Hamarosan bejelenthetik, hány versenyt rendeznek idén a Forma-1-ben

Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
BARCELONA, SPAIN - AUGUST 16: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11, Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 16, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alakul a Forma-1 idei, a koronavírus-járvány miatt teljesen felborult versenynaptára, amely a tervek szerint 17 futamból állna. A szezon december közepén érhet véget.

Egybehangzó sajtóértesülések szerint a Forma-1 hamarosan bejelentheti végleges idei versenynaptárát, amely a koronavírus-járvány előtt tervezett 21 verseny helyett végül 17 futamból áll majd. Az elmaradó nagydíjakat főként európai helyszínekkel pótló idénynek egy újabb pilótakedvenc, a sorozatból a 2011-es szezon után kikerülő isztambuli pálya is része lesz, a korábbi hírekkel ellentétben az 1997-es emlékezetes vb-finálénak otthont adó jerezi aszfaltcsík azonban mégsem tér vissza.

A Török Nagydíj először 2005-ben szerepelt az F1-ben Forrás: Honda Racing F1

Jelenleg a november 1-i Emilia Romagna-i Nagydíj a legutolsó bejelentett versenyhétvége az idei szezonban, egyben az egyetlen olyan, amely mindössze két napig fog tartani. A koronavírus-járvány miatt felborult versenynaptárban a jelek szerint nem lesz sem amerikai, sem távol-keleti futam, ellenben Bahrein két versenyt is rendezhet.

Amennyiben összejön a 17 futam, úgy beigazolódik Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatójának jóslata, aki korábban elmondta, hogy 15-18 versenyt szeretnének.

A legfontosabb, hogy a 15 nagydíj meglegyen, mivel a televíziós jogokért ebben az esetben kell teljes összeget fizetni a tévétársaságoknak.

Tizenhét futam esetén még az is belefér tehát, ha két helyszín a járvány miatt az utolsó pillanatban kiesik.

Ami a soron következő versenyeket illeti, Imola után két héttel Isztambulba látogathat el a mezőny, arra a legtöbb versenyző által kifejezetten kedvelt pályára, amelyen 2005 és 2011 között a Török Nagydíjat rendezték. A jelenlegi mezőnyből Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Sergio Pérez versenyzett itt a Forma-1-ben, míg Romain Grosjeannak és Valtteri Bottasnak más sorozatokból van tapasztalata a Hermann Tilke által megálmodott aszfaltcsíkról. „Óriási, elképesztően fantasztikus lenne, ha visszatérnénk – lelkendezett a pályán még GP2-es autóval versenyző Grosjean. – Ez egy nagyon klassz pálya, nagyon élveztem rajta a versenyzést. A nyolcas kanyar jó lesz a nyakunknak, nagyon gyorsan mennénk át rajta."

A nyolcas kanyar a mai autókkal nem lesz akkora kihívás, de fizikálisan nagy próbatételt jelenthet Forrás: Getty Images/Peter J Fox Photography/Peter J Fox

„A törökországi fantasztikus pálya, régi vágású helyszín, amelyről a TV-ben néztem a versenyeket fiatalabb koromban. A padlógázas balos lenyűgöző lenne – nyilatkozta Esteban Ocon, akihez Alex Albon is csatlakozott. – Izgatott vagyok. A Liberty és az F1 remek munkát végez az ilyen pályák kiválasztásával. Nem tudom, hogy véletlen egybeesés-e, vagy csak azért választanak ilyeneket, mert ezeken lehet futamot rendezni.

Az isztambuli pálya visszatérése egyébként az eddig beugró helyszínek közül a leginkább meglepő, mivel jelenleg semmilyen FIA-minősítéssel nem rendelkezik, noha a hírek szerint az állapota lehetővé teszi, hogy Forma-1-es futamot rendezzenek rajta.

A mezőny az ottani verseny után két héttel Bahreinben folytatná a száguldást dupla fordulóval. Az első manamai viadalra a megszokott vonalvezetésen, a másodikra azonban az oválpályára hajazó külső körön kerülhet sor egy héttel később, hogy a mezőny aztán újabb egy hetes időkülönbséggel Abu-Dzabiban zárja a szezont december 13-án.