Társoldalunk:

Szeptembertől indulhat a Hungaroring átépítésének tervezése

2020.07.09. 12:03

Még a héten megjelenik a kormányhatározat, ami lehetővé teszi, hogy elkezdődjön a Hungaroring átépítésének tervezése. Első körben a főépület és a csapatokat kiszolgáló paddock újulhat meg.

Zárt kapuk mögött rendezik meg a jövő hétvégén a 35. Magyar Nagydíjat, de ez csak átmeneti állapot, a rendkívüli helyzetre való tekintettel a Forma-1 jogtulajdonosa 2027-ig meghosszabbította a verseny szerződését, és a Hungaroring azt is elérte, hogy az idén és a továbbiakban is jobb anyagi feltételek mellett fogadhassa Magyarország a világbajnokság mezőnyét.

Erről Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója beszélt egy csütörtöki sajtóreggelin, ahol elárulta, a megállapodás révén a következő évek során hatmilliárd forintot takarítanak meg a költségvetés részére.

A főépület és a paddock már elavult a HungaroringenForrás: Sam Bloxham / LAT Images/Motorsport Images

A pálya a mezőny körében egyre népszerűbb, a fiatal pilóták már régi vágású helyszínként emlegetik, ennek azonban az az árnyoldala, hogy a kiszolgáló infrastruktúra az elmúlt évtizedek során elavult. Régóta napirenden van a Hungaroring felújítása, de Gyulay csütörtökön bejelentette azt is, hogy szeptemberben megkezdődhet a pálya átépítésének tervezése.

„A Liberty és az FIA is nagyon türelmes ezzel a dologgal kapcsolatban, de a héten megtörtént az áttörés, amit négy éve várunk. Ha minden jól megy, a mai vagy a holnapi Magyar Közlönyben meg fog jelenni az a kormányhatározat, ami rendelkezik arról, hogy 2027-ig meghosszabbodik a [Forma-1 Magyar Nagydíj rendezésére vonatkozó] szerződés, és kormánygarancia áll mögötte, illetve elkezdődhet a tervezési folyamat, amivel kapcsolatban négy éve várjuk, hogy kapjunk felhatalmazást” – mondta a vállalatvezető, aki 10 éve áll a Hungaroring élén. – „Tavaly megkaptuk a riportot, és az kimondta, hogy

a főépületünk, a bokszok állapota, a versenyirányítási központ és az egyéb dolgok enyhén szólva a világsorozat gyengébbik részéhez tartozik."  

„Nem felelünk meg a modern kor kihívásainak, de elindul a folyamat, és ez azt jelenti, hogy elindul a közbeszerzési eljárás, amelynek a főépület áttervezése az első üteme. Statikai vizsgálat folyik, hogy elbírja-e a főépület a ráépítést vagy teljesen el kell bontani és új épület kell. Gyanítom, hogy új épület kell.”

A képen jobbra terjeszhetik ki a paddock területétForrás: Farkas Péter - Origo

A főépület mellett a csapatokat kiszolgáló terület, az ún. paddock területe is változhat, mert a csapatok egyre nagyobb felszerelést mozgatnak pályáról pályára. Most ugyan a koronavírus miatt konténerekből üzemel a mezőny Ausztriában és a Hungaroringen is ez a terv, ha visszatér minden a normális kerékvágásba, ismét útra kelnek majd a csapatok utazó otthonai, az ún. motorhome-ok.

„A paddock a szálkás parkoló fölé ér majd, mert évek óta kritika, hogy a motorhome-oknak és a bokszoknak kevés a hely. Az egész paddock kiszélesedik a szálkás parkoló végéig. A tervezési folyamat remélem, hogy szeptemberben el tud indulni. Amikor megvan a terv, akkor vissza kell menni a kormányhoz, de a kormányhatározat arról is rendelkezik, hogy a plusz forrást biztosítani fogják a Hungaroringnek” – nyilatkozta Gyulay.

Száz konténerben lakik az idén a mezőny

Tekintettel arra, hogy az európai versenyekre egyelőre a lehető legkisebb felszereléssel és személyzettel utazik a mezőny, a csapatok a kamionjaik mellett ideiglenesen elhelyezett konténerekből végzik az üzemeltetést. Ez Ausztria után a Hungaroringen is így lesz.

A paddock területe az első néhány konténerrelForrás: Majer Dániel - GPhírek

„Pontosan meghatározzák, le van rajzolva centiről centire, hogyan kell kinéznie – felelte Gyulay a GPhírek kérdésére. – Ugyanúgy fog kinézni a magyar paddock is mint az osztrák. Óriási pluszköltség, hogy több, mint száz konténert kell felállítani. Be kell rendezni őket és a többi. A [nemzetközi] sajtónak is folyosók vannak kialakítva, meghatározták, hogy hány négyzetméteren lehet egy ember.”

A biztonsági óvintézkedések betartásához a zárt kapus verseny esetén is annyi kordont használnak fel, mint amikor a pálya százezer nézőt fogad. A mezőny tagjainak beutaztatásához nincs szükség rendőri biztosításra, de főleg az EU-n kívüli állampolgárok miatt a személyzet megérkezése a szervezés egyik leginkább embert próbáló része. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK