MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elárulta, a motorüzemmód változtatását betiltó direktívának köszönhetően még az eddigieknél is jobb teljesítményt vár a futamon, és igyekezett egy kicsit odaszúrni a Red Bullnak, ahol a Mercedes visszaesését várták a módosítástól. Lewis Hamilton elviccelte a kérdést, Max Verstappen szerint pedig nem emiatt vannak hátrányban.
Az Olasz Nagydíj hétvégéjén mutatkozik be az új szabály, miszerint az időmérő és a futam alatt a csapatok nem változtathatnak a motorüzemmódon, ezért mostantól nem tudják igénybe venni a bulimódként elhíresült legmagasabb teljesítményt, amit általában csak az időmérő végén használtak. Az FIA hivatalosan azért adott ki egy erre vonatkozó direktívát, mert így könnyebben tudja ellenőrizni az erőforrások szabályosságát.
A hétvége előtt sokan találgatták, hogy az új helyzet milyen irányban befolyásolja az erősorrendet. A Red Bull a Mercedes visszaesését várta az időmérőkön, mások pedig úgy vélekedtek, hogy a címvédő a versenyeken még jól is jár az új regulával. Nos, a második szabadedzés és az időmérő alapján úgy tűnik, utóbbi csoportnak volt igaza, és ezt Valtteri Bottas is megerősítette.
Galéria: Az Olasz Nagydíj szombati napja - Galéria
38/38
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
„A versenytempó mind egyéni, mind csapatszinten jól nézett ki – nyilatkozta a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. – A motormódokra vonatkozó szabályozásnak köszönhetően az eddigieknél is jobbak leszünk a futamon, legalábbis remélhetőleg. Nem vagyok biztos benne, hogy a Red Bull még mindig örül a változtatásnak.”
Lewis Hamiltont szintén megkérdezték a helyzetről, de ő a két és fél évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan próbálta elviccelni a helyzetet. „Nem tudom, hogy volt-e egyáltalán valaha bulimódunk, ezt mások találták ki. Ki tudja, hogy Spában egyáltalán használtuk-e?”
Andrew Shovlin elárulta, az elmúlt két hétben a csapatnál, és azon belül is leginkább a Brixworth-ben található motorgyárban rengeteget készültek a változásra. A Mercedes vezető versenymérnöke szerint az ott dolgozók kiváló munkát végeztek, így sikerült versenyképesnek maradniuk az időmérőn.
A helyzetről megkérdezték a Mercedesek tempójához általában legközelebb lévő, ugyanakkor a szombati időmérőn csak 5. pozícióban végző Max Verstappent is. A holland pilóta szerint nem a monzai események alapján kell levonni a konzekvenciát.
Nem hiszem, hogy visszaestünk volna. Szerintem abból a szempontból ez egy furcsa pálya, hogy nem látjuk a valós különbségeket, mert Monzában mindenki szélárnyékban autózik, ami valakinek jobban jön ki, másoknak kevésbé
– magyarázta a helyszíni riportereknek. – Meg kell várnunk, hogy ismét egy normál pályán versenyezzünk, ahol senki nem akar szélárnyékban menni, mindenki tiszta levegőt szeretne. Túl korai lenne ítéletet mondani. Nem vártam nagyon eltérő eredményt, persze voltak, akik másképp vélekedtek. Ez van, ahogyan látható, [a szabálymódosítás] nem nagyon rázta fel az állóvizet, de erre nem is számítottam.”
A Red Bull pilótája tisztában van vele, hogy az erőforrásuk nem annyira jó, mint a Mercedesé, de úgy véli, nem ez az oka, hogy idáig egész hétvégén szenvedtek. „Tudjuk, hogy itt fontos a végsebesség, mi pedig motorerőt tekintve hátrányban vagyunk, főleg a Mercedeshez képest. Ugyanakkor ez nem nagy lemaradás, úgyhogy a jelenlegi különbség nem emiatt alakult ki. Az autó egyensúlya nem volt megfelelő, ráadásul a tapadás is hiányzott.”