a Ferrari közös sikerszériája 2004-ben ért véget, ekkor zsinórban 5 egyéni és 6 konstruktőri világbajnokságot tudhattak magukénak, ezt a rekordot csak 2019-ben írta át a MercedesForrás: Getty Images/2004 Getty Images/Clive Rose
Forrás: AFP/Mark Ralston
41/44
Kimi Räikkönen 2007-ben rögtön az első versenyén győzött a Ferrari színeiben, majd némi szerencsével a Scuderia mindkét bajnoki címet begyűjtötte. A Kínai Nagydíjon a 200. nagydíjgyőzelmet ünnepelhettékForrás: AFP/Mark Ralston
Forrás: AFP/Vanderlei Almeida
42/44
Felipe Massa bár megnyerte a 2008-as Brazil Nagydíjat, az utolsó métereken mégis elveszítette az egyéni világbajnoki címet, a Ferrari viszont győzedelmeskedett a konstruktőri világbajnokságbanForrás: AFP/Vanderlei Almeida
Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo
43/44
A felejthető 2014-es szezon után a Red Bulltól érkező Sebastian Vettel szerezte meg a Ferrari első győzelmét a turbós hibrid erőforrások korszakában a 2015--ös Malajziai NagydíjonForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo
Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Resul Rehimov
44/44
Miután az időmérőn a falnak ment, Charles Leclerc a 2019-es Azeri Nagydíjon új pályacsúcsot futva megszerezte a Ferrari történetének 250. leggyorsabb versenykörétForrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Resul Rehimov