A Brit Nagydíj hajrájában bekövetkezett defekthullám után a Pirelli átfogó vizsgálatot indított, hogy kiderítse, miért foszlott szét Carlos Sainz, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton bal első gumija is a futam utolsó két körében. Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a nagy mértékű kopást, a Kimi Räikkönen letörő első szárnyából a pályán maradt törmeléket, illetve a kettő együttes hatását sem zárta ki, míg a versenyt három ép abroncson haladva megnyerő Lewis Hamilton szerint egyértelműen a törmelék tehető felelőssé. Most kiderült, hogy kinek van igaza.
Isola már a vizsgálat eredménye előtt is hangsúlyozta, hogy a csapatok többsége jóval több kört tett meg a Danyiil Kvjat 12. körben bekövetkezett balesete utáni biztonsági autós fázis során felrakott kemény keverékű gumikon, mint arra előzetesen számítottak, ezért ez is okozhatta a defekteket.
A vizsgálatról szóló közleményből kiderült, hogy valóban ez állt a háttérben.
„A fő ok egy csokor egyedi versenykörülményre vezethető vissza, ami a második szett gumik extrém hosszan történő használatát eredményezte. A második biztonsági autós fázis szinte az összes csapatot arra ösztönözte, hogy előrébb hozza a tervezett bokszkiállását, és különösen hosszú második etapot teljesítsen, ami közel 40 kört jelentett, ami több, mint a versenytáv háromnegyede a gumikat a szezon során egyik legjobban igénybe vevő pályán."
Mindez kombinálva a 2020-as autók megnövekedett tempójával különösen nehézzé tette a gumiknak a Brit Nagydíj utolsó köreit.
Mindez a Forma-1 történetének leggyorsabb autói által generált, a gumikra soha nem látott mértékben ható erők következménye volt. Ez a lehető legnagyobb kihívás elé állította az abroncsokat, a bal első gumik maximális stressznek voltak kitéve, a sok kör eredményezte magas kopás pedig azt jelentette, hogy a gumik kevésbé voltak védettek az extrém erőhatásokkal szemben."
Magyarán a törmelék nem játszott szerepet a defektekben,
azok pusztán azért következtek be, mert a végletekig lekoptatott abroncsok szerkezete már nem bírta elviselni a silverstone-i pálya nagy sebességű kanyarjaiban fellépő erőket.
Arról, hogy Danyiil Kvjat a 12. körben, még viszonylag friss gumikon miért szenvedett jobb hátsó defektet – ami miatt a falnak csapódott – a Pirelli közleménye nem tesz említést.
Arról azonban igen, hogy nem változtatnak az eredeti terveken, és a soron következő silverstone-i versenyre a defektek ellenére lágyítani fognak a kiosztáson, azaz a C5-C4-C3-as palettát a C4-C3-C2-es váltja.
Óvintézkedések azonban így is lesznek: növelni fogják a kötelezően előírt guminyomást, hogy így óvják meg a gumik szerkezetét és előzzék meg az újabb defekteket.