Charlie Whiting F1-es pályafutása képekben - Galéria

Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei / Ronco
1/18
Nelson Piquet a Brabham volánja mögött az 1983-as Brazil Nagydíjon, a visszajelzését a csapat vezető szerelője, Whiting (fehér pólóban) is hallgatja. 1981-ben és 1983-ban világbajnoki címet nyertekForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei / Ronco
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
2/18
Whiting 1988-tól az FIA tagja, 1997-től versenyigazgatóként dolgozik. A képen Michael Schumacherrel egyeztet a 2004-es Francia Nagydíjon, miután az előző, amerikai fordulóban öccse, Ralf súlyos balesetet szenvedett és kritikák érték a mentés folyamatátForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
Forrás: Getty Images/AFP/2005 Getty Images/Mark Thompson
3/18
Whiting a végül 6 autóval lefutott 2005-ös USA Nagydíj egy főszereplője lett, miután megtagadta, hogy a hibás gumikat szállító Michelin kérésére sikánt helyezzenek el a pályán, ezért a francia gyártó abroncsait használó csapatok nem indultak a futamon. A képen Jean Todttal, a Ferrari csapatfőnökével (és az FIA későbbi elnökével), valamint Bernie Ecclestone-nal egyeztetForrás: Getty Images/AFP/2005 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Getty Images/AFP/2007 Getty Images/Mark Thompson
4/18
Whitingre az adott korszakok legnagyobb versenyzői is felnéztek, és ő mindenkivel tiszteletteljes kapcsolatot alakított ki. A képen az akkor újonc Lewis Hamiltonnal beszélget a brit pilóta első F1-es győzelme, a 2007-es Kanadai Nagydíj előttForrás: Getty Images/AFP/2007 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: AFP/Jacques Demarthon
5/18
Whiting munkanapjai túlmutattak a versenyhétvégéken, hiszen az FIA F1-es részlegének igazgatója is volt. A képen éppen a szövetség székhelyére érkezik 2009 szeptemberében, ahol a Renault 2008-as ütközésbotrányát tárgyaltákForrás: AFP/Jacques Demarthon
Forrás: AFP/Copyright:All Rights Reserved/Lee Myung-Jae
6/18
A brit szakember feladatainak állandó része a versenyhétvégék helyszíneinek bejárása, különösen akkor, amikor új vagy átépített pályára érkeznek. Itt a 2010-es szezon során bemutatkozó dél-koreai pályán sétálnakForrás: AFP/Copyright:All Rights Reserved/Lee Myung-Jae
Forrás: AFP/Michel Euler
7/18
Whiting számos tárgyaláson részt vett, ahol egykori csapatfőnökök, mai sportvezetők ültek a vádlottak padján. 2009-ben elmeszelték az F1 jelenlegi technikai igazgatóját, Pat Symonds-ot, és 2013-ban elmeszelték a Mercedes akkori csapatfőnökét, az F1 jelenlegi sportért felelős ügyvezetőjét, Ross Brawnt is, de a jó munkakapcsolat és a tisztelet kölcsönösen megmaradtForrás: AFP/Michel Euler
Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
8/18
Whiting a Safety Car intézményének FIA-s meghonosítása előtt az autóban ülő megfigyelő volt, és kulcsszerepet játszott abban, hogy manapság már a biztonsági autó az F1 egyik legfontosabb infrastruktúrájaForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
Forrás: Sputnik/RIA Novosti/Mihail Mokrushin
9/18
Whiting az első, 2014-es Orosz Nagydíj előtti pályabejáráson, ez pályafutása egyik legnehezebb hétvégéje volt, hiszen új pályára érkezett az F1 mezőnye rögtön azután, hogy Jules Bianchi később halálos kimenetelű balesetet szenvedett az előző, Japán NagydíjonForrás: Sputnik/RIA Novosti/Mihail Mokrushin
Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff
10/18
Whiting, Jean Todt, Jean-Charles Piette főorvos és Ian Roberts mentőorvos sajtótájékoztatót tart Szocsiban Jules Bianchi tragikus balesetének körülményeiről. Whiting versenyigazgatói regnálása alatt ez volt az egyetlen alkalom, hogy pilóta életét vesztette egy F1-es nagydíjon szenvedett baleset következtébenForrás: AFP/Dimitar Dilkoff
Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
11/18
Whiting munkájának egyik kulcspillanata volt, hogy elrajtoltatta a mezőnyt. A folyamat nem teljesen automatizált, rajta múlt, hogy az öt piros lámpa meddig égett, mielőtt kialudtakForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson
12/18
A 2016-os Orosz Nagydíjra a Red Bull egy koncepcióval készült, amivel a Whiting által is támogatott, végül megvalósított glóriát helyettesítették volna. Az aero-szélvédőt akkori helyettesével, a később a Ferrarihoz szegődő Laurent Mekiesszel vizsgáltaForrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: AFP/Miguel Schincariol
13/18
Whiting olyan volt a mezőnynek, mint egy osztályfőnök az iskolában. 2016-ban egy versenyzői sajtótájékoztatóra is beült, miután több sportfelügyelői ítélet miatt is vita alakult kiForrás: AFP/Miguel Schincariol
Forrás: Hungaroring Média
14/18
Whiting két verseny között személyesen látogatott el szemrevételezni az újraaszfaltozott Hungaroringet. Jobbján Faluvégi Péter, a Magyar Nagydíj versenyigazgatója, tőle balra Gyulay Zsolt, a Hungaroring vezérigazgatójaForrás: Hungaroring Média
Forrás: DPPI/Florent Gooden
15/18
Előkészületek a 2018-as Azeri Nagydíjra, Charlie Whiting, Scuderia Toro RossoForrás: DPPI/Florent Gooden
Forrás: DPPI/Florent Gooden
16/18
WHITING Charlie (gbr), FIA Race Director, and the FIA inspecting the track during the 2018 Formula One World Championship, French Grand Prix on June 22 to 24 at Le Castellet - Photo Florent Gooden / DPPIForrás: DPPI/Florent Gooden
Forrás: DPPI/Dppi
17/18
Előkészületek a Forma-1-es Belga Nagydíjra, Charlie Whiting, FIAForrás: DPPI/Dppi
Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla
18/18
Charlie Whiting portrait during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 28. n\n (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla