Futurisztikus F1-es autóval sokkol a McLaren - Galéria

Forrás:  McLaren.com
1/4
A 2015-ben megálmodott MP4-X továbbfejlesztett, X2 névre keresztelt utódját természetesen hibrid meghajtással tervezték úgy, hogy a pályába épített indukciós csatolásokból is tölthesse az akkumulátorait, a pilóta pedig a végtagjai helyett az agyhullámaival vezetné az autót. Az irányítástól független dolgokat holografikus kijelzőn állíthatná a versenyző, akinek többek között a koncentrációs szintjét is monitorozná az autó, a beállításokkal alkalmazkodva a versenyző fáradásához. A burkolat olyan emlékező ötvözettel lenne bevonva, ami elektromos áram hatására alakot vált, így alkalmazkodva a változó körülményekhez.Forrás: McLaren.com
Forrás: McLaren.com
2/4
A wokingiak a vadászpilótákéhoz hasonló kabinnal képzelték el a konstrukciót. Azóta már tudjuk, a zárt pilótafülke helyett a glóriát vezették be a száguldó cirkuszban. A szélvédő ellenáll a nagysebességű becsapódásnak, a fényviszonyokhoz alkalmazkodva pedig segíti a pilóta látását napsütésben és rossz fényviszonyok között is. Emellett a nézők is beláthatnak kívülről a pilótafülkébe.Forrás: McLaren.com
Forrás:  McLaren.com
3/4
Láthatatlanul a karosszériára erősítve az X2 napelemeket használna, mint újrahasznosítható energiaforrás. Ezekkel a fedélzeti rendszereket lehetne ellátni energiával, de akár a teljesítmény növelésére is használhatóak. A hibrid és a napenergia tárolását az ütközőzónákba épített lapos akkumulátorokkal oldanák meg. Az autó szárnyait menet közben elektródák mozgatnák, a kanyarokban növelve, az egyenesekben csökkentve a leszorítóerőt.Forrás: McLaren.com
Forrás:  McLaren.com
4/4
Az X2 visszahozná a szívóhatást az F1-be. Az autó padlólemezén számos vájat húzódna, amitől nagy mértékben nőne a kanyarsebesség. Az ütközőzónákat olyan anyagból gyártanák, ami ütközés után visszanyeri az alakját, így több, egymás utáni becsapódásnál is védelmet nyújt.Forrás: McLaren.com