A másik két aggály az erőforrások szabályosságának ellenőrzése, illetve a versenyzők segítség nélkül történő vezetése körül adódik. Előbbi esetében a motorüzemmódok komplexitása mostanra szinte lehetetlenné tette az FIA számára, hogy minden kétséget kizáróan meggyőződhessen az adott motor szabályosságáról.
Utóbbinál az a probléma, hogy a sportszabályzat 27.1-es cikkelye kimondja, hogy a versenyzőnek „egyedül, segítség nélkül" kell vezetnie az autóját. Az FIA azonban úgy gondolja, hogy a menet közben a motorüzemmódokról kapott temérdek instrukció kulcsfontosságú az erőforrás teljesítményének és megbízhatóságának kezelésében,
a versenyzőnek pedig vajmi kevés ráhatása van ezekre, egyszerűen csak követi a csapat utasításait, azaz nem egyedül vezeti az autót.
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elhessegette azokat az aggodalmakat, amelyek szerint hiába a szabályváltoztatás, a motorgyártók azzal együtt is túl fognak tudni járni az FIA eszén, mivel sokkal jelentősebb erőforrásokkal rendelkeznek. Masi azonban úgy érzi, hogy sikerrel járhatnak a szigorúbb ellenőrzésben.
Tudom, hogy a technikai csapatunk rengeteg munkát fektetett ebbe, és konzultált a négy motorgyártóval is.
Szerintem ahogyan a néhai Charlie Whiting mondta, van egy tíz fős technikai csapatunk, amihez hozzájön ezer ember minden egyes motorgyártónál, úgyhogy... De nem, igazából magabiztosak vagyunk, különben nem is indultunk volna el ezen az úton."