Társoldalunk:

A Mercedes megbízhatóbb motorral és új diffúzorral készül a szezonnyitóra

2020.07.02. 18:31

Miután a barcelonai teszteken a Mercedes-motorral többször is adódott probléma, a gyártó úgy döntött, hogy a szünetben a megbízhatóságon igyekszik javítani. A Racing Point és a Williams szintén megkapja az új specifikációjú erőforrást.

A Ferrari, a Honda és a Mercedes eltérő stratégiával készül az ausztriai idénynyitóra, legalábbis ami a motorfejlesztést illeti. A maranellóiak állítólag ugyanazzal az erőforrással vágnak neki a hétvégének, mint amit Barcelonában is használtak, a japánok pedig mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén előreléptek egy kicsit.

A Mercedes azonban a szünet során csak utóbbira koncentrált. A teljesítmény szempontjából a Brixworth-ben gyártott erőforrás talán ismét a mezőny legjobbjává vált, de az biztos, hogy az immár szabályos motort építő, de emiatt jelentősen visszaeső Ferrarit megelőzték.

A teszten még gondok voltak, de Mercedes új specifikációjú motorral készül az idénynyitóraForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A megbízhatósággal viszont nem volt minden rendben, hiszen a brackley-i istállónál elektronikai hiba lépett fel, a Williamset pedig jelentősen hátráltatták a technikai problémák. Emiatt a Mercedes ezek kijavítására és a megbízhatóság növelésére koncentrált, így már Melbourne-re is módosított valamelyest, Ausztriába pedig ismét új specifikációjú erőforrással érkezett, amit a grove-iak mellett a Racing Point pilótái is megkapnak.

Más a motorunk Melbourne-höz képest, mivel azóta megbízhatósági problémák léptek fel

– nyilatkozta az Autosportnak a Mercedes szóvivője. – Ezek Melbourne óta eltelt időszak termékei, leszámítva a gyárbezárást. Reméljük, ezáltal jó helyzetbe kerülünk ebben a rendkívül sűrű időszakban.

Új szívet kapott az idén fekete színben versenyző Mercedes - GalériaForrás: AFP/Joe Klamar

Az idénynyitón használt motor azért is kulcsfontosságú, mert azt már nem lehet jelentősen fejleszteni. A gyártók ugyanis mindössze egyszer növelhetik az MGU-K, az energiatároló rendszer, illetve vezérlőelektronika teljesítményét, ezen kívül csupán az FIA engedélyével lehet javítani a megbízhatóságon.

A Mercedes Ausztriában különösen félhet a meghibásodásoktól, hiszen a gyári istálló az elmúlt két évben emiatt szenvedett az alpesi futamokon.

2018-ban Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is feladta a versenyt, míg egy évvel később jelentősen csökkenteni kellett a teljesítményt annak érdekében, hogy ez ne ismétlődjön meg.

A Mercedes új diffúzora

A Mercedes a motor mellett más fejlesztésekkel is készült a Red Bull Ringre. A brackley-iek új diffúzort és tükröket fognak bevetni a hétvége során, ellenben a hátsó szárny ugyanaz lesz, mint amit Barcelonában láthattunk.

Hamilton nem aggódik a megbízhatósági problémák miatt

A mai hivatalos sajtótájékoztatón Hamiltont is megkérdezték, hogy változott-e valami az elmúlt két szezonhoz képest. A hatszoros világbajnok szerint akkor sem voltak rosszak Spielbergben, pusztán a körülmények nem kedveztek nekik. Ami a mostani futamokat illeti, szerinte ezúttal nem lépnek fel hasonló hibák.

2017 óta sem vagyunk rosszak, de ez a pálya nagy kihívást jelent a magas elhelyezkedése és a hőmérséklet miatt, ennek következtében pedig nem tudtuk tökéletesen működtetni az autót

– jelentette ki. – Ennek ellenére szeretném azt hinni, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően idén jobb helyzetben vagyunk. Mindenesetre az idő majd választ ad a kérdésre.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK