Szeptembertől indulhat a Hungaroring átépítésének tervezése

Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull
HUNGARORING, HUNGARY - AUGUST 04: Max Verstappen, Red Bull Racing RB15, leads Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, and Alexander Albon, Toro Rosso STR14 during the Hungarian GP at Hungaroring on August 04, 2019 in Hungaroring, Hungary. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Még a héten megjelenik a kormányhatározat, ami lehetővé teszi, hogy elkezdődjön a Hungaroring átépítésének tervezése. Első körben a főépület és a csapatokat kiszolgáló paddock újulhat meg.

Zárt kapuk mögött rendezik meg a jövő hétvégén a 35. Magyar Nagydíjat, de ez csak átmeneti állapot, a rendkívüli helyzetre való tekintettel a Forma-1 jogtulajdonosa 2027-ig meghosszabbította a verseny szerződését, és a Hungaroring azt is elérte, hogy az idén és a továbbiakban is jobb anyagi feltételek mellett fogadhassa Magyarország a világbajnokság mezőnyét.

Erről Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója beszélt egy csütörtöki sajtóreggelin, ahol elárulta, a megállapodás révén a következő évek során hatmilliárd forintot takarítanak meg a költségvetés részére.

A főépület és a paddock már elavult a Hungaroringen Forrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

A pálya a mezőny körében egyre népszerűbb, a fiatal pilóták már régi vágású helyszínként emlegetik, ennek azonban az az árnyoldala, hogy a kiszolgáló infrastruktúra az elmúlt évtizedek során elavult. Régóta napirenden van a Hungaroring felújítása, de Gyulay csütörtökön bejelentette azt is, hogy szeptemberben megkezdődhet a pálya átépítésének tervezése.

„A Liberty és az FIA is nagyon türelmes ezzel a dologgal kapcsolatban, de a héten megtörtént az áttörés, amit négy éve várunk. Ha minden jól megy, a mai vagy a holnapi Magyar Közlönyben meg fog jelenni az a kormányhatározat, ami rendelkezik arról, hogy 2027-ig meghosszabbodik a [Forma-1 Magyar Nagydíj rendezésére vonatkozó] szerződés, és kormánygarancia áll mögötte, illetve elkezdődhet a tervezési folyamat, amivel kapcsolatban négy éve várjuk, hogy kapjunk felhatalmazást” – mondta a vállalatvezető, aki 10 éve áll a Hungaroring élén. – „Tavaly megkaptuk a riportot, és az kimondta, hogy

„Nem felelünk meg a modern kor kihívásainak, de elindul a folyamat, és ez azt jelenti, hogy elindul a közbeszerzési eljárás, amelynek a főépület áttervezése az első üteme. Statikai vizsgálat folyik, hogy elbírja-e a főépület a ráépítést vagy teljesen el kell bontani és új épület kell. Gyanítom, hogy új épület kell.”

A képen jobbra terjeszhetik ki a paddock területét Forrás: Farkas Péter - Origo

A főépület mellett a csapatokat kiszolgáló terület, az ún. paddock területe is változhat, mert a csapatok egyre nagyobb felszerelést mozgatnak pályáról pályára. Most ugyan a koronavírus miatt konténerekből üzemel a mezőny Ausztriában és a Hungaroringen is ez a terv, ha visszatér minden a normális kerékvágásba, ismét útra kelnek majd a csapatok utazó otthonai, az ún. motorhome-ok.

„A paddock a szálkás parkoló fölé ér majd, mert évek óta kritika, hogy a motorhome-oknak és a bokszoknak kevés a hely. Az egész paddock kiszélesedik a szálkás parkoló végéig. A tervezési folyamat remélem, hogy szeptemberben el tud indulni. Amikor megvan a terv, akkor vissza kell menni a kormányhoz, de a kormányhatározat arról is rendelkezik, hogy a plusz forrást biztosítani fogják a Hungaroringnek” – nyilatkozta Gyulay.

Száz konténerben lakik az idén a mezőny

Tekintettel arra, hogy az európai versenyekre egyelőre a lehető legkisebb felszereléssel és személyzettel utazik a mezőny, a csapatok a kamionjaik mellett ideiglenesen elhelyezett konténerekből végzik az üzemeltetést. Ez Ausztria után a Hungaroringen is így lesz.

A paddock területe az első néhány konténerrel Forrás: Majer Dániel - GPhírek

„Pontosan meghatározzák, le van rajzolva centiről centire, hogyan kell kinéznie – felelte Gyulay a GPhírek kérdésére. – Ugyanúgy fog kinézni a magyar paddock is mint az osztrák. Óriási pluszköltség, hogy több, mint száz konténert kell felállítani. Be kell rendezni őket és a többi. A [nemzetközi] sajtónak is folyosók vannak kialakítva, meghatározták, hogy hány négyzetméteren lehet egy ember.”

A biztonsági óvintézkedések betartásához a zárt kapus verseny esetén is annyi kordont használnak fel, mint amikor a pálya százezer nézőt fogad. A mezőny tagjainak beutaztatásához nincs szükség rendőri biztosításra, de főleg az EU-n kívüli állampolgárok miatt a személyzet megérkezése a szervezés egyik leginkább embert próbáló része.