20 éve dőltek le az F1-es ikertornyok

Forrás: AFP/Gabriel Bouys
1/8
Csütörtökön múlt 20 éve, hogy 1998. április 26-án Imolában megrendezték a San Marinói Nagydíjat. Itt ért véget a "toronyszárnyú\" F1-es autók rövid pályafutása. A képen Michael Schumacher látható a Ferrarival.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
2/8
A szokatlan megoldást 1997 végén a mára megszűnt Tyrrell csapat találta ki, de a többiek is kísérletezni kezdtek vele, mert 1998-ban a szabályok miatt csökkent az autók leszorítóereje. A képen Damon Hill látható a Jordan Hondával.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
3/8
A szárnyak elhelyezését a szabálykönyvben talált kiskapu diktálta, de akadt egy- és kétpilléres megoldás is.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
4/8
A Ferrari például egy vaskos pillérrel tudta csökkenteni az elemek deformálódását.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
5/8
A toronyszárnyak elsősorban a kisebb csapatok elkeseredett próbálkozásai voltak a leszorítóerő növelésére. A képen Jean Alesi küzd a Sauber Petronas volánja mögött.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
6/8
Az élcsapatok vonakodtak a nem túl esztétikus megoldás bevetésétől, de a Ferrari szerencsét próbált vele az egyik hazai versenyükön.Forrás: AFP/Gabriel Bouys
Forrás: AFP/Eric Cabanis
7/8
A kerékcsere és a tankolás során azonban eléggé útban voltak az ikerszárnyak...Forrás: AFP/Eric Cabanis
Forrás: AFP/Gabriel Bouys
8/8
...és megváltást sem hoztak, hiszen a futamot David Coulthard nyerte a McLarennel és a két Ferrari csak azért zárt mögötte, mert Mika Häkkinen műszaki hiba miatt kiesett a 2. helyről. Az FIA a futam másnapján biztonsági okokra hivatkozva betiltotta a toronyszárnyakat.Forrás: AFP/Gabriel Bouys