Társoldalunk:

Harmadszor is feljelentette a Racing Pointot a Renault

2020.08.02. 20:28

A Stájer és a Magyar Nagydíj után Silverstone-ban is megóvta a Racing Point eredményét a Renault, de ezúttal csak az egyik autó érintett.

A szezon negyedik futama, a Brit Nagydíj után sem maradt el a Renault menetrendszerű óvása a Racing Point autója ellen. A silverstone-i istállónál ezúttal csak az egyik autó érintett, mivel a Sergio Pérezt helyettesítő Nico Hülkenberg autójának erőforrása már a rajt előtt felmondta a szolgálatot, így csak Lance Stroll vett részt a versenyen.

A küzdelem a pályán és azon kívül is zajlik - GalériaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A kanadai pilóta sokáig szoros csatát vívott a Renault pilótáival, de végül alulmaradt a 4. helyezett Daniel Ricciardóval és a 6. helyen célba érő Esteban Oconnal szemben. Stroll a 9. helyen ért célba, miután a tempója a verseny végére visszaesett a gumik kopása miatt.

A Renault tehát a pályán, éles versenyben is legyőzte a Racing Pointot, de továbbra is kifogásolják, hogy álláspontjuk szerint a csapat szabálytalan módszerekkel másolta le a tavalyi Mercedest.

Stroll végül kikapott Pierre Gaslytól is

Az óvás tárgya ezúttal is konkrétan a fékhűtő, e téren következetes a panasz az előző két futam után történtekkel.

Az FIA a korábbi és az eheti óvásokkal kapcsolatban sem tett egyelőre állásfoglalást, a szövetség arra vár, hogy összeálljon a Racing Point védekezése. Andrew Green, az istálló technikai igazgatója az Autosportnak azt mondta, szerinte meg kellene szüntetni az eljárást, mert a szabályok világosan rögzítik, hogyan kell eljárniuk, és úgy vélte, a Racing Point követte az előírásokat.

Az FIA összevonja a három ügyet és egy dedikált sportfelügyelői testületet állít össze, tehát nem a Stájer Nagydíjon dolgozók hoznak majd döntést az ügyben. Ennek pontos időpontja továbbra sem ismert.

Az óvást nem érinti, de Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke elárulta, Hülkenberg egy meglazult csavar miatt nem tudott elrajtolni. Az ominózus alkatrész a kuplungszerkezetnél található, pontos magyarázatot nem tudott adni, de gyanította, hogy túlságosan nagy nyomatékkal húzták meg vagy anyaghiba történt. A csapatfőnök elárulta, az alkatrészt nem a csapat gyártotta.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK