Hülkenberg a Forma-1 előtt minden fontosabb kategóriát megnyert, ahol versenyzett, majd a Williams színeiben 2010-ben be is mutatkozott, és megszerezte pályafutása egyetlen F1-es pole pozícióját is. Ennek ellenére eltanácsolták a már akkor is anyagi nehézségekkel küzdő csapattól, így a mai Racing Point elődjének tekinthető Force Indiához szegődött.
A silverstone-i istállónál 2012 és 2016 között szerepelt, közben 2013-ban a Sauberhez tett kitérőt, majd 2017-2019 között a Renault gyári csapatának húzóembere lett, de a középszerű autóval csak az összetett 7. helyéig jutott. Tavaly 54-37 arányban kikapott Daniel Ricciardótól, és a szezon végén elküldték, a német pilóta szerint azért, hogy legyen hely a francia Esteban Oconnak.
Az F1-ben Hülkenberg eddig beváltatlan ígéret maradt,
179 nevezésből 177 alkalommal állt rajthoz, de egyetlen dobogós helyet sem tudott szerezni, ami rekord a Forma-1-ben. Tehetségét azonban bizonyította azzal, hogy a Porsche színeiben, váltótársaival közösen első próbálkozásra megnyerte a Le Mans-i 24 órás verseny összetett értékelését.
Sikertelenségének egyik oka, hogy Hülkenberg sohasem kapott igazán versenyképes autót, élcsapat sem szerződtette eddigi F1-es pályafutása során. A német versenyző most karrierje nagy lehetőségéhez jut, hiszen a Racing Point ugyan továbbra sem kiemelkedő istálló, de a Mercedes-másolatnak tartott RP20-as az idei mezőny 2-3. leggyorsabb autója.