Vágólapra másolva!
Nem sok jót várnak a Ferrari versenyzői az idénynyitó Osztrák Nagydíjon és a szintén Spielbergben zajló Stájer Nagydíjtól, miután az SF1000-esről kiderült, tévúton jártak a fejlesztésekkel és leghamarabb a Magyar Nagydíjra érkezhetnek újítások az autóhoz.

Sebastian Vettel ellopta a show-t csütörtökön az FIA sajtótájékoztatóján, amikor a bejelentés óta először beszélt arról, hogy a szezon végén elhagyja a Ferrarit, és a csapatot érintő másik fontos téma sem kedvező az olasz istálló számára. Vettel és csapattársa, Charles Leclerc sem volt optimista az idei szezonra készített SF1000-es teljesítményével kapcsolatban.

Ez persze nem csoda annak tükrében, hogy az autó nem muzsikált jól a tesztelésen, és a koronavírus miatti csúszás után a Ferrarinál is rájöttek, hogy tévúton indultak el a paripa fejlesztésével, ezért a Magyar Nagydíjra megpróbálják kiköszörülni a csorbát. Addig viszont be kell érni azzal a specifikációval, ami a barcelonai teszteken már nem vált be.

Vettel szerint nem volt minden rendben a felkészüléssel Forrás: Getty Images

„A barcelonai teszt után nyilvánvaló volt, hogy nem tartunk ott, ahol szeretnénk, izgatottan vártuk, hogy Ausztráliában kiderüljön, ez így van-e vagy sem, bizonyos szempontból ez itt is igaz – nyilatkozta Vettel. – Az elmúlt néhány hónap elég zavaros volt mindenkinek azzal kapcsolatban, hogy mennyi idő maradt felkészülni és egyebek.”

A német pilóta álláspontját monacói csapattársa is megerősítette. Charles Leclerc szerint Barcelonában az is körvonalazódott, hogy a Ferrari elsősorban az időmérős tempó terén van lemaradásban.

Leclerc szinite biztosra veszi, hogy idén sokat fognak küszködni Forrás: Getty Images

„Amikor újra kinyitott [a gyár], ismét kielemeztük az adatokat a rendelkezésre álló kevés időben, és úgy döntöttünk, hátra lépünk egyet, próbáljuk megtalálni a hiba okát, és elindulunk egy másik úton, de még nem volt elég időnk, hogy ide is elhozzuk [a fejlesztéseket] – magyarázta Leclerc.

Ez megerősíti a feltételezést, hogy a szezon első két futamán elsősorban a Mercedes és a Red Bull csatájára lehet számítani, de valószínűleg a kötelező udvariasság jegyében Valtteri Bottas nem írta le a Scuderiát sem.