Társoldalunk:

Mercedes: Sportszerű volt a Red Bulltól, hogy nem a futam után óvtak

2020.07.05. 08:15

Beárnyékolhatta volna a Forma-1-es idénynyitót, ha a Red Bull a futam leintése után nyújt be óvást a Mercedes innovatív kormányműve ellen. Toto Wolff szerint sportszerű eljárás volt, hogy ellenfelük már pénteken lépett, és tisztázódott az ügy.

Rögtön egy jogi eljárással, a Red Bull által beadott óvással indult az idei Forma-1-es szezon, mivel a Red Bull hivatalos útra terelte az aggályát a Mercedes által már a tesztelésen is használt és Ausztriában is bevetett innovatív kormányműve, a DAS kapcsán.

A vita lényege az volt, hogy a Mercedes szerint az eszköz a kormánymű része, a Red Bull viszont amellett érvelt, hogy a fejlesztés a futóműhöz tartozik. Az FIA sportfelügyelői a világbajnoki címvédővel értettek egyet, és szabályosnak minősítették az újítást. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette, szerinte tisztességesen zajlott az eljárás.

Wolffnak nincs kifogása a Red Bull lépése kapcsánForrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„A rendszer annyira innovatív, hogy teljesen rendben van az, hogy tisztázást kértek – mondta Toto Wolff szombaton délután egy virtuális sajtóeseményen, amelyre a GPhírek is meghívást kapott. – Azt kell mondanom, fair play volt a Red Bull részéről, hogy már pénteken óvtak és nem vasárnap este, mert

szerintem ártott volna a Forma-1-nek, ha az első verseny után nem lett volna világos, hogy ki nyert. 

„Tetszik a döntés sportszerűsége és abszolút rendben van, hogy óvtak, visszafele is ez történt volna. Örülök, hogy az FIA nagyon következetes az ítéletével. Nagyon sokat egyeztettünk velük, nem akartunk olyan fejlesztést használni, amivel túlfeszítjük a húrt. A végkifejlet tükrözi az egyeztetéseket és az elmúlt hónapok során kifejtett véleményeket.”

A DAS a Mercedesről lekoppintott Racing Pointtól eltekintve egyértelműen a leglátványosabb műszaki innováció az idei szezon során, elsősorban azért, mert rendkívül szokatlan, hogy az autóban a kormánykereket nem csupán tekerni lehet, hanem a kormányoszlopot a hossztengelye mentén is lehet mozgatni, így ezzel állítva a kerékösszetartáson.

A Mercedes vitákat generáltForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

A csapat korábban már közölte, hogy önmagában nem világmegváltó a szerkezet, és ezt az álláspontot képviselte Wolff is. Az osztrák üzletember szerint manapság már nincsenek földrengést okozó új megoldások, utalt arra, hogy a DAS-t sem tartja ilyennek.

„A Forma-1-ben szerintem az embereket mindig érdekli a technikai innováció, és keresik, hogy mi lehet a varázslat, ami talán felboríthatja a helyzetet. Legutóbb a dupla diffúzor esetében láttam ilyet, azóta inkább a marginális teljesítménynövelésről volt szó. Ehhez hasonló módon a DAS is nagyszerű innováció, új dimenziót ad a kormányzáshoz, és remélhetőleg a fejlesztési periódusa során némi teljesítményt is hoz, de ma még nem jelenthetjük ki, hogy ez új helyzetet teremt a számunkra.”

„Nem akarok belemenni a részletekbe, nagyszerű innováció, ami mögött szenzációs ötlet van, imádom, hogy új ötletek jelennek meg, függetlenül attól, hogy általunk vagy más csapat révén.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK