Társoldalunk:

Hamilton szerint versenybaleset volt az ütközése Albonnal

2020.07.05. 19:08

Két büntetés is hátráltatta Lewis Hamiltont az idénynyitó Osztrák Nagydíjon. A világbajnoki címvédő mindkettőt elfogadja, de főnökével együtt úgy véli, a futamon versenybaleset részese volt.

A papírformával ellentétben csak egy Mercedes szerepelt a legjobb három helyezett között az idénynyitó Osztrák Nagydíjon. Valtteri Bottas hibátlan, rajt-cél győzelmet ért el, csapattársa, Lewis Hamilton viszont hiába ért célba a 2. helyen, 5 másodperces büntetést kapott azért, mert kiforgatta Alexander Albont, ezért csak a 4. helyen rangsorolták.

Ez néhány órán belül a második büntetés volt, amit Hamilton kénytelen volt elkönyvelni, miután nem sokkal a futam előtt három rajthellyel hátrasorolták, mert a Red Bull új felvételekkel bizonyítani tudta, hogy a brit pilóta figyelmen kívül hagyta a sárga zászlókat az időmérő edzés utolsó szakasza során.

Hamiltonnak meggyűlt a baja Albonnal - GalériaForrás: AFP/Joe Klamar

Hamilton ezért eleve hátrányból, az 5. kockából indult, de már a verseny elején feljött a 2. helyre, és az első Safety Car után felzárkózott Bottas mögé, de komoly támadást nem tudott indítani. Később mindkét Mercedest arra utasították, hogy kerüljék el a kerékvetőket, majd a hajrára Albon új, lágy keverékű gumikkal támadni kezdte Hamiltont, ekkor történt a baleset.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, az élen haladva nehéz mindig eltalálni a stratégiát, utólag már egyetértett azzal, hogy nekik is új abroncsokkal kellett volna folytatni a versenyt. Vasárnap délutáni sajtóbeszélgetésén elmondta, Hamilton rajtbüntetése ellen nincs kifogása, de a futamon kirótt időbüntetést túl keménynek tartja.

Vége a versenynek, és úgy érzem, most tovább kell lépni. Nem alakult jól a hétvége a számomra  

– nyilatkozta Hamilton a Sky Sportsnak. –  A tegnapi eset teljesen az én hibám volt, de az biztos, hogy furcsa volt a felkészülés közben hirtelen büntetést kapni, de hát ez van. Nem ingatott meg, csak arra sarkallt, hogy a lehető legjobban vezessek” – tette hozzá a hatszoros világbajnok, aki a 2016-os győzelme óta nem tudott dobogóra állni az Osztrák Nagydíjon.

A Safety Car segített Hamiltonnak, hogy felzárkózzon Bottas mögé - GalériaForrás: AFP/Joe Klamar

„Úgy érzem, ezt is tettem, remek tempót futottam, hogy utolérjem Valtterit, de aztán nagyon balszerencsés helyzet alakult ki Alexszel. El sem hiszem, hogy ismét összeakadtunk. Nekem teljesen versenybalesetnek tűnt, de elfogadom, bármilyen büntetést is tartanak jogosnak [a sportfelügyelők], és megyek tovább.”

A szintén Mercedes-motort és sebességváltót használó Lance Stroll kiesése után a gyári pilótákat is arra utasították, hogy kerüljék el a kerékvetőket, mert a vibráció szenzorproblémát okozott. Wolff megerősítette, hogy a probléma valós volt, nem bujtatott csapatutasítás a pilóták visszafogása érdekében. Hamilton elárulta, ő nem tudja, hogy mi volt a háttérben.

„Tényleg nem tudom, mik voltak ezek a problémák, annyit mondtak, hogy tartsuk távol magunkat a kerékvetőktől, de nem hiszem, hogy a felfüggesztéssel lett volna kapcsolatos, hanem valami más az oka. Nem tudom, hogy három-négy nap alatt megoldható-e, de a csapatomat olyan intelligens és keményen dolgozó emberek alkotják, hogy már biztosan dolgoznak is a megoldáson.

Wolff megerősítette, hogy a gyárban egy munkacsoport már foglalkozik a problémával és arra számított, hogy a jövő hét folyamán megoldást is találnak.  

„A helyzet elég súlyos volt már a rajttól kezdve, először Valtteri autóján jelentek meg a problémák, amelyek azonnal kicsinálhatták volna. Aztán Lewis autóján is felbukkantak. Nem igazán tudtuk, mi az oka, csak azt, hogy összefüggésben van a vibrációval, ezért is javasoltuk nekik már az elején, hogy kerüljék a kerékvetőket. Egy adott szakasz során úgy tűnt, hogy nem érünk célba az autókkal.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK