Leadópontok és sátor alatt dolgozó szerelők is lesznek az Osztrák Nagydíjon

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Mercedes, Pirelli
CIRCUIT GILLES-VILLENEUVE, CANADA - JUNE 08: Mercedes mechanic with Pirelli tyre during the Canadian GP at Circuit Gilles-Villeneuve on June 08, 2019 in Circuit Gilles-Villeneuve, Canada. (Photo by Steven Tee / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Az eddig megszokottól teljesen eltérő körülmények között fognak dolgozni a Forma-1-es csapatok az idei szezonban. A Mercedes betekintést adott abba, hogy mi vár rájuk az Osztrák Nagydíjtól.

Komoly logisztikai fejtörés elé állítja a Forma-1-es csapatokat egy szezon rajtja, a mostani helyzetben ez pedig hatványozottan igaz, hiszen a koronavírus-járvány miatt komoly biztonsági protokollt kell követniük. A Mercedes által közzétett videóban a versenycsapat logisztikájáért felelős Karl Fanson, és az utazások szervezését végző Joanna Jones nyújtott betekintést abba, hogy milyen komoly munka van amögött, hogy a címvédő istálló zökkenőmentesen eljusson a július 5-i Osztrák Nagydíjra.

A csapatoknak maguknak kell ügyelnie a szigorú óvintézkedések betartására Forrás: Daimler AG/© Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

Ahogyan az már korábban kiderült, nemcsak az F1-es cirkusz, hanem azon belül a csapatok is el lesznek különítve egymástól, sőt, a Ferrari sportigazgatója nemrég elárulta, ők még csapaton belül is "buborékokat" alakítanak ki. Karl Fanson most elmondta, mindez hogy fog kinézni. „Nem lesz ugyanolyan, mint egy átlagos európai verseny, mivel nem lesznek motorhome-ok.

Így könnyebb lesz tartani a távolságot és kényelmesebb lesz a munka."

„Az elmúlt két hétben minden nap konferenciahívásokban vettem részt a logisztikai partnereinkkel, mivel minden egyfolytában változik. Noha tripla hétvégével kezdünk, logisztikailag úgy fogjuk kezelni, mint egy dupla hétvégét. Versenyzünk Ausztriában, majd megint ott, utána pedig röpke öt óra alatt Budapesten vagyunk. Amint Ausztriában összeállítunk mindent, olyan, mintha egy esemény lenne a két hétvége, noha valójában kettő, de nem kell összepakolni a felszerelést és egy másik országba vinni."

Több helyük lesz dolgozni a szerelőknek, nem kell mindent a garázsban végezni Forrás: Picture-Alliance/AFP

Az is külön fejtörést jelent, hogy a különböző partnerekkel hogyan dolgozzanak együtt, valamint a versenyhétvége során érkező alkatrészeket hogyan fogadják be. „Valószínűleg minden nap fog érkezni valami a pályára, a különbség az lesz, hogy ezek a kisbuszok nem fognak olyan közel jönni a paddockhoz, mint normális esetben. Helyette nekünk kell elmenni és begyűjteni az érkezett dolgokat, majd elvinni a paddockba – ecsetelte Fanson, aki példát is mondott erre. – Normális esetben az üzemanyagot például közvetlenül a garázshoz szállítja a Petronas, valamint embereket küldünk a Pirelli sátrához, hogy begyűjtsék a gumikat.

Amint már nincs rájuk szükség, elvisszük őket, a Pirelli emberei pedig begyűjtik azokat, amint mi elhagytuk a területet."

A gumikat leadópontokról fogják begyűjteni a hétvége kezdetén Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

Joanna Jones az utazásért felel, és neki sincs könnyű dolga, hiszen gondoskodnia kell arról, hogy mindenki időben eljusson az adott helyszínre és tegye mindezt úgy, hogy a lehető legkevesebb emberrel érintkezik. „Általában kereskedelmi járatokkal utazunk a csapat biztonsága érdekében, most azonban privát charter járatokon fogunk, amelyek privát terminálra érkeznek és ilyenről is indulnak. A csapat közúton fog Ausztriából Magyarországra menni. Ezekre azért van szükség, hogy minél kevesebb emberrel kerüljenek érintkezésbe.

Általában hónapokkal előre tervezzük meg az utazást az adott helyszínre, most azonban csak heteink vannak erre, úgyhogy gyorsan kell döntéseket hoznunk, például a charter gépekkel kapcsolatban."