Brown: Valószínűleg 2021 végéig maradnak a jelenlegi erőviszonyok

Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Spain, Start, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), 12.05.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója kissé aggódik amiatt, hogy a fejlesztések nagy részének befagyasztásával a Forma-1 konzerválta az erőviszonyokat, és akinek most jó autója van, azt nem igazán lehet majd elkapni a következő másfél évben.

A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai miatt a Forma-1 a csapatokkal egyetértésben költségcsökkentő intézkedéseket vezetett be, amelyek közül az egyik, hogy a következő szezont is lényegében az idei autókkal fogják kezdeni, mivel a fejlesztések egy részét már az idei első futamtól, további alkatrészekét pedig a szezon későbbi részétől befagyasztják.

Noha a McLaren Renault-ról Mercedes-motorra váltása miatt hagytak a szabályokban egy kiskaput, és az FIA-val egyetértésben zsetonok felhasználásával két területen minden csapat változtathat majd az autóján, Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója szerint ez nem lesz elegendő ahhoz, hogy változzanak az idei szezon elején látott erőviszonyok.

Aki a szezon elején elöl lesz, Brown szerint a következő idény végéig ott is marad Forrás: Picture-Alliance/AFP

Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója korábban elmondta, hogy egy meg nem nevezett csapat már jelezte is nekik, hogy mellényúlt a hűtőrendszere tervezésével, így az egyik zseton felhasználásával azon szeretne majd változtatni. Javarészt tehát nem a teljesítmény növelésére, hanem a melléfogások kijavítására lesz alkalmas a két joker.

A fejlesztések nagy részének befagyasztása azonban ezzel együtt nehézzé teszi majd, hogy a csapatok reagáljanak a problémákra, így könnyen megeshet, hogy az erőviszonyok 2021 végén megegyeznek majd a 2020 első futamain látottakkal.

„Fennáll ennek a veszélye, emiatt némileg mi is aggódunk – ismerte el Brown az Auto Motor und Sportnak. – Tavaly a miénk volt a hatodik, ha nem a hetedik leggyorsabb autó a téli teszteken. Utána aztán elég gyorsan elfoglaltuk a negyedik helyet a szezon korai szakaszában, mert kihoztuk a legtöbbet a lehetőségeinkből. Nem túlzás kijelenteni, hogy utána a szezon második felében már a miénk volt a negyedik leggyorsabb autó, köszönhetően a jó fejlesztési munkánknak.

Egyszerűen azért, mert nem lehet olyan ütemben fejleszteni, mint korábban. Az jól jár, akinek a kezdetektől fogva jó autója van, viszont gondot fog jelenteni, ha nincs."

A középmezőnyben a McLaren szoros csatára számít Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Mindez persze nem lehet akadálya a szoros csatáknak, legalábbis ami a középmezőnyt illeti, az Brown szerint ugyanis az idén is elképesztően szoros lesz.

Akárhogy is, a középmezőny hihetetlenül szoros, senki sem lógott ki igazán lefelé, még a Williams sem. A középmezőnyben a negyedik helyért folyó csata az idén is a legizgalmasabbnak ígérkezik. Képzelje el, ha mindez az első helyért zajlana."