Vágólapra másolva!
Több forrás is úgy értesült, hogy a Liberty Media megállapodott a mugellói pálya üzemeltetőivel az F1-es futam rendezéséről. A bahreini és az abu-dzabi versenyek szintén biztosnak tűnnek, és a kettő közötti eseményeket illetően is egyre jobban tisztul a kép.

A versenynaptár első nyolc futamának helyszínét és időpontját már több mint három hete nyilvánosságra hozták, így szeptember 6-ig már biztos a program. A szezon második feléről azonban még mindig nincs információ, de állítólag már nem sokáig, mivel a Liberty Media még az idénynyitó előtt új helyszíneket akar bejelenteni.

Több forrás egybehangzóan állítja, hogy a Forma-1 vezetése megállapodott a mugellói promóterekkel, és egy héttel a monzai Olasz Nagydíj után a Ferrari tulajdonában lévő pálya bemutatkozhat a sorozatban. Ezzel a harmadik tripla hétvége lenne a szezonban, a nemrég a helyszínen tesztelő maranellóiak pedig konstruktőrként futott 1000. versenyüket hazai pályán teljesíthetik.

Egyre biztosabbnak tűnik Mugello helye a versenynaptárban Forrás: Ferrari

Az Auto Motor und Sport értesülései alapján ezután szünetet tartanak, majd szeptember 27-én Szocsiba látogat a mezőny. Korábban felmerült, hogy Ausztriához és Silverstone-hoz hasonlóan ott is két versenyt rendezzenek, ezt azonban a hírek szerint a járvány intenzitása miatt elvetették. Így a második szocsi futam helyett a portugáliai Algarvén rendeznének nagydíjhétvégét.

Az elmúlt hetekben Hockenheim és Imola is komolyan felvetődött lehetséges helyszínként.

A német portál úgy tudja, hogy előbbi lehet a beugró, ha a fertőzés miatt valahol mégsem tudják fogadni a mezőnyt. Ami utóbbit illeti, úgy néz ki, hogy mégsem tér vissza a versenynaptárba, de a pálya elnöke még nem mondott le minden reményről, és ha van rá lehetőség, mindenképpen tartana versenyt.

– idézi a Motorsportweek Uberto Selvatico Estensét. – Talán Monzával és Mugellóval együtt lehetne tartani egy történelmi nemzeti tripla hétvégét.”

Kanada és az Egyesült Államok is rendezhet futamot

Korábban olyan hírek láttak napvilágot, amelyekből arra lehetett következtetni, hogy idén elmarad a Kanadai Nagydíj. Azonban többen is úgy értesültek, hogy mégis lesz futam Montrealban. A helyi poleposition.ca úgy tudja, hogy az eseményre közvetlenül az állítólagos Portugál Nagydíj után, vagyis október 11-én kerül sor. A portál hozzáteszi, hogy Oroszország mellett Kanada lehet az egyetlen helyszín, ahol fogadnak nézőket, viszont a teltház még nem merülhet fel, hiszen a távolságtartási szabályoknak mindenhol meg kell felelni.

Montreal októberben, akár nézőkkel pótolhatja be a júniusban elhalasztott futamot Forrás: Simon Galloway / Sutton Images/Motorsport Images

Ami Austint illeti, korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a pálya nehéz anyagi helyzetbe került, és szurkolók nélkül kicsi a futam megrendezésének valószínűsége. Bobby Epstein, a pálya vezérigazgatója szerint azonban még semmi sem biztos.

„Jelenleg nem látjuk tisztán a helyzetet – jelentette ki az Autoweeknek. – Szerintem az európai eseményekből megtanulták, hogy az utolsó pillanatig ki kell várni a döntéssel, mi pedig még nem tartunk ott. Nincs meghatározva, hogy a futamon lesznek-e szurkolók, sőt, még az sem biztos, hogy [az F1 számára] érdemes ellátogatni az országba.

Epstein egy amerikai újságírónak, Chris Bilsnek is nyilatkozott, aki saját Twitter-oldalán közzétett némi információt. Eszerint az üzletember elárulta neki, hogy a tervek szerint a mezőny az eredetileg is kijelölt időpontban, vagyis október 25-én látogatna Austinba.

Az USA és a Kanadai Nagydíjjal ellentétben a mexikói és a brazíliai futam valószínűsége egyre inkább csökken. A vírushelyzet mindkét országban távol van a kielégítőtől, ráadásul Mexikóvárosban és São Paulóban is elkerülhetetlennek tűnik, hogy a belvároson keresztül közelítsék meg a pályát.

A Közel-Kelet mellett Kína lehet az egyetlen ázsiai helyszín

Az AMuS értesülései szerint az utolsó futamok Bahreinben és Abu-Dzabiban lesznek. Korábban mindkét helyszínnél felmerült, hogy két viadalt rendezzen, de úgy néz ki, ez csak a szigetország esetében fog megvalósulni. Ráadásul ott is különböző vonalvezetéseket fognak használni.

Bahrein is duplázhat, de a futamokat különböző vonalvezetéseken rendeznék Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Ayman Yaqoob

Szingapúr és Japán törlésével, valamint Vietnám valószínűsíthető kiesésével Kína marad az egyetlen lehetséges távol-keleti pálya. A hírek szerint Sanghajban akár két futam is lehet, viszont az F1-ben érintettek közül sokan fenntartásokkal kezelik az országot, ahonnan a koronavírus származik.

Ricciardo szerint 10 futam is elég

A Forma-1 vezetése több alkalommal is hangsúlyozta, hogy legalább 15-18 versenyből álló szezonnal számolnak. Daniel Ricciardo azonban úgy véli, ennél jóval kevesebb, akár 10 viadal is elég lenne ahhoz, hogy igazi szezonról beszélhessünk.

„Most azt mondom, hogy így legitim lenne – jelentette ki az Australian Grand Prix Corporation Fast Lane című podcastjában. –

Sportszakmailag lehetséges, hogy az ausztrál pilótának igaza van, de üzleti szempontból kulcsfontosságú, hogy meglegyen a 15 futam. A televíziós szerződések miatt ugyanis a mezőnynek muszáj lesz eljutnia eddig a pontig.

A szezon msodik felének egy lehetséges forgatókönyve
Dátum Helyszín
2020. szeptember 13. Mugello
2020. szeptember 27. Szocsi
2020. október 4. Portimão
2020. október 11. Montreal
2020. október 25. Austin
2020. november 8. Sanghaj
2020. november 15. Sanghaj
2020. november 29. Bahrein
2020. december 6. Bahrein ("ovál")
2020. december 13. Abu-Dzabi