Schumacher, Räikkönen és Vettel ugródeszkája: A Sauber története képekben

Forrás: Sauber Motorsport
1/25
A csapat alapítója, a svájci Peter Sauber maga is amatőr versenyző volt, a képen egy VW Bogár volánja mögött látható.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
2/25
Versenyistállóként a Sauber 1970-től létezett, eleinte sportautókat építettek az alapító, Peter Sauber számára. Képünkön a Sauber C1 látható.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
3/25
A C1 rögtön futamot is nyert Sauberrel a volán mögött a Hockenheimringen, 1970-ben.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
4/25
A versenyzés mindenkinek költséges, Peter Sauber eleinte szerelőnek is beállt, hogy versenyezni tudjon.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
5/25
A Sauber eleinte svájci hegyi- és sportautó-versenyeken vett részt, képünkön a C3-as.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
6/25
A "C" megjelölés Peter Sauber feleségére, Christiane-ra utal, képünkön a Sauber C4 és C5 látható.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
7/25
Marc Surer a Sauber C5 volánja mögött Le Mans-banForrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
8/25
A nagy áttörést az hozta meg, hogy a Sauber lett a Mercedes gyári sportautó-csapata, amikor a márka a '80-as évek második felében visszatért a versenyzésbe. A képen Peter Sauber tart eligazítást Michael Schumachernek, Karl Wendlingernek és Heinz-Harald Frentzennek.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
9/25
A Sauber-Mercedes nem volt mindig sikeres a sportautó-világbajnokságban, de 1989-ben favoritként érkeztek, és a rajtrács első két helyét is megszerezték.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
10/25
1989-ben a Sauber-Mercedes két autója zárta az élen a Le Mans-i 24 órás versenyt, ez volt az együttműködés legnagyobb sikere. 1991 végén a sportautós programot leállították.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: Sauber Motorsport
11/25
A Sauber-Mercedes 1993-tól jelent meg az F1-ben, de JJ Lehto és Karl Wendlinger csak a versenyek kevesebb, mint felét tudta befejezni. A szezon végén a Mercedes átnyergelt a McLarenhez, a Sauber privát istállóként, Ford motorokkal versenyzett tovább.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: AFP/Gerry Penny
12/25
A Sauber a '90-es évek második felében szorosan együttműködött a Red Bull-lal, az italgyártó résztulajdonos is volt. A Fordot 1997-től Ferrari motorokra cserélték Petronas néven, a svájci istálló a későbbi BMW-s évek kivételével azóta mindig Ferrari motorokat használ, és sportpolitikai fronton is együttműködnek az olaszokkal.Forrás: AFP/Gerry Penny
Forrás: Sauber Motorsport
13/25
Peter Sauber a 2000-es évek derekáig az F1-es paddock meghatározó alakja lett, aki számos fiatal tehetségnek adott lehetőséget, és gyakran dobott mentőövet rutinosabb pilótáknak is.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: KEYSTONE/AFP/Steffen Schmidt
14/25
A Sauber felvállalta a veszélyesen tapasztalatlannak tartott Kimi Räikkönen szerződtetését is 2001-ben, a Red Bull ezért szakított is a csapattal. A helyét a Credit Suisse vette át. Később kiderült, Saubernek lett igaza.Forrás: KEYSTONE/AFP/Steffen Schmidt
Forrás: Foto Dani Reinhard, Sachseln
15/25
Nick Heidfeld és Kimi Räikkönen párosa a Sauber legjobb konstruktőri eredményét hozta össze 2001-ben. Ezt később csak a BMW gyári támogatásával sikerült felülmúlni, privátként nem.Forrás: Foto Dani Reinhard, Sachseln
Forrás: AFP/Mark Ralston
16/25
A fiatal pilóták mellett a Sauber rutinos rókáknak, például Jean Alesinek, Johnny Herbertnek, Giancarlo Fisichellának, vagy az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve-nek (képünkön) is lehetőséget adott, hogy meghosszabbítsák F1-es pályafutásukat.Forrás: AFP/Mark Ralston
Forrás: Getty Images/AFP/2007 Getty Images/Mark Thompson
17/25
A Sauber 2006 és 2009 vége között a BMW égisze alatt versenyzett. A bajor autógyár megvásárolta a csapatot, új szélcsatornát épített, Robert Kubicának és Sebastian Vettelnek (képünkön) is bemutatkozási lehetőséget biztosított, bár Vettel csak egy futamon indult a színeikben, a 2007-es USA Nagydíjon.Forrás: Getty Images/AFP/2007 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Sauber Motorsport
18/25
A BMW Sauber és a hinwili istálló egész történetének legnagyobb sikerét Robert Kubica érte el a 2008-as Kanadai Nagydíj megnyerésével. Csapattársa, Nick Heidfeld a 2. lett a versenyen.Forrás: Sauber Motorsport
Forrás: AFP/Giuseppe Cacace
19/25
A BMW a 2009-es szezon végén kiszállt az F1-ből, ekkor Peter Sauber mentette meg az istállót a megszűnéstől, jogásza, Monisha Kaltenborn résztulajdonos, majd csapatfőnök lett. Kobajasi Kamui, majd elsősorban Sergio Pérez (képünkön) olykor dobogós helyeket is tudott szállítani az anyagilag nehéz helyzetben lévő csapatnak.Forrás: AFP/Giuseppe Cacace
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
20/25
Kaltenborn az F1 történetének első női csapatfőnöke lett, de a megítélése kétesen alakult. A paddockban sokan úgy vélték, ő tartotta a víz felszínén a Saubert, mások szerint válságba került a csapat az irányítása alatt.Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: AFP/Mal Fairclough
21/25
Kaltenborn az anyagi gondokat fizető pilóták szerződtetésével próbálta rendezni. A 2015-ös szezonra legalább 6 pilótával kötött szerződést 2 helyre, az Ausztrál Nagydíjon a hoppon maradt Giedo van der Garde bíróságra vitte az ügyet. Nyert, de végül megegyezett a csapattal.Forrás: AFP/Mal Fairclough
Forrás: DPPI/Florent Gooden
22/25
2016-től egy befektetői konzorcium, a Longbow Finance lett a Sauber tulajdonosa, 2017-ben menesztették Kaltenbornt és Frédéric Vasseurt igazolták a helyére. A francia szakember azonnal felbontotta a Hondával megkötött motorszállítói szerződést, és kitartott a Ferrari mellett.Forrás: DPPI/Florent Gooden
Forrás: AFP/Marco Bertorello
23/25
A 2017-es szezon végén bejelentették, hogy a Sauber technikai együttműködésre lép az Alfa Romeóval, ami akkoriban még a néhai Ferrari-elnök Sergio Marchionne irányítása alatt állt. Ez megalapozta, hogy az istálló 2019-től Alfa Romeo Racing néven induljon az F1-ben.Forrás: AFP/Marco Bertorello
Forrás: Manuel Goria/Sutton Images
24/25
A Sauber és a Ferrari által támogatott Charles Leclerc is nehezen kezdte a 2018-as szezont, de az idény derekára mindketten nagyot léptek előre. A konstruktőri világbajnokságban csak a 8. hely lett az övék, de 2019-től az Alfa Romeo Racing a középmezőny meghatározó tagja lehet.Forrás: Manuel Goria/Sutton Images
Forrás: Pirelli
25/25
A tehetséges Leclerc-t ugyan elvitte a Ferrari, de az Alfa Romeo Racing egy másik nagyágyúval, a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönennel erősített, miután számos posztra új szakembereket is igazoltak, például Simone Restát, aki szintén a Ferraritól érkezik. Szép történetként indulhat az Alfa F1-es visszatérése.Forrás: Pirelli