Megbocsátóbbá tették az osztrák pályát

Forma-1, Danyiil Kvjat, Toro Rosso, Osztrák Nagydíj
Scuderia Toro Rosso's Russian driver Daniil Kvyat crashs during the qualifying session of the Formula One Grand Prix of Austria at the Red Bull Ring in Spielberg, Austria on July 2, 2016. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Eltüntették az utolsó két kanyarnál lévő hírhedt hurkákat, hogy ne rongálja meg az autókat. Azért volt erre szükség, mert a sűrített idényben gondot okozhat a csapatoknak a tartalék alkatrészek szűkös készlete.

A Forma-1-es csapatoknak minden tekintetben jelentős átszervezéseket kellett végrehajtani a szezon elindításához, és csak menet közben derül ki, logisztikailag hogyan birkóznak meg a feladattal, hogy egymás hegyén-hátán lesznek a versenyek. Komoly problémákat szülhet például, ha egyes alkatrészek túl gyorsan vagy gyakran amortizálódnak, mivel nem biztos, hogy van belőlük készleten elegendő tartalék, és a szűkebb határidőkbe sem feltétlenül fér bele új elemek legyártása.

E veszély csökkentéséért változtattak a szezonnyitónak otthont adó osztrák pálya egyik neuralgikus pontján,

és kihúzták az utolsó két kanyar méregfogát.

Kvjat balesetet szenvedett az utolsó kanyarnál a 2016-os időmérőn Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Itt évek óta sok fejfájást és kárt okoztak a hagyományos piros-fehér rázókövön túli rettegett sárga hurkák, amelyek a pálya illegális kiszélesítését voltak hivatottak megakadályozni. A pilóták azonban többször így is rájuk hajtottak, és szerencsésebb esetben csak megrongálták az első szárnyat vagy a padlólemezt, rosszabb esetben viszont elvesztették az uralmat a kocsi fölött.

Idén nem helyezték ki a hurkákat, hogy az esetleges amortizáció és tartalék alkatrészek hiánya miatt senki se kerüljön bajba. Ez azzal is segít a csapatokon, hogy az új óvintézkedések megnövelik a szerelési időt, és persze az sem mellékes, hogy a kevesebb kár kevesebb plusz költséget ad a mezőnynek.

A pályahatárok betartásának felügyelete nem szűnik meg, csak virtuálissá válik:

az FIA szenzorral követi, hogy az autók legalább az egyik kerekükkel határon belül, azaz a piros-fehér kerékvetőn maradjanak.

A jobb szélen lévő sárga hurkából nem helyeztek ki egyetsem az utolsó kanyarhoz Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Amennyiben valaki mind a négy kerékkel túlcsúszik rajta, annak edzésen törlik az érintett köridejét, a futamon pedig a harmadik alkalom után jelentik a kihágást a sportfelügyelőknek.

Máshol még megtalálhatók lesznek a hurkák, például az első kanyar külső ívén is.