Mercedes' British driver Lewis Hamilton and Ferrari's German driver Sebastian Vettel (back) take part in the first practice session at the Circuit de Catalunya in Montmelo near Barcelona on August 14, 2020 ahead of the Spanish F1 Grand Prix. (Photo by ALBERT GEA / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, istállója több futamot nyerhetett volna, ha a Ferrari 2019-ben szabályos motorral megy. Mercedeses kollégája, Toto Wolff kijelentette, a maranellóiak tavalyi erőforrása szenvedést okozott számukra.
A Ferrari a Belga Nagydíjon mélypontra került, miután az időmérőn Charles Leclerc a 13., míg Sebastian Vettel a 14. helyet szerezte meg, a futamon pedig fordított sorrendben, de ugyanebben a pozícióban futottak be. Az olasz istálló autóit Kimi Räikkönen személyében még az ugyanazzal a motorral rendelkező Alfa Romeo is legyőzte, sőt, a monacói pilótának a két Haas megelőzése sem ment egyszerűen.
Galéria: A Belga Nagydíj képekben
2/54
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Roy Nissany of Israel and Trident (22) leaves the circuit after a crash during the sprint race of the Formula 2 Championship at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Mindez hatalmas kontrasztban áll a tavalyi eredménnyel, hiszen a 2019-es versenyt Leclerc a pole pozícióból indulva nyerte meg. Azonban, mint később kiderült, a maranellóiak ekkor minden bizonnyal szabálytalan motorral mentek, és a jelenlegi eredményeknek köszönhetően a téma ismét előtérbe került.
Az egész keserű szájízt hagy maga után
– nyilatkozta a leintés után a helyszínen tartózkodó riportereknek Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Mindenki levonhatja a következtetést a Ferrari jelenlegi szereplése kapcsán. Tavaly voltak versenyek, amelyeket vitathatatlanul nekünk kellett volna megnyernünk, ha a [mostani] motorral mennek, ami egészen más teljesítményre képes, mint amit az előző évben használtak.”
A brit szakember állítása annyiban talán túlzás, hogy a Ferrari 2019-ben három futamot tudott megnyerni, de a Belga és az Olasz Nagydíjon a Mercedes pilótái állhattak fel a dobogó második és harmadik fokára, a Red Bull pedig nem tudott beleszólni a győzelem kérdésébe. Szingapúrban azonban valóban Max Verstappen lett a 3. Vettel és Leclerc mögött.
Kollégája, Toto Wolff korábban kijelentette, hogy jelenlegi fölényüket részben a tavalyi Ferrari-motornak köszönhetik, hiszen nagyon sokat tettek azért, hogy utolérjék az olaszok erőforrását. Ennek viszont megvolt az ára.
„A Ferrari ikonikus márka, az autókat pedig fantasztikus emberek építik. Nehéz bármit is mondanom, mert nem akarok olajat önteni a tűzre, de tavaly és tavalyelőtt megfeszített tempóban dolgoztunk. Valósággal szenvedtünk, és néhány embert azért vesztett el a csapat, mert egészségügyileg már nem bírták a terhelést. Emiatt osztom Christian véleményét.”
A Mercedes csapatfőnöke a hétvége korábbi szakaszában arról is beszélt, hogy a Ferrari szenvedése nem az egész vállalatnak, hanem csak bizonyos embereknek köszönhető, amivel vélhetően többek között Mattia Binotto csapatfőnökre is utalt. Hozzátette, sajnálja a többi alkalmazottat és a szurkolókat, mert nem ilyen eredményeket érdemelnek. Szavai természetesen a svájci szakemberhez is eljutottak.
„Tisztában vagyok vele, hogy más csapatok tagjai előszeretettel beszélnek a mi helyzetünkről, illetve a rajongóinkról – mondta a Sky Sportsnak. – Semmit nem szeretnék reagálni [Wolff megjegyzésére]. Tudom, hogy mi játszódik le a szurkolókban, hiszen én is az vagyok, 25 éve dolgozom a Ferrarinál. Ismerjük a prioritásainkat, és tudjuk, hogy a Forma-1-ben nincsenek titkok. Csak annyi a dolgunk, hogy a lehető leggyorsabban fejlődjünk, és próbáljunk megfelelő fontossági sorrendet felállítani.”