Társoldalunk:

A Red Bull állásfoglalást kért az FIA-tól a Mercedes miatt

2020.07.03. 13:20

Állásfoglalást kért és kérdéseket tett fel a Red Bull a Mercedes által használt DAS miatt. A középmezőnyben viszont csillapodhat a vihar a tavalyi Ezüstnyílra emlékeztető Racing Point miatt.

Két technikai ügy borzolja a kedélyeket az F1-es szezon kezdetén: az élmezőnyben a Mercedes innovatív kormányműve, a DAS miatt háborog elsősorban a Red Bull, a középmezőnyben pedig a Racing Point egész autója okozott felhördülést, miután az feltűnően hasonlít a tavalyi világbajnok Mercedesre.

A Red Bull korábban óvást is kilátásba helyezett arra az esetre, ha a Mercedes beveti a 2021-re egyébként már betiltott fejlesztést, de Helmut Marko a napokban már enyhébb hangot ütött meg, és inkább az első két ausztriai F1-es nagydíj sikeres megrendezését helyezte az előtérbe.

Újabb cikkünk a témában

A Mercedes várhatóan kelt még hullámokat az innovatív kormányával - GalériaForrás: AFP/Mark Thompson

A Mercedes pénteken bevetette a DAS-t, de úgy tűnt, a pilóták mért körön egyelőre nem használták a rendszert (ami így is előnyhöz juttathatja őket). Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már az edzés során elárulta a Sky Sportsnak, hogy a csapat „tisztázást” kért az FIA-tól és „feltett néhány kérdést” a helyzettel kapcsolatban.

A világbajnoki címvédő technikai igazgatója korábban azt nyilatkozta, ők maguk sem tudnák betiltatni az újítást,  

ami elég bonyolult, ezért annak ellenére esem tudták lemásolni az ellenfelek, hogy a szezon kezdete több hónapot csúszott a teszteléshez képest. Horner nem zárta ki, hogy a Red Bull átveszi az újítást, szerinte ez „attól függ, hogy pontosan mit csinál és mire jó”, előtte viszont pontosan meg kell ismerniük a helyét a bonyolult szabályok közepette.

Gyors volt az osztrák nyitányon a Racing PointForrás: Motorsport Images/Steven Tee

Nem tervez óvást a McLaren sem, ami elsősorban közvetlen ellenfele, a Racing Point autóját kifogásolja. Andreas Seidl csapatfőnök a The Race-nek kijelentette, nem tetszik neki, hogy a pink autó feltűnően hasonlít a tavalyi Mercedesre, de elismerte: „A mi oldalunkról abszolút nincs szándék bármilyen óvás benyújtására, mert szerintem annak nem is lenne alapja.”

A Mercedes és a Racing Point úgy döntött, hogy ilyen irányt választanak, és igazából szerintem a szabályokban megvan a lehetőség arra, amit tettek.” 

A Racing Point technikai igazgatója ragaszkodott ahhoz, hogy az autójuk önálló munka eredménye, a formát a Mercedesszel való szabályos együttműködésük és a szintén szabályosan használt, közös szélcsatorna eredményezte.  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK