SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 12, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner úgy véli, Max Verstappen nincs igazán versenyben a világbajnoki címért, ezért vesztenivaló nélkül vághat neki a Toszkán Nagydíjnak. A Red Bull csapatfőnöke bízik benne, hogy Alexander Albon révén nagyobb lesz a stratégiai eszköztáruk.
A Toszkán Nagydíj időmérőjén a Red Bull idén először sajátította ki a második sort, miután Max Verstappen a 3., míg Alexander Albon a 4. pozícióban végzett. A Mercedeseket ugyan nem volt esélyük megszorítani, de Christian Horner rámutatott, hogy megtippelhetetlen a futam alakulása, emellett ráadásul a holland pilóta adott esetben nyugodtan kockáztathat.
Galéria: A Toszkán Nagydíj szombati napja - Galéria
33/72
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 12, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
„A harmadik szektorban egész hétvégén gyorsak voltunk, úgyhogy utána az első kanyarig lesz lehetőségünk – nyilatkozta a Sky Sportsnak a Red Bull csapatfőnöke. – Nincsenek adataink a múltból, szóval nem tudjuk, hány kiállást fogunk látni, mindenesetre érdekes lesz, hogy a gumik hogyan fognak viselkedni ezen az agresszív pályán. Ha Max lehetőséget szimatol, akkor nem kell túlzottan óvatosnak lennie, hiszen
nincsen vesztenivalója, mert nincs igazán versenyben a bajnoki címért, úgyhogy számára minden futam olyan, mint egy kupadöntő.”
Ugyan Albon lemaradása még mindig 4 és fél tized csapattársához képest, ez most közvetlenül mögé, a 4. pozícióra volt elég, amivel eddigi legsikeresebb kvalifikációján van túl. A brit szakember bízik benne, hogy a thai pilóta nem szakad le az első hármastól, mivel ebben az esetben több taktikai variáció állna a rendelkezésükre.
„Spában és Monzában közelebb került [Verstappenhez]. Eddig jó hétvégéje van, remek időmérőn van túl, és nagyszerűen versenyez. Remélhetőleg tudja majd tartani a tempót, ami lehetőséget teremthet számunkra, mert a Mercedes nem tud mindenre felkészülni.”
Albon, ha pozíciót nem is, de köridőt tekintve akár javíthatott is volna, de az Esteban Ocon megpördülése miatti sárga zászló erre nem adott neki lehetőséget. A Red Bull versenyzője alapvetően elégedett az idejével.
„A Q2-ben nem mentünk ki a második körre, ezért több időm volt a garázsban. A Q3-ban futott első köröm rendben volt, persze néhány helyen még maradt benne némi idő. Utána pedig egy sárga autó megpördült, úgyhogy ez van, de a negyedik hellyel így is elégedett vagyok, mert jó irányba tartunk.”
Albon kijelentette, a rajt után hosszú lesz az út az első kanyarig, ami nem feltétlenül nekik kedvez, mert az egyenesekben nem a Red Bull a legjobb. A gumikopás viszont jónak tűnik, ráadásul az utolsó kanyarban nem annyira nehéz követni a másikat, ami jelentősen megkönnyítheti az előzést, főleg DRS-sel.
A hétvége során szinte minden pilóta kiemelte, hogy a mugellói aszfaltcsík mennyire megerőltető, Daniel Ricciardo pedig az időmérőn mondta a rádióban, hogy elfáradt. Az viszont biztos, hogy ebből a szempontból az 59 körös futam lesz a legnehezebb.
Hat-hét körön belül [nehéz lesz], mivel még a rövid etapok során is mindenki a pilótafülke oldalának támasztja a fejét. Szóval fizikailag nagy kihívás lesz. Azon is sok múlhat, hogy mennyire kell óvnunk a gumikat, mert ha nagyon, akkor alacsonyabb tempót autózunk.”
Albon hozzátette, szerinte Szingapúr mellett ez a legnagyobb kihívást jelentő pálya, de míg a városi pályán a mentális nehézségek is nagy szerepet játszanak, addig ez pusztán fizikai szempontból megterhelő.