Vágólapra másolva!
Három F1-es nagydíj bejelentésére készül a Liberty Media, a helyszínek között két visszatérő és egy új pálya is akad. Németországba is elutazhat a mezőny, de nem a Hockenheimringre.

Darabokban hozza nyilvánosságra az idei F1-es szezon menetrendjét a kereskedelmi jogokat birtokló Liberty Media, miután a koronavírus folyamatos alkalmazkodást kíván meg. Először hat helyszínre nyolc futamot jelentettek be szeptember elejéig, majd megerősítették, hogy a Mugello Circuit az F1 történetében először versenyt rendezhet, és megtartják az Orosz Nagydíjat is Szocsiban.

A Racefans értesülése szerint a jogtulajdonos újabb három nagydíj bejelentését tervezi, ezek között két visszatérő és egy új helyszín szerepel. A portugáliai Portimao bevonásáról már régóta pletykálnak, a pálya az év elején megszerezte a nagydíjrendezéshez szükséges FIA Grade 1 licencet, izgalmas a vonalvezetése, kiváló az infrastruktúrája, ráadásul mindentől megfelelő távolságra helyezkedik el.

A 2013-as Német Nagydíj rajtja a Nürburgringen Forrás: Getty Images/2013 Peter J Fox/Peter J Fox

A San Marinói Nagydíj helyszíne, Imola az első pillanatoktól kezdve lobbizott azért, hogy ismét F1-es nagydíjat rendezhessen, és harmadik olasz helyszínként, Monza és Mugello után várhatóan be is kerül a naptárba. A vonalvezetése izgalmas, kérdés, hogy a jelenlegi, széles autókkal mennyire lehet majd versenyezni rajta, de az utolsó 2006-os nagydíj óta alaposan átalakították.

Az új belépők között a legnagyobb meglepetésnek a németországi Nürburgring visszatérése ígérkezik. Korábban felmerült, hogy ismét lehet Német Nagydíj, de a híradások eddig folyamatosan a Hockenheimringet említették, a Nürburgring neve fel sem merült a lehetőségek között. A legendás pálya korszerű változata 2013-ban fogadta utoljára az F1 mezőnyét.

Portimao egy 2009-es tesztelésen Forrás: AFP/Francisco Leong

A szóban forgó helyszínek október folyamán, az Orosz Nagydíj után esedékesek, a tervezett sorrendjük egyelőre nem ismert. Hivatalosan ugyan még szintén nem jelentették be, de az Auto Motor und Sport szerint Bahreinben és Abu-Dzabiban zárulhat a szezon november végétől, a köztes hónapot pedig ázsiai helyszínekkel próbálják feltölteni a szervezők.

A Kínai Nagydíjat hamarosan várhatóan hivatalosan is törlik, de továbbra is zajlanak az egyeztetések Vietnammal, valamint ismét képbe került Malajzia is, mert egyetlen távol-keleti futam miatt a mezőny nem valószínű, hogy elutazik Délkelet-Ázsiába.