Új nyomvonalon rendezik a második bahreini versenyt

Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Bahrain, Start, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), 31.03.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Az F1 jogtulajdonosa megerősítette, hogy a Bahreini Nagydíjat is rendező helyszín rendkívül gyorsnak ígérkező külső körén tartják meg a Szahíri Nagydíjat.

Ismét új helyszínnel bővül az idei Forma-1-es világbajnokság egyébként is színes menetrendje: a jogtulajdonos már korábban megerősítette, hogy 2020. december 13-ig összesen 17 nagydíjat rendeznek az idén, ebből kettőt Bahreinben, pénteken viszont azt is bejelentette, hogy a szokásos Bahreini Nagydíj után következő Szahíri Nagydíjat a helyszín külső körén tartják meg.

A célegyenes azonos a két nyomvonalon, de utána sok a változás Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A nyomvonalat Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője „szinte oválpályaként” írta el, döntött kanyar ugyan nincs rajta, de a 3,543 kilométeres aszfaltcsík mindössze 11 kanyarból áll, azok is jellemzően tempósak és hosszú egyenesek találhatók köztük.

A pálya a második legrövidebb az F1-es helyszínek között,

összesen 87 kört teljesít majd rajta a mezőny. A Liberty Media szimulációi szerint az időmérős kör 55 másodperc alatt lehet, a versenykörök pedig szintén 1 percen belül lezajlanak, ami példátlan az idei nagydíjak során.

A Szahíri Nagydíj a Bahreini Nagydíjnál későbbi időpontban, teljesen napnyugta után, éjszakai versenyként zajlik majd, ez igaz a szombati időmérő edzésre is. A 2020. december 4-6. között esedékes forduló a szezon utolsó előtti hétvégéje lesz a Bahreini Nagydíj és az Abu-dzabi Nagydíj között.

A Szahíri Nagydíj pályarajza, hivatalos nevén a Bahrain Outer Circuit Forrás: Will Pittenger / Wikimedia Commons

„Számos lehetőséget felmértünk, és arra jutottunk, hogy a külső kör lesz a legjobb alternatíva, mert új kihívást állít a csapatok elé, a rajongókat pedig nagy tempókkal és gyors körökkel szórakoztatja" – nyilatkozta Brawn. Szalman bin Isza Al Kalifa sejk, a bahreini pálya igazgatója hozzátette, ezt a nyomvonalat még sohasem használták nemzetközi versenyre, ezért izgalmas újdonságnak tartja.