Schumacher 91 győzelme képekben

Forrás: Presse Sports/Fablet
1/92
1 (1992, Belga Nagydíj) – Egy évvel F1-es bemutatkozása után, karrierje 18. futamán szerezte első győzelmét Spában, amelyet később „toronymagasan kedvenc” pályájának nevezett. A harmadik helyről rajtolt a már világbajnok Mansell és Senna mögül, a félig esőben, félig szárazon futott versenyt pedig némi szerencsével, valamint jó megfigyelőképességével nyerte meg. Kicsúszott, majd csapattársa, Martin Brundle mögé visszatérve észrevette, hogy a másik Benetton nagyon elkoptatta az esőgumijait. Úgy döntött, hogy azonnal a bokszba hajt kerékcserére, ez a döntés pedig később futamgyőzelmet ért neki, az elsőt a 91-bőlForrás: Presse Sports/Fablet
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
2/92
2 (1993, Portugál Nagydíj) – Az 1993-as szezon a 92-eshez hasonlóan a Williams egyeduralmáról szólt, a vb-címet a szezon végén visszavonuló Prost szerezte meg éppen Estorilban, ahol Schumacher egyetlen győzelmét aratta a szezonban. A 6. helyről rajtolt, Prosthoz hasonlóan egyetlen kerékcserével teljesítette a futamot, ami nyerő taktikának bizonyultForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Cris Bouroncle
3/92
3 (1994, Brazil Nagydíj) – A 94-es szezonra betiltották a vezetést segítő eszközöket és visszahozták a futam közbeni tankolást, előbbi Schumacher vezetői képességeit, utóbbi a Benetton taktikai felkészültségét domborította ki. A csapat már az első futamon jelezte, bizony számolni kell vele, Schumacher a második helyről indulva üldözte az élen álló Sennát, majd az első kerékcserék alatt átvette a vezetést, amelyet a második kiállások során megtartott. Senna a 71 körös futam 55. köréig üldözte, ekkor azonban hibázott, kicsúszott és kiesett. Schumacher egy teljes körrel a második helyen befutó Hill Williamse előtt ért célbaForrás: AFP/Cris Bouroncle
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
4/92
4 (1994, Csendes-óceáni Nagydíj) – Ahol Brazíliában elkezdte, Aidában ott folytatta. A második helyről indulva lerajtolta Sennát, akit Häkkinen az első kanyarban ki is ütött. Schumachernek innentől diadalmenet volt a 83 körös verseny, csak a második helyen célba érő Berger nem kapott kört, de ő is 75 másodperccel a német mögött végzettForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: AFP/Christophe Simon
5/92
5 (1994, San Marinói Nagydí) – Az 1994-es imolai hétvége sajnos nem Schumacher győzelméről, hanem Roland Ratzenberger és Ayrton Senna haláláról marad emlékezetes. A háromszoros világbajnok brazil balesete után a versenyt félbeszakították, az újraindítás után az első helyet megöröklő Schumachernek nem maradt ellenfele, 55 másodperccel a ferraris Nicola Larini előtt zsebelte be szezonbeli harmadik sikerétForrás: AFP/Christophe Simon
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
6/92
6 (1994, Monacói Nagydíj) – Az imolai fekete hétvége után Monacóban Schumacher korábbi mercedeszes csapattársa, Karl Wendlinger csütörtöki bukása árnyékolta be a Senna tragédiája után továbbra is nyomott hangulatú versenyt. Schumacher ezen a hétvégén szerezte meg pályafutása első pole pozícióját, amelyet vasárnap győzelemre is váltott, fél perccel megelőzve a második helyen befutó Brundle-t és közel másfél perccel a harmadik helyezett BergertForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: Presse Sports/Boutroux
7/92
7 (1994, Kanadai Nagydíj) – Ez volt az első összecsapás Schumacher és későbbi bajnoki riválisa, Damon Hill között, habár a német 40 másodperccel a Williams pilótája előtt ért célba, Hill pedig ekkor még 33 ponttal volt mögötte az összetettbenForrás: Presse Sports/Boutroux
Forrás: Presse Sports/Pochat
8/92
8 (1994, Francia Nagydíj) – Hét versenyből hatodik győzelmét aratta Magny-Cours-ban, ahol ismét Hillt győzte le. Ezután a futam után előnye 37 pontra nőtt a Williams versenyzőjével szemben, ami az akkori pontrendszerben közel 4 futamgyőzelemnek számítottForrás: Presse Sports/Pochat
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
9/92
9 (1994, Magyar Nagydíj) – A szezon 10. versenyén, a Magyar Nagydíjon tért vissza a dobogó tetejére, miután Silverstone-ban utólag kizárták a második helyről, mert előzött a felvezető körben, Hockenheimben pedig a gyengécske V8-as motorral csak negyedik lett. A rekkenő augusztusi hőségben a pole-ból rajtolva magabiztos fölénnyel győzte le HilltForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Patrick Kovarik
10/92
Az utólag elvett győzelem (1994, Belga Nagydíj) – Schumacher pályafutásában egyszer, a 94-es Belga Nagydíjon fordult elő, hogy utólag megfosztották a pályán elért győzelemtől. A technikai ellenőrzás során a Benetton padlólemezén található fa kopólemez a megengedettnél vékonyabb volt, a csapat magyarázatát, miszerint az egyik kerékvetőn sérült meg, pedig nem fogadták el, így Schumacher hiába győzte le Hillt, az első hely és az azért járó 10 pont a bajnoki ellenfelére szálltForrás: AFP/Patrick Kovarik
Forrás: AFP/Patrick Kovarik
11/92
10 (1994, Európa Nagydíj) – A Belga Nagydíj után a Benetton elbukta a silverstone-i kizárás miatt benyújtott fellebbezést, az addig felfüggesztett eltiltás pedig életbe lépett és két futamosra nőtt, így Schumacher kénytelen volt kihagyni az olasz és a portugál futamot. Jerezben stílusosan, győzelemmel tért vissza, a pole-ból rajtolva legyőzte Hillt és 5 pontra növelte az előnyét két futammal a szezon vége előtt. Ez volt az utolsó győzelme a szezonban, Japánban második lett Hill mögött, majd Ausztráliában jött az elhíresült ütközés kettejük között, ami után Schumacher megnyerte első világbajnoki címétForrás: AFP/Patrick Kovarik
Forrás: AFP/Julio Pereira
12/92
11 (1995, Brazil Nagydíj) – Címvédőként Schumacher rögtön győzelemmel kezdett, a Ford V8-asáról a Renault V10-esére váltó Benettonnal nyerni tudott a szezon első versenyén, miután Hill váltóhiba miatt kiesett előle az első helyről. Az izgalmak a verseny után sem értek véget, az ellenőrök nem találták megfelelőnek Schumacher és a második helyen célba érő Coulthard üzemanyagmintáját és kizárták őket a versenyből, az FIA egy későbbi meghallgatása után azonban visszakapták a pozíciójukat és a csapatukkal ellentétben az elvett pontokat isForrás: AFP/Julio Pereira
Forrás: Presse Sports/Fablet
13/92
12 (1995, Spanyol Nagydíj) – A szezon negyedik futamán Schumacher második győzelmét aratta az idényben, egyúttal kettős győzelemre vezetve a Benettont, amely Hill második helyről történő kieséséből is profitáltForrás: Presse Sports/Fablet
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
14/92
13 (1995, Monacói Nagydí) – Az időmérőn meglepő módon kikapott Hilltől, aki hatalmas fölénnyel, 8 tizeddel csente el előle a polet-t, a futamon azonban nem tudta tartani a lépést Schumacherrel, aki riválisával ellentétben csak egyszer állt ki a bokszba, az első tankolás után átvette a vezetést, többé pedig nem is engedte ki a kezéből, 35 másodperccel Hill előtt ért célba, megszerezve pályafutása második monacói sikerétForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Bertrand Guay
15/92
14 (1995, Francia Nagydíj) – Maga a verseny meglehetősen eseménytelen volt, a második helyről rajtoló Schumacher az első kiállásig követte Hillt, majd később az ő és Ross Brawn védjegyévé vált taktikát követve tovább maradt kint a Williamsnél, és pár extrán gyors kör után megejtett kiállásából a Williams elé tért vissza. A második kerékcserék előtt már olyan sokkal vezetett, hogy még egy kisebb probléma is belefért a jobb első kerékkelForrás: AFP/Bertrand Guay
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
16/92
15 (1995, Német Nagydíj) – Minden versenyző számára hazai futamának megnyerése jelenti az egyik legnagyobb érzelmi löketet. Nem volt ez másképp Schumacher esetében sem, aki a 2. körben megörökölte az élről kicsúszó Hilltől a vezetést, majd a kétkiállásos stratégiával a Benetton túljárt a Williams és Coulthard eszén és megnyerte Schumacherrel a versenyt. A németek szupersztárja a célbaérés után a pályára berohanó nézők tömegével találta szemben magát és lefullasztotta az autót az első kanyarban, ezért a tiszteletkörén úgy kellett végigvontatni, hogy az akkor még hosszú, többnyire erdők szegélyezte hockenheimi pálya stadionrészébe érve újra elszabaduljon az őrületForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Pascal Pavani
17/92
16 (1995, Belga Nagydíj) – Második győzelmét aratta Spában (a 94-es sikert utólag elvették tőle). A 16. helyről rajtolva briliáns versenyzést mutatott be slick gumikon a vizes pályán maga mögött tartva az esőgumikon őt támadó, körönként 6 másodperccel gyorsabb Hillt. Hill végül megelőzte, hamarosan azonban felszáradt a pálya, újra Schumacher került az élre. Később az újra eleredő eső miatt beküldött biztonsági autó segített Hillnek felzárkózni mögé, de a Williams pilótája 10 másodperces büntetést kapott, amiért gyorsan hajtott a bokszutcában, ezzel gyakorlatilag eldöntve a versenyt kettejük között.Forrás: AFP/Pascal Pavani
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
18/92
17 (1995, Európa Nagydíj) – Ismét egy változó körülmények között aratott győzelem, amely sokáig úgy tűnt, hogy nem az övé lesz, a jobb taktikát választó, a versenyt slick gumikon kezdő Alesi előnye ugyanis behozhatatlannak tűnt, Schumacher azonban őrült hajrát produkálva utolérte a Ferrarit és látványos előzéssel elment mellette. A Benetton világbajnoka ezzel pályafutása során másodszor nyert hazai pályán (hivatalosan ez a verseny az Európa Nagydíj nevet viselte), sikerével 27 pontra növelte előnyét Hill-lel szembenForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
19/92
18 (1995, Csendes-óceáni Nagydíj) – Egy futammal nürburgringi győzelme után Aidában megvolt az esélye, hogy három versennyel a szezon vége előtt bebiztosítsa második világbajnoki címét, amelyet meg is tett, 26 évesen ő lett minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka. Magát a versenyt okos taktikával nyerte meg, az időmérőn 4 új szett gumit spórolt meg a Williamsek két szettje ellenében, majd Coulthardot a később védjegyévé váló, elképesztően gyors bokszba be- és kivezető körével tartotta maga mögöttForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
20/92
19 (1995, Japán Nagydíj) – Az aidai versenyhétvége után Szuzukában a Benetton is világbajnok lett, stílusosan ők is győzelemmel ünnepeltek, miközben a másik autóban Herbert a harmadik lett. A sikerhez kellett a két Williams kiesése is, az egyre hevesebbé váló esőben Hill kicsúszott, megrongálta az első szárnyát, a bokszba hajtva pedig sebességtúllépésért összeszedett egy 10 másodperces stop and go büntetést. Ezt azonban már nem tudta letölteni, a pályára visszatérve ugyanis ismét kicsúszott és kiesett. Schumacher ezzel a győzelmével 9. elsőségét érte el a szezonban, amivel beállította Nigel Mansell 1992-es rekordját. Ez volt az utolsó győzelme a Benetton pilótájaként, a szezon végén elhagyta a csapatot, hogy csatlakozzon a FerrarihozForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Harry Melchert
21/92
20 (1996, Spanyol Nagydíj) – Noha a Ferrari F310 távolról sem tartozott a remek konstrukciók közé, Schumacher már első idényében megmutatta, hogy mennyit képes hozzátenni egy rossz autóhoz is. Pályafutása egyik legnagyobb győzelme egyben első ferraris sikere volt, az eső áztatta Barcelonában mindenkit állva hagyott, 4-5 másodperccel volt gyorsabb körönként a teljes mezőnynél és úgy nyert 45 másodperccel Alesi előtt, hogy több mint 1 perces előnyéből a végén jócskán leadottForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Harry Melchert
Forrás: Ferrari
22/92
21 (1996, Belga Nagydíj) – Saját utólagos elmondása szerint semmi esélyt nem látott arra, hogy szárazon felvegye a versenyt a két Williamsszel, a szerencse azonban mellé állt. Jos Verstappen hatalmas bukása miatt beküldték a Safety Cart, a két Williams azonban egy félreértés miatt kint maradt, míg ő bejött, és átvette a vezetést. Azért így is meg kellett dolgoznia, hogy kedvenc pályáján harmadszor is nyerjen, Villeneuve a második kiállás előtt felzárkózott rá, de egy nagyszerű bevezető körrel a Williams előtt maradtForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Gerard Julien
23/92
22 (1996, Olasz Nagydíj) – A spái sikert egy másik olyan győzelem követte, amelyre nem sokan fogadtak volna. Monzában is az első rajtsort kibérelő Williamsek számítottak az esélyesnek, a harmadik kockából induló Schumacher azonban ezúttal is hibátlanul versenyzett (egy apró koccanás a sikánokba helyezett gumibálákkal azért neki is becsúszott), miközben Hill és Villeneuve is saját hibájának áldozata lett. Noha első ferraris idényében nem volt harcban a világbajnoki címért, három győzelmével előrevetítette, hogy mi vár az ellenfelekre, ha egyszer jó autót kapForrás: AFP/Gerard Julien
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
24/92
23 (1997, Monacói Nagydíj) – Az 1997-es szezonnak már jóval vérmesebb reményekkel vágott neki a Ferrari, a szezon elején azonban nem igazán tudta tartani a lépést a továbbra is bivalyerős Williamsszel. Az áttörés a szezon ötödik versenyén, Monacóban jött el, ahol Schumacher mindenkit faképnél hagyott az esőben, a Williamsek betlizésének köszönhetően pedig az élre állt a pontversenyben. A kétszeres világbajnok mögött Barrichello megszerezte a Stewart első dobogóját, de így is 1 perccel végzett a német mögöttForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Timothy A. Clary
25/92
24 (1997, Kanadai Nagydíj) – Az élről rajtoló Schumacher és a második helyről induló Villeneuve csatájának nézett ki a futam, a kanadai azonban már a második körben beleállt a később „bajnokok falának” elnevezett betonfalba, így a Ferrari versenyzőjének be kellett érnie Coultharddal. A második kiállás után Schumacher vezetett, az 55. körben azonban Panis kettős lábtöréssel végződő balesete miatt leintették a versenyt, és később sem indították újra. A futam előtti 3 pontos hátrányát Schumacher 7 pontos előnnyé változtatta Villeneuve-vel szemben és átvette a vezetést az összetettbenForrás: AFP/Timothy A. Clary
Forrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
26/92
25 (1997, Francia Nagydíj) – Kanada után Európában folytatódott a szezon, Schumacher pedig zsinórban másodszor is nyerni tudott. A szezonnak ezen a pontján mutatott a Ferrari először olyan tempót, ami bizakodásra adhatott okot a későbbiekre nézve, a német pilóta dominálta a hétvégét, egyedül a futam utolsó tíz körére érkező eső veszélyeztette a győzelmét, de végül kockáztatott, kint maradt slick gumikon, és megnyerte a futamot Frentzen előttForrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
Forrás: AFP/Pierre Verdy
27/92
26 (1997, Belga Nagydíj) – A szezon 12. versenyére Schumacher 3 pontos előnnyel érkezett Villeneuve-vel szemben, majd a 3. rajtkockát szerezte meg, 8 tizeddel elmaradva a pole-ból rajtoló kanadai mögött. A verseny a biztonsági autó mögött kezdődött a heves eső miatt, majd miután zöld jelzést kaptak a pilóták, Schumacher nem kérdezett, helyette eltűnt a távolban, 9 kör alatt 1 perces előnyt autózott ki, és két kerékcserével simán nyert. Ismét a változó körülmények között mutatott páratlan alkalmazkodóképesség, és a helyes döntések eredményezték a győzelmét, sokakkal ellentétben ugyanis nem esőgumikkal, hanem intermediate abroncsokkal kezdte a versenytForrás: AFP/Pierre Verdy
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
28/92
27 (1997, Japán Nagydíj) – Kilenc ponttal Villeneuve mögött érkezett meg Szuzukába, az utolsó előtti versenyre, amelyen igen furcsa események játszódtak le. A kanadai már felfüggesztett büntetéssel érkezett, amiért a korábbi futamokon többször is figyelmen kívül hagyta a dupla sárga zászlós jelzést, majd ugyanezt megtette Japánban is, amiért az időmérő után kizárták. A Williams fellebbezése azt eredményezte, hogy részt vett a futamon, de szinte borítékolható volt, hogy utólag törölni fogják az eredményét, így azt a taktikát választotta, hogy megpróbálja feltartani Schumachert, hogy minél többen megelőzhessék a németet. A stratégia nem jött be, a két Ferrari összejátszott, Irvine-nak sikerült megelőznie a kanadait, akit az első kerékcserék alatt Schumacher is átugrott és megnyerte a versenyt. Egy futammal később, Jerezben jött az elhíresült ütközés, amely után Schumachert kizárták a világbajnokságból, győzelmeit és dobogós helyezéseit azonban megtarthattaForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: AFP/Antonio Scorza
29/92
28 (1998, Argentin Nagydíj) – Az 1998-as szezonra jelentős szabályváltozásokat vezettek be, a Williams helyét pedig a McLaren váltotta fel, mint a Ferrari fő riválisa. Az Ezüstnyilak verhetetlenek voltak a szezon első két versenyén, Argentínában azonban Schumacher és a Ferrari fogást talált rajtuk, két kiállásos taktikája és Coulthard ellen bemutatott szemfüles előzése a szezon első győzelmét hozta el a kétszeres világbajnoknakForrás: AFP/Antonio Scorza
Forrás: AFP/Carlo Allegri
30/92
29 (1998, Kanadai Nagydíj) – Az év egyik káoszfutama volt a Kanadai Nagydíj, az első rajt után tömegbaleset miatt félbeszakították a versenyt, a második startnál pedig ismét többen összeakadtak, miután Häkkinen McLarenje rögvest megadta magát. Később a másik McLarenben Coulthard is műszaki hiba miatt fejezte be a futamot, így megnyílt az út a bajnokságban ekkorra tetemes hátrányt összeszedő Schumacher előtt, aki még egy 10 másodperces stop and go büntetéssel együtt is nyerni tudott Fisichella és Irvine előtt.Forrás: AFP/Carlo Allegri
Forrás: AFP/Eric Cabanis
31/92
30 (1998, Francia Nagydíj) – A szezon felénél a Ferrari kezdett közelíteni a McLarenhez a fejlesztési versenyben, Schumacher egyre többször tudta felvenni a harcot az időmérőkön is az Ezüstnyilakkal. Magny-Cours-ban a rajtnál elment az élről induló Häkkinen mellett, majd meg sem állt a győzelemig, miközben mögötte Irvine jött be a másik vörös autóval. Schumachernek ekkor már csak 6 pont volt a lemaradása finn riválisa mögött.Forrás: AFP/Eric Cabanis
Forrás: AFP/Pierre Verdy
32/92
31 (1998, Brit Nagydíj) – Az esős silverstone-i futamon olyat látott a világ, amilyet korábban még soha, Schumacher a bokszban nyerte meg a versenyt, szó szerint. Häkkinen szinte végig vezetett, a verseny utolsó szakaszában a heves eső miatt pályára küldött Safety Car kimenetelekor azonban Schumacher megelőzte a kisebb sérüléssel küszködő McLarent. Úgy tűnt, senki és semmi nem veszélyezteti a győzelmét, csakhogy a felügyelők 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották, amiért a biztonsági autó alatt megelőzte Wurz Benettonját. A Ferrari viszont azonnal megtalálta a kiskaput a szabályokban, a felügyelők ugyanis az előírtnál később értesítették a csapatot a büntetésről, amely így az utolsó körben hívta ki Schumachert annak letöltésére. A kétszeres világbajnok a bokszban szelte át a célvonalat, a felügyelők pedig kénytelenek voltak belátni, hogy hibáztak, visszavonták a büntetést, majd később az engedélyükkel fizettekForrás: AFP/Pierre Verdy
Forrás: AFP/Eric Cabanis
33/92
32 (1998, Magyar Nagydíj) – Schumacher és Ross Brawn együttes zsenialitásának egyik legékesebb példája volt a 98-as Magyar Nagydíj. A Ferrari stábja menet közben első hallásra képtelen taktikára állította át Schumachert, akinek 19 zsinórban futott időmérős kört adtak feladatul, hogy így kiautózzon egy extra kiállásnyi előnyt és átugorja a két McLarent. A taktika bejött, Schumacher 1 cserével többel is nyerni tudottForrás: AFP/Eric Cabanis
Forrás: AFP/Gerard Julien
34/92
33 (1998, Olasz Nagydíj) – A Ferrari kettős győzelemmel változtatta örömünneppé a hazai versenyét, ami igazi csoda volt azt nézve, hogy pár héttel azelőtt a hasonlóan gyors Hockenheimben csak szenvedtek. Schumacher megszerezte a pole pozíciót szombaton, azonban rosszul rajtolt, visszaesett az ötödik helyre. Villeneuve-öt és Irvine-t megelőzte, ekkorra a McLarenek azonban már messze jártak. Fortuna ezen a napon azonban a kétszeres világbajnokkal volt, Häkkinen hamarosan elkezdett a fékeivel szenvedni, amikor pedig Coulthard motorja felrobbant az első helyen, Schumacher a füstfelhőt kihasználva elment a finn mellett. A dobogón Irvine és öccse, Ralf csatlakozott hozzá, akivel először álltak egyszerre a dobogón a Forma-1-ben, a Jordan pilótájának ráadásul ez volt az első dobogós helyezése. Két futammal a szezon vége előtt Schumacher behozta Häkkinent, a vb-cím azonban a McLaren versenyzőjéé lettForrás: AFP/Gerard Julien
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
35/92
34 (1999, San Marinói Nagydíj) – Az 1999-es szezon elején a Ferrari továbbra is technikai hátrányban volt a McLarenhez képest, az Ezüstnyilak megbízhatatlansága azonban a vörösök malmára hajtotta a vizet. Imolában mégsem ez, hanem Häkkinen szarvashibája kellett Schumacher győzelméhez, a finn a futam elején az élen haladva csapta oda az autóját, a német a kerékcserék alatt pedig levadászta Coulthardot, és megszerezte első győzelmét a szezonban. Mindezt ráadásul a Ferrari hazai pályáján tetteForrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Patrick Hertzog
36/92
35 (1999, Monacói Nagydíj) – Kevesen gondolták az idény negyedik futamán, hogy az lesz Schumacher utolsó győzelme a 99-es szezonban, pedig így lett. A pole-ról vitatott körülmények között lemaradó német (Häkkinen sárga zászlós jelzés alatt futotta meg a leggyorsabb körét) sosem számított jó rajtolónak, ezúttal azonban remekül kapta el a piros lámpák kialvását, és kívülről körbeautózta az első kanyar előtt a meglepett Häkkinent. Mint később kiderült, ez volt a győzelem kulcsa, habár technikai gondjai miatt a finn vélhetően amúgy is alulmaradt volna. Négy versennyel később Schumacher eltörte a lábát a Brit Nagydíjon, és csak a szezon utolsó két futamára tért vissza, hogy Irvine-t segítse a vb-cím megszerzésébenForrás: AFP/Patrick Hertzog
Forrás: AFP/Torsten Blackwood
37/92
36 (2000, Ausztrál Nagydíj) – A csonka 99-es szezon után Schumacher újult erővel vágott neki a 2000-es idénynek, a McLarenek azonban ismét kemény diónak ígérkeztek. A szezonnyitón Häkkinen és Coulthard kibérelte az első sort, majd a futam elején is vezettek, előbb azonban a skót, majd a finn autója is csődöt mondott, ezzel pedig Schumacher ölébe hullott a győzelem. A kétszeres világbajnok először kezdett győzelemmel egy szezont a Ferrari színeibenForrás: AFP/Torsten Blackwood
Forrás: AFP/Vanderlei Almeida
38/92
37 (2000, Brazil Nagydíj) – Interlagosban ismét nyert, így az első két futamon bezsebelhető maximális pontot hazavitte. A rajt után az első kör végén megelőzte Häkkinent, miután a McLaren egy kiállásos taktikán volt a Ferrari kettőjével szemben. Az már soha nem derült ki, hogy melyik lett volna a nyerő taktika, a finn ugyanis ismét kiesett műszaki hiba miattForrás: AFP/Vanderlei Almeida
Forrás: AFP/Pierre Verdy
39/92
38 (2000, San Marinói Nagydíj) – A Ferrari sikerkorszakának hajnalán még egyáltalán nem volt megszokott, hogy Schumacher zsinórban három futamon is az első helyen végzett, ezúttal ráadásul Häkkinen McLarenje is végigbírta a versenyt. A pole-ról hajszállal lemaradó Schumacher ismét a taktikához nyúlt és a bokszkiállások során ugrotta át a McLarent, amely később már nem tudott visszavágni, Häkkinennek be kellett érnie a 2. hellyelForrás: AFP/Pierre Verdy
Forrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
40/92
39 (2000, Európa Nagydíj) – Nagy Britanniában megszakadt a győzelmi sorozat, a Spanyol Nagydíjon pedig egy lassú defekt miatt csak az 5. lett, a Nürburgringen azonban a változó időjárási viszonyok között ismét ott volt az esély. A második helyről rajtolva a verseny korai szakaszában szemerkélni kezdő eső nem ízlett annyira Häkkinennek, akit így Schumacher a pályán megelőzött. A finn hiába üldözte szinte a verseny végéig, végül belátta, hogy nem tud közelebb kerülni, inkább visszavett, és bejött a második helyen, mialatt a német 18 pontosra növelte előnyét az összetettbenForrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
Forrás: DPA/AFP/Kay Nietfeld
41/92
40 (2000, Kanadai Nagydíj) – Ismét esőben kellett bizonyítania a kétszeres világbajnoknak, amit meg is tett, kétséget sem hagyva afelől, hogy ki a mezőny esőmenője. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a második helyről rajtoló skótot már a rajt előtt megfosztotta a csapata a jó eredménytől, ugyanis a megengedettnél tovább dolgoztak az autóján, emiatt pedig büntetést kapottForrás: DPA/AFP/Kay Nietfeld
Forrás: AFP/Pierre Verdy
42/92
41 (2000, Olasz Nagydíj) – A nyári versenyek igen rosszul sikerültek Schumachernek, szeptemberben Monzában azonban visszavágott egy győzelemmel. A futamot beárnyékolta Paolo Gislimberti halála, a pályabírót a rajt utáni tömegbalesetben találta el egy kerék. Schumacher ekkor érte utol Ayrton Sennát a győzelmek terén is, mindez együtt pedig már túl sok volt neki, a sajtótájékoztatón elsírta magát, Häkkinennek kellett őt vigasztalniForrás: AFP/Pierre Verdy
Forrás: AFP/Peter Jones
43/92
42 (2000, USA Nagydíj) – Két pontos hátránnyal érkezett az Egyesült Államokba, ahová a mezőny a legendás indianapolisi pályán tért vissza. A félig vizes, félig száraz aszfalton induló futam elején ádáz csatát vívott Coultharddal, majd amint áthámozta magát a McLarenen, már senki nem érhetett a nyomába, ráadásul Häkkinen motorhiba miatt kiesett, így hatalmas lépést tett a vb-cím felé.Forrás: AFP/Peter Jones
Forrás: DPA/AFP/Harry Melchert
44/92
43 (2000, Japán Nagydíj) – Öt évnyi küzdelem után Szuzukában végre felért a csúcsra a Ferrarival. Már az időmérő késhegyre menő csatát hozott Häkkinennel, ez pedig a versenyen sem volt másként. A rajtnál Schumacher elveszítette a pole-t, majd a futam nagy részében szemerkélő eső miatt extrán nehéz körülmények között a második bokszkiállásig árnyékként követte a McLarent. Ekkor tovább kint tudott maradni, ez pedig elég volt ahhoz, hogy Häkkinen elé térjen vissza, futamgyőzelmével pedig egy versennyel a szezon előtt bebiztosítsa a címet. 1979 óta ő lett az első pilóta, aki világbajnokságot tudott nyerni a FerrarivalForrás: DPA/AFP/Harry Melchert
Forrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
45/92
44 (2000, Malajziai Nagydíj) – A pontot az i-re a szezonzáró versenyen tették fel a vörösök, akik kettős győzelmet arattak, majd a dobogón stílusosan vörös parókát húztak. Volt is mit ünnepelni, hiszen az egyéni elsőség után a konstruktőri cím is a Ferrarié lett.Forrás: DPA/AFP/Oliver Multhaup
Forrás: AFP/Greg Wood
46/92
45 (2001, Ausztrál Nagydíj) – A 2001-es szezonnyitót, akárcsak a 2000-es Olasz Nagydíjat, egy pályabíró halála árnyékolta be. Graham Beveridge-t a Ralf Schumacher és Jacques Villeneuve ütközése miatt szétrepülő törmelék ölte meg. Ami a versenyt illeti, Schumacher a pole-ból indulva végig kontrollálta azt, Häkkinen felfüggesztési hiba miatti kiesése után pedig a nyomás is lekerült róla, magabiztosan nyerte meg az idény első futamátForrás: AFP/Greg Wood
Forrás: AFP/Jimin Lai
47/92
46 (2001, Malajziai Nagydíj) –Sorozatban hatodik győzelmét aratta Malajziában, ráadásul nem is akárhogy. A verseny elején úgy tűnt, a Ferrari diadalmenetét láthatjuk, Panis azonban máshogy gondolta, a pályára folyatott olaján Schumacher és az őt követő Barrichello is kicsúszott. Rögtön ezután leszakadt az ég, be kellett küldeni a Safety Cart, a két Ferrari pedig a 10. és a 11. helyre esett vissza. Az újraindítás után Schumacher elment Barrichello mellett, az intermediate gumikon 4-5 másodperccel gyorsabb volt mindenkinél, gyakorlatilag állva hagyta a mezőnyt és onnan is nyerni tudottForrás: AFP/Jimin Lai
Forrás: DPA/AFP/Gero Breloer
48/92
47 (2001, Spanyol Nagydíj) – A 2001-es Spanyol Nagydíj Mika Häkkinené kellett volna legyen, ezt még Schumacher sem vitatta. A másik McLarennel Coulthard már a rajtnál kiszállt a meccsből, lefullasztotta az autót és a mezőny végéről volt kénytelen indulni, Häkkinen azonban tartotta a frontot, jobb taktikájának köszönhetően pedig útban volt a győzelem felé. Egészen az utolsó körig, amelyben a Mercedes motor úgy döntött, ennyi elég volt neki, és beadja a kulcsot. A tetemes hátrányban már az autóját óvó Schumacher nem hitt a szemének, a parc fermébe érve azonnal a Coulthard autóján ülve a bokszba érkező Häkkinenhez sietett, hogy kifejezze együttérzését a finn pilóta feléForrás: DPA/AFP/Gero Breloer
Forrás: AFP/Patrick Hertzog
49/92
48 (2001, Monacói Nagydíj) – Sebastian Vettel 2017-es győzelméig Michael Schumacher volt az utolsó, akinek a sikerült Ferrarival nyernie a hercegségben. A pole-ból induló Coulthard Barcelonához hasonlóan ezúttal is állva maradt a felvezető kör elején szoftverhiba miatt, ez pedig el is döntötte a győzelem sorsát. Schumacher nem is volt különösebben exsztatikus állapotban a verseny után, gyakorlatilag végig vezetve, simán nyerte azt, miközben a másik Ferrarival Barrichello lett a másodikForrás: AFP/Patrick Hertzog
Forrás: AFP/Pierre Verdy
50/92
49 (2001, Európa Nagydíj) – Kanadában a Schumacher testvérek első ízben csaptak össze a győzelemért a Forma-1-ben, a Nürburgringen pedig jöhetett a csata második felvonása. Montrealban Ralf nyert, és úgy tűnt, hazai pályán is megteheti ugyanezt, a két pilóta egyszerre megejtette kerékcseréjénél azonban a Ferrari gyorsabb volt, Ralf ráadásul a bokszból kifelé átlépte a fehér vonalat, és ennyi volt. 10 másodperces stop and go büntetést kapott, míg bátyja eltűnt a távolban és bemasírozott a célbaForrás: AFP/Pierre Verdy
Forrás: Ferrari
51/92
50 (2001, Francia Nagydíj) – Ismét a két Schumacher csatáját hozta a verseny, most is Ralf vezetett az első bokszkiállásig, ekkor azonban egy elrontott kerékcsere megpecsételte a sorsát, bátyja egy körrel későbbi cseréje után elé tért vissza a pályára, ezzel pedig bebiztosította pályafutása 50. győzelmétForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
52/92
51 (2001, Magyar Nagydíj) – A matematikai esély megvolt rá, de elmondása szerint Schumacher nem igazán foglalkozott a ténnyel, hogy a szezon 13. futamán világbajnok lehet. A teltházas Hungaroringen azonban nem talált ellenfélre, 51. győzelmével beállította Alain Prost rekordját, megnyerte 4. világbajnoki címét, miközben a Ferrari kettős győzelmének köszönhetően a konstruktőri cím is gazdára találtForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
53/92
52 (2001, Belga Nagydíj) – A szezon hátralevő része diadalmenet volt Schumachernek és a Ferrarinak, akik a vb-cím birtokában sem lassítottak. Kedvenc pályáján fölényes győzelmet aratott a négyszeres világbajnok, akivel senki sem tudta tartani a lépéstForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
54/92
53 (2001, Japán Nagydíj) – A szezont Schumacher úgy fejezte be, ahogyan elkezdte, azaz győzelemmel. Szezonbeli kilencedik sikerével megismételte az 1995-ös idényt a győzelmek számát tekintve, valamint 123 pontjával új rekordot állított fel. Nem csak ez, hanem az első és második helyezett közötti differencia nagyságára sem volt még példa, Coulthard 58 ponttal végzett a második helyen.Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
55/92
54 (2002, Ausztrál Nagydíj) – A Ferrari fölényét jól jellemezte ebben az időszakban, hogy a vörösök az F2001 ráncfelvarrott változatával kezdték a 2002-es szezont, és így is képesek voltak nyerni. Jóllehet, az első kanyarban a mezőnyt megtizedelő óriási baleset némileg megkönnyítette a dolgukat, azonban Schumacher így is a pályán küzdött meg Jarno Trullival és Juan Pablo Montoyával, akikkel oda-vissza előzgették egymást a célegyenes végén. Végül a négyszeres bajnok nevetett a végénForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
56/92
55 (2002, Brazil Nagydíj) – Brazíliában, a szezon harmadik futamán debütált az F2002, a pole-t azonban nem Schumacher, hanem Montoya szerezte meg. A rajtnál a német azonban el tudott menni a kolumbiai mellett, aki a harmadik kanyar felé száguldva nekiment hátulról és letörte az első szárnyát. Montoya irányából ezzel elhárult a veszély, azonban így sem volt sima versenye Schumachernek, az F2002 megbízhatósága még nem volt az igazi, és az egykiállásos stratégiához is spórolós, de gyors vezetés kellett. A riválisok eleinte nem jöttek rá, hogy a Ferrari nem kétszer jön ki a bokszba, amikor pedig már igen, túl késő volt. Ralf Schumacher a verseny végére felzárkózott bátyja mögé, de komoly támadást nem tudott indítani, szoros emberfogásban hazakísérte testvérétForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
57/92
56 (2002, San Marinói Nagydíj) – Az imolai versenyre Barrichello is megkapta az azévi Ferrarit, a vörösök pedig unalmas teadélutánná változtatták a nagydíjat, győzelmükhöz egy pillanatig sem férhetett kétség. Ez volt az első figyelmeztetőlövés az ellenfeleknek, hogy ha nem kapják össze magukat, hamar eldőlhet a világbajnoki cím sorsaForrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: Ferrari
58/92
57 (2002, Spanyol Nagydíj) – Barcelonában folytatódott az imolai hegemónia, noha kisebb porszem került a gépezetbe, Barrichello a második helyről ugyanis elrajtolni sem tudott váltóhiba miatt. Schumacher nem kérdezett, faképnél hagyta a mezőnyt, a végén spórolva is 35 másodperccel Montoya előtt ért célbaForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Jean-Pierre Muller
59/92
58 (2002, Osztrák Nagydíj) – A 2002-es Osztrák Nagydíj az F1 egyik fekete napjaként vonult be a történelembe, mindez pedig a Ferrari csapatutasításának volt köszönhető. Rubens Barrichello az egész hétvégén gyorsabb volt Schumachernél, a pole-t is ő szerezte meg, majd a futamon is jobban teljesített, a Ferrari azonban csapattársa elengedésére parancsolta. Jean Todt hiába kérlelte a brazilt a rádión, ő nem volt hajlandó eleget tenni a kérésnek egészen az utolsó kanyarig, amikor közvetlenül a cél előtt állt félre Schumacher elől. A két pilótán látszott, hogy egyikük sem boldog az eredménnyel, Schumachert láthatóan megrendítette a fütyülő nézők reakciója, a dobogón felállította a brazil az első helyre, majd a trófeát is átnyújtotta neki. A Ferrari érthető döntést hozott a világbajnoki címet szem előtt tartva, a kivitelezést azonban a lehető legrosszabbul oldották meg, hozzájárulva a csapatutasítások későbbi betiltásáhozForrás: AFP/Jean-Pierre Muller
Forrás: Ferrari
60/92
59 (2002, Kanadai Nagydíj) – A korábbi versenyeknél jobban megszorongatták a Ferrarit Kanadában, a vörösök azonban végül úgy tudtak nyerni, hogy Schumacherrel mindössze egyszer álltak ki a bokszba az élmezőny többi tagjának két kiállásával szemben. Coulthard mindössze 1,1 másodperccel ért célba Schumacher mögött, ez azonban csalóka, a német az utolsó körökben 20 másodpercnél is nagyobb előnyt adott leForrás: Ferrari
Forrás:Ferrari
61/92
60 (2002, Brit Nagydíj) – Silverstone-ban ismét egy fölényes Ferrari-diadal következett. A pole-ból induló Montoya már a verseny elején komoly gondban volt az őt agresszíven támadó Schumacherrel szemben, nem is tudta tartani a németet, aki simán nyert. A Ferrari fölényét mutatja, hogy a második rajtkockát megszerző Barrichello a mezőny végéről volt kénytelen felzárkózni, miután lefulladt a felvezető kör elején, de így is második lettForrás:Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
62/92
61 (2002, Francia Nagydíj) – Úgy érkezett a mezőny a 17 futamos világbajnokság 11 versenyére, hogy Schumacher adott esetben akár már Magny-Coursban világbajnok lehet. Sokáig úgy tűnt, sima lesz a győzelme, a bokszból kihajtva azonban elcsípte a fehér vonalat, amiért áthajtásos büntetést kapott és visszaesett a harmadik helyre. Montoya motorhiba miatt kiesett előle, Räikkönen azonban úgy tűnt, megszerzi pályafutása első győzelmát. Allan McNish Toyotája másként gondolta, olajat folyatott a pályára, amelyen a McLaren finnje megcsúszott, Schumacher pedig beszúrt mellé és pár körrel a vége előtt átvette a vezetést, majd megnyerte a versenyt. Korábban és azóta sem sikerült senkinek ilyen korán, 6 futammal a szezon vége előtt bebiztosítania a világbajnoki címet, utolérve Juan Manuel Fangiót a ranglista élén. A német legenda a 11 futam mindegyikén az első vagy a második helyen végzett, egyedül Malajziában volt rosszabb, ott a harmadik lett.Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
Forrás: Ferrari
63/92
62 (2002, Német Nagydíj) – Hazai versenyén, közvetlenül a franciaországi futam után jöhetett a fieszta, németek ezrei látogattak ki Hockenheimbe, hogy köszöntség az újdonsült ötszörös világbajnokot. Schumacher nem is okozott nekik csalódást, rajt-cél győzelmet aratott a két Williams előttForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
64/92
63 (2002, Belga Nagydíj) – A Belga Nagydíj újabb Ferrari-erődemonstráció volt, Schumacher először szerzett pole pozíciót a „nappalijában”, ahogy később a spái pályát nevezte, a futamon pedig a közelébe sem tudtak kerülni, igazi örömautózást mutatott beForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
65/92
64 (2002, Japán Nagydíj) – Monzában és Indianapolisban Barrichello győzött, a Ferrari és Schumacher mindent megtett, hogy bebiztosítsa neki a második helyet az összetettben, ami végül sikerült is, így Szuzukában ismét az ötszörös bajnok következett. Schumacher újabb rekordidényt zárt, saját, 9 versenyes győzelmi mutatóját megjavítva 11-szer pezsgőzött a dobogó tetején. 144 pontja és a második helyezett Barrichellóval szembeni 67 pontos előnye szintén új rekord voltForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
66/92
65 (2003, San Marinói Nagydíj) – Akárcsak egy évvel korábban, a Ferrari ismét a tavalyi autójának módosított változatával kezdte a szezont, ez azonban most kevésbé jött be, Schumacher még csak dobogóra sem tudott állni az első három futamon, Brazíliában pedig kiesett. Az F2002 hattyúdalára Imolában került sor, ahol már jobban alakultak a dolgok, a német megszerezte a pole pozíciót öccse előtt. A pályán kívül azonban semmi sem volt rendben, a két Schumacher édesanyja, Elizabeth Schumacher a hétvége során kómába esett, vasárnap reggel pedig elhunyt, Michaelre és Ralfra így életük legnehezebb futama várt. A két testvér aznap reggel repült vissza Kölnből Imolába, majd pazar showt produkált a versenyen, Ralf lerajtolta öccsét és 16 körön át vezetett, a Ferrari azonban ismét jobb taktikán volt és az első cserék után az élre állt. Ralf később a negyedik helyig esett vissza, így csak egyiküknek volt jelenése a dobogón. A hangulat nagyon szomorú volt, Barrichello és Räikkönen is vigasztalta az ötszörös bajnokot, aki könnyes szemmel hallgatta végig a német, majd az olasz himnuszt. A pezsgőzés természetesen elmaradt, a hivatalos sajtótájékoztatóra pedig már Jean Todt ment el Schumacher helyettForrás: Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
67/92
66 (2003, Spanyol Nagydíj) – Barcelonában debütált a Ferrari új csodafegyvere az F2003-GA, amelyet Schumacher és Barrichello rögtön a rajtrács első sorába állított. A vörösök levesébe a szárnyait bontogató Fernando Alonso tudott csak beleköpni és remek versenyzéssel elhappolta a brazil elől a második helyet. Schumacher örömét tetézte, hogy a pontversenyben élen álló Räikkönen először elbaltázta az időmérőt, majd rögtön a rajtnál kiesett, 14 pontos előnye így 4 pontosra olvadt a némettel szembenForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: Ferrari
68/92
67 (2003, Osztrák Nagydíj) – A spanyol futam után Ausztriában is megmutatta a Ferrari, hogy a döcögős szezonkezdet ellenére továbbra is őket kell legyőzni, Schumacher egy hatalmas megcsúszás ellenére megszerezte a pole pozíciót, a futamon pedig a bokszban felcsapó lángok sem akadályozhatták meg az újabb győzelemben. Räikkönen második lett, előnyéből újabb 2 pont tűnt elForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
69/92
68 (2003, Kanadai Nagydíj) – Montrealban a Williamseknek kellett volna nyernie, legalábbis, ami a nyers tempót illeti. Ralf Schumacher és Montoya indult az első sorból, a kolumbiai azonban a második körben megpördült. Patrick Head, a Williams technikai igazgatója szerint a hiba nélkül a csapat két pilótája között dőlt volna el a küzdelem, Michael Schumacher azonban így feljött a második helyre, az első kiállásnál pedig öccsét is megelőzte. Egyértelműen nem a Ferrari volt aznap a leggyorsabb autó a mezőnyben, Schumacher ráadásul a fékekkel és a gumikkal is szenvedett. Mögötte valóságos vonatozás alakult ki, annyira visszafogta a tempót, előzni azonban képtelenség volt, így behozta a célba az autót az első helyen. Ross Brawn el volt ragadtatva pilótája teljesítményétől, a versenyt az egyik legjobb futamnak titulálta, amit valaha látott, és kiemelte, Schumacher érdeme volt a siker. Külön öröm, hogy az ötszörös világbajnok átvette a vezetést a pontversenybenForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
70/92
69 (2003, Olasz Nagydíj) – A nyár nem úgy alakult a Ferrarinak, ahogy tervezték, a Michelin egyértelmű fölénybe került a gumik terén, az Olasz Nagydíj előtt azonban lefülelték és betiltották a trükkös megoldásukat, ami újra helyzetbe hozta a vörösöket. Schumacher a pole-ból indulva nagyot csatázott Montoyával az első körben, majd minden idők leggyorsabb F1-es futamát teljesítve behúzta a győzelmet a tifosi előttForrás: Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
71/92
70 (2003, USA Nagydíj) – A vb-cím Indianapolisban került karnyújtásnyira a maranellóiaktól, akik remek taktikával húzták be a győzelmet a változó körülmények között. Schumachernek ez volt a 70. győzelme pályafutása során, Montoya eközben kiszállt az elsőségért folyó küzdelemből, Japánra így csak Räikkönen maradt veszélyes a németre, aki szuzukai nyolcadik helyével megnyerte hatodik világbajnoki címét, miközben a konstruktőri cím ismét a Ferrarié lettForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
72/92
71 (2004, Ausztrál Nagydíj) – A Schumacher-korszak egyik, ha nem a legdominánsabb éve volt a 2004-es, amelynek első futamától kezdve meg volt pecsételve a riválisok sorsa. A Ferrari olyan gyors autót épített, hogy a teszteken nem akartak hinni a szemüknek. Melbourne-ben jóformán sétakocsikázva verték tönkre a mezőnyt és kettős győzelemmel kezdték az évetForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Oliver Multhaup
Forrás: Ferrari
73/92
72 (2004, Maláj Nagydíj) – Malajziában Barrichello nem tudta tartani a lépést Schumacherrel, akit Montoya szorongatott meg kissé a Williamsszel, mindez azonban csak látszólag nehezítette meg a hatszoros bajnok dolgát, aki Sepangban is fölényesen nyertForrás: Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
74/92
73 (2004, Bahreini Nagydíj) – Az első Bahreini Nagydíj sem hozott mást, mint Ferrari-dominanciát, Schumacher újabb letaglózó csapást mért a mezőnyre rajt-cél győzelmévelForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
75/92
74 (2004, San Marinói Nagydíj) – Imolában Jenson Button jelentett némi fényt az éjszakában a riválisoknak, a pole-ból az első cserékig vezette is a mezőnyt, Schumacherre azonban nem volt ellenszere, a német tovább kint maradt, majd az első helyre tért vissza és meg sem állt az újabb, zsinórban negyedik győzelméigForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
76/92
75 (2004, Spanyol Nagydíj) – Barcelonában Jarno Trulli váltotta Buttont a Renault-val a kihívó szerepében, mesésen rajtolt és az élre állt, de ez is pünkösdi királyságnak bizonyult, csak az első kiállásig tartott a vezetése. Schumachernek a futam későbbi szakaszában csak a repedt kipufogójától kellett tartania, de az atombiztos Ferrari végigbírta a versenyt, zsinórban ötödször segítve győzelemre sofőrjét. A hatszoros világbajnok ezzel beállította Mansell 1992-es rekordját, a Williams világbajnokához hasonlóan megnyerte a szezon első 5 futamátForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: AFP/Marcus Brandt
77/92
76 (2004, Európa Nagydíj) – A sorminta Monacóban szakadt meg, ott Trulli nyert, a Nürburgringen azonban visszatért a Schumacher-henger, a német szenzációs nyitóetappal alapozta meg a győzelmét, amelyet ezúttal sem fenyegetett veszélyForrás: AFP/Marcus Brandt
Forrás: Ferrari
78/92
77 (2004, Kanadai Nagydíj) – A 2003-as montreali futamhoz hasonlóan a Ferrarinak ezúttal sem volt könnyű dolga Kanadában, Schumacher a hatodik helyről indult, a vörösök hosszabb első etapjukkal azonban túljártak a többiek eszén és addigi legnehezebb győzelmüket ünnepelhették a szezonban. A német hetedszer nyerte meg a Kanadai Nagydíjat, korábban soha senkinek nem sikerült győznie ennyiszer ugyanazon a pályán.Forrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
79/92
78 (2004, USA Nagydíj) – Az indianapolisi futam Baumgartner Zsolt egyetlen F1-es pontjáról, na meg Ralf Schumacher hatalmas balesetéről marad emlékezetes, ami igen nehéz perceket szolgáltatott a bátyjának, aki a biztonsági autó mögött haladva testvéréért aggódott. A versenyt a Ferrari uralta, a rajt után az élre álló Barrichello az első körös balesetek miatt pályára hajtó Safety Car utáni újraindításnál elveszítette a vezetést Schumacherrel szemben, és később hiába támadta csapattársát, ő már nem engedte ki a kezei közül az elsőségetForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
80/92
79 (2004, Francia Nagydíj) – A 2004-es Francia Nagydíj Schumacher és a Ferrari egyik legzseniálisabb taktikai győzelmeként vonult be a történelembe, a hazai pályán gyorsnak bizonyuló Renault-t Fernando Alonsóval a volánnál ugyanis négy tervezett kerékcserével győzték le. A mesteri húzás Luca Baldisserri nevéhez fűződik, aki menet közben állította át Schumacher 3 cseréről 4-reForrás: AFP/Jean-Loup Gautreau
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Rainer Jensen
81/92
80 (2004, Brit Nagydíj) – A McLaren szezon közben bevetett B specifikációjú autója Silverstone-ban mutatta meg elkőször, hogy akár a Ferrari kihívója is lehet, a pole-ból induló Räikkönen és Schumacher közötti különbség azonban némileg csalóka volt, a Trulli bukása miatt beküldött Safety Car ugyanis lenullázta Schumacher tetemes előnyét. Ezúttal eggyel több helyett eggyel kevesebb csere volt a nyerő, Schumacher kétszer, míg a finn háromszor járt a bokszbanForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Rainer Jensen
Forrás: Ferrari
82/92
81 (2004, Német Nagydíj) – A Német Nagydíj is Schumacher és Räikkönen csatájának nézett ki, a McLaren azonban egyszer csal elhagyta a hátsó szárnyát és kirepült a pályáról, tálcán nyújtva át a kényelmes versenyzés lehetőségét Schumachernek, aki élt is vele, és megnyerte a hazai versenyétForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
83/92
82 (2004, Magyar Nagydíj) – Az elképesztő sorozat a Magyar Nagydíjon ért véget, Schumacher győzelmével az első 13 futamból 12-t megnyert, ami egészen hihetetlen adat. A Ferrari a mogyoródi dombok között biztosította be a konstruktőri címet kettős győzelemmel azután, hogy egy évvel korábban a német kört kapott a nyolcadik helyen Fernando Alonsótól ugyanittForrás: Ferrari
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
84/92
83 (2004, Japán Nagydíj) – Miután Spában egy második hellyel megnyerte hetedik vb-címét, Schumacher egy kicsit mintha kiengedett volna, Monzában megpördült a rajt után, Kínában pedig az időmérőn hibázott hatalmasat. Szuzukában azért megmutatta, hogy nem felejtett el vezetni, a félig nedves, félig száraz időmérőn megszerezte a pole-t, majd a rajttól kilőve állva hagyott mindenkit és megnyerte szezonbeli 13. versenyét isForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
85/92
84 (2005, USA Nagydíj) – A 2005-re bevezetett szabályváltozás, mely szerint egyetlen szett gumival kellett teljesíteni az időmérőt és a versenyt is, hatalmas csapás volt a Ferrarinak, amely csak árnyéka volt korábbi önmagának. Egyetlen győzelmét is azon a versenyen szerezte, amelyen a michelines csapatok bojkottja miatt csak a hat Bridgestone-t használó autó állt rajthoz, a Minardiknál és Jordaneknél mérföldekkel gyorsabb Ferrarik háziversenyévé változtatva nagydíjat. Schumacher és Barrichello valódi versenyt mutattak be, volt is egy-két hajmeresztő manőver közöttük, a Ferrari az utolsó tankolás után azonban rájuk szólt, hogy most már tartsák a helyüket és ne versenyezzenek. Mindkettejük arca sokat elárul a futam utáni hangulatról, az amerikai nézők sörösdobozokat hajigáltak a pályára és fújoltak, amiért csak csonka versenyt láthattakForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
86/92
85 (2006, San Marinói Nagydíj) – A 2006-os szezonra visszatért a kerékcsere, a Ferrari pedig egy csapásra ismét versenyképes lett. Ennek ellenére a Renault és Alonso volt az esélyes, a negyedik, imolai versenyre már jókora pontelőnyben voltak. Az újításokkal telepakolt Ferrari hazai pályán tudta először legyőzni őket, a spanyol és Schumacher megismételte az egy évvel korábbi meccsét, csak most fordított volt a szereposztás, a hétszeres bajnok tudta végig maga mögött tartani riválisátForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Gero Breloer
Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Rainer Jensen
87/92
86 (2006, Európa Nagydíj) – Imola után rögtön újabb győzelem következett a Nürburgringen, amely Felipe Massa első F1-es dobogóját is hozta egyben. A Barrichellót váltó brazil ifjonc jó kapcsolatot ápolt Schumacherrel, akire barátként és egyfajta mentorként is tekintettForrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Rainer Jensen
Forrás: Ferrari
88/92
87 (2006, USA Nagydíj) – Sokáig úgy tűnt, a szezon eleji beragadás a vb-esélyeibe kerülhet a Ferrarinak, Alonso és a Renault olyan konstanst teljesítményt nyújtott, hogy lehetetlennek tűnt megszorítani őket. A fénysugár Indianapolisban csillant fel, ahol Alonso betlizett, Schumacher és Massa pedig kettős győzelmet aratott a FerrarinakForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
89/92
88 (2006, Francia Nagydíj) – Magny-Cours-ban ismét domináltak a vörösök, Schumacher nyolcadik versenyét nyerte a pályán, ennél többet azóta sem aratott senki ugyanazon a helyszínenForrás: Ferrari
Forrás: Ferrari
90/92
89 (2006. Német Nagydíj) – A Német Nagydíjat a Renault trükkös lengéscsillapítójának betiltása és az arról folytatott vita határozta meg, a Ferrari pedig ismét verhetetlen volt. Chris Dyer, Schumacher versenymérnöke a célbaérés után a csapatrádióban jelezte, „a bajnokság újra a mi kezünkben van.” Ez azt jelentette, hogy ettől a versenytől nem kellett Alonso és a Renault hibáiban bízniuk, ha a hátralevő futamokat megnyerik, ők a bajnokokForrás: Ferrari
Forrás:  Ferrari
91/92
90 (2006, Olasz Nagydíj) – Michael Schumacher Monzában, 90. győzelme után jelentette be első visszavonulását, ami valósággal sokkolta a német pilóta drukkereit. Az Olasz Nagydíj sorsfordító lehetett volna a vb-címért folytatott versenyben, Alonso ugyanis motorhiba miatt kiesett, Schumacher pedig Räikkönent legyőzve nyert, és 2 pontra feljött a spanyol mögé a pontversenybenForrás: Ferrari
Forrás: AFP/Mark Ralston
92/92
91 (2006, Kínai Nagydíj) – Az utolsó, 91. győzelem közvetlenül a monzai diadal után, Kínában jött el. Az esőben a Renault-k verhetetlennek tűntek, Schumacher csak 6. lett az időmérőn, miközben Alonso megszerezte a pole-t. A futamon a felszáradó pálya hozta helyzetbe a Ferrarit, ami ilyen körülmények között hirtelen működni kezdett, majd mindezt tetézte a Renault taktikai bakija is, Alonsó autójára új intermediate gumikat szereltek, ez pedig végzetes döntésnek bizonyult. Schumacher a pályán előbb a spanyolt, majd a kerékcsere után Fisichellát is megelőzte és átvette a vezetést. Később a két Renault helyet cserélt, Alonso lett a második a futamot megnyerő Schumacher mögött, aki a szezon során először az élre állt a pontversenyben, miután ugyanannyi pontja, de több győzelme volt Alonsónál. A spanyol beismerte, hogy nagy lehetőséget szalasztottak el, mivel az ő autójuk volt a gyorsabb Kínában. A szerencse Japánban aztán elpártolt a Ferrari mellől, Schumacher az élről kiesett motorhiba miatt, Alonso nyert, ezzel gyakorlatilag megnyerve a vb-t, amit az utolsó versenyen, Interlagosban biztosított beForrás: AFP/Mark Ralston