A problémák már az időmérőn elkezdődtek, hiszen a két Mercedes, valamint Max Verstappen is elvesztett egy-egy közepes gumiszettet. Bottasnál a jobb, a holland pilótánál pedig mindkét hátsó abroncs annyira megsérült, hogy újakat kellett felrakniuk annak érdekében, hogy a futamon ne azokkal kelljen elrajtolniuk. Hamilton esetében mindez sokkal látványosabb volt, hiszen a hatszoros világbajnok a Q2-ben megpördült, aminek következtében gumijai használhatatlanná váltak.
Ez pedig az addiginál is nehezebbé tette a kétkiállásos stratégiát, ami ideális esetben közepes, kemény, közepes sorrendben zajlott volna, de Bottasnak sérült gumikkal kellett volna megkezdenie az utolsó etapot, Hamiltonnál pedig már fel sem merülhetett ez a lehetőség.
A másik lehetőség az lett volna, ha második alkalommal lágy abroncsokat tesznek fel, de az egész hétvége során láthattuk, hogy az nagyon hamar elkopik. Ennek tudatában a futam alatt nem merült fel ez a lehetőség, de Bottas esetében a Mercedes később vizsgálta az esetleges második kiállást.
„A verseny után beszéltünk róla, de minden modell azt mutatta, hogy Verstappent elképesztően nehéz lett volna utolérni, pláne visszaelőzni – magyarázta Vowles. – A verseny nagy részében elérhető volt számunkra ez az opció, de egyszer sem mérlegeltük. A kemény keverék volt a leggyorsabb az általunk felhasználható abroncsok közül, ami szintén nem könnyítette volna meg a kétkiállásos taktikát.”
A brit szakember hozzátette, semmi nem utalt arra, ami a futam végén történt, így pedig ritka, hogy egy csapat kihozza a pilótát úgy, hogy az pozíciót veszítsen. Ezt csak akkor tették volna meg, ha az alternatív stratégia garantáltan sikeres.
Ebben a helyzetben egyáltalán nem segített, hogy Danyiil Kvjat balesete miatt a biztonsági autó bement a pályára, a mezőny nagy része pedig kemény abroncsokra váltott. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy nagyon hosszú etapot kellett megtenniük ezeken a keverékeken.
Bottas autóján aztán jelentkezett is a vibráció, amit a finn pilóta, valamint a szenzorok is jeleztek. A csapat azonban úgy gondolta, hogy ez nem veszélyes, így nem is aggódtak, sőt, még Bottast is megnyugtatták a rádión keresztül. Ami csapattársát illeti, nála ez a probléma egyáltalán nem ütötte fel a fejét.