A németek remélik, hogy Mick Schumacher hazai pályán kezd az F1-ben

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 13: Mick Schumacher of Germany prepares to drive the Ferrari F2004 of his father Michael Schumacher in a garage before the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 13, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Jenifer Lorenzini - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Még az idén éles tesztlehetőséget kaphat Mick Schumacher, az Eifel Nagydíjat rendező Nürburgringnél pedig remélik, ez pont a Kerpenhez közeli pályán történik majd. A német pilóta szerint nem garantált a jövő évi F1-es bemutatkozása.

Miután Mick Schumacher átvette a vezetést a Forma-2 pontversenyében és egyre nagyobb esélye van, hogy legalább a legjobb három között zárja a szezont, egyre több jel kezd arra mutatni, hogy a korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia jövőre esélyt kaphat a Forma-1 mezőnyében is.

Mick Schumacher eddig kétszer tesztelt éles F1-es autót, valamint édesapja autóival tartott bemutatókat Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jennifer Lorenzini

Micknek egyelőre az F2-re kell koncentrálnia, de várhatóan még az idén tesztlehetőséghez jut egy nagydíjhétvége pénteki szabadedzésén is, feltehetőleg a Ferrarihoz kötődő Alfa Romeo színeiben, ahol a tavaly, Bahreinben rendezett szezonközi teszten is vezethetett már F1-es autót. A szezon során még nyolc hétvégét rendeznek, de Imolában nem tartanak pénteki edzésnapot.

Lehetséges, hogy az ifjabb Schumacher a versenynaptárba beugró Nürburgringen, az Eifel Nagydíj során ülhet autóba,

ami a pálya igazgatója, Mirco Markfort miatt nagyon kedvező lenne a számukra. „Természetesen figyeljük a fejleményeket Mick Schumacherrel kapcsolatban. A Ferrari megerősítette, hogy már az idén vezethet szabadedzésen. Hihetetlenül érzelemdús sztori lenne, ha ez a Nürburgringen történhetne” – idézte a cégvezetőt az Express.

„A versenypályánk volt az édesapja ’nappalija’, és egy szakaszt is elneveztünk róla, a Michael Schumacher-S-t” – utalt Markfort arra, hogy a pálya nincs messze a legendás édesapa szülővárosától, Kerpentől, bár Schumachert német származása ellenére szorosabb kötelék fűzi a belgiumi Spához.

Az F2-es éllovas fiú közben az RTL-nek azt mondta, csak folytatnia kell az eddig járt útját, mert fontosnak érzi, hogy megnyerje a bajnokságot. „Ez nyilvánvalóan az emberre irányítja a figyelmet, de nem adottság, hogy pont a megfelelő pillanatban lesz szabad ülés” – utalt az F1-es mezőnyre.

Shwartzman, Ilott és Schumacher küzd az F1-es lehetőségért az F2-ben Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula Motorsport Limited/Dan Istitene

Schumachernek a pályán és azon kívül is akadnak riválisai, hiszen az F1-ben a tapasztalt Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is állást keres, és az F2-ben szintén a Ferrari támogatását élvezi két legközelebbi ellenfele, Callum Ilott és Robert Shwartzman. Az orosz pilóta még újonc a mezőnyben, ezért lehetséges, hogy még egy szezonra az F2-ben hagyják, de állítólag felmerült a neve a Haasnál is.

„Nem csak kettőnkről van szó – utalt az orosz fiatal Schumacherre. – A Forma-2-ből mindenki be akar jutni a Forma-1-be. Én úgy látom, egyszerűen jó eredményeket kell hoznom, és meg kell mutatnom, hogy jó csapatjátékos tudok lenni. Be akarom bizonyítani, hogy helyet érdemlek, mert hiszek abban, hogy a legkeményebben dolgozók teszik meg a legnagyobb lépéseket a jövőben.”

A Renault reménysége a Hungaroringen tesztelt

Az elmúlt évekhez hasonlóan a Renault ezúttal is privát tesztnapot tartott a Hungaroringen, szeptemberben, az F2-ben versenyző patronáltjuk, Guan-ju Zsu szerzett F1-es tapasztalatot, de versenyzői ülésre egyelőre nem számíthat, mert a jövőre Alpine néven induló csapat Fernando Alonsónak szavazott bizalmat, az istállónak pedig nincs olyan partnere, ahol elhelyezhetné a kínai pilótát, aki 450 kilométert tett meg egy 2018-as autóval.