Társoldalunk:

Névcsere, visszatérő és új versenyzők - bemutatjuk az idei F1-szezont

2020.06.28. 20:54

Scuderia Alpha Tauri 

Alpha Tauri AT01 - GalériaForrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla

Mivel az Alpha Tauri most mutatkozik be a Forma-1-ben, ezért az alábbi felsorolásban elődje, a Toro Rosso eredményei szerepelnek.

  • Nagydíjhétvégék/futamok: 268/268
  • Pole pozíciók: 1
  • Futamgyőzelmek: 1
  • Leggyorsabb körök: 1
  • Egyéni világbajnoki címek: 0
  • Konstruktőri világbajnoki címek: 0
  • Tavalyi konstruktőri helyezés: 6.

A Red Bull 2006-ban vásárolta meg a Minardit, és Toro Rosso néven elindított egy fiókcsapatot, ahol saját nevelésű pilótái debütálhattak, és ha jól szerepeltek, felkerülhettek a nagycsapathoz. Az istálló 2008-ban érte el legnagyobb sikerét, amikor Vettel a pole pozícióból indulva megnyerte az Olasz Nagydíjat. Azon kívül a tavalyi volt a legkiemelkedőbb idényük, hiszen a pilótáik kétszer is felállhattak a dobogóra.

Tavaly a Red Bull úgy döntött, hogy az idei évtől az Alpha Tauri elnevezésű divatmárkáját fogja promótálni, így átnevezte a csapatot, emellett pedig az autó festése is jelentős átalakuláson ment keresztül. A tesztek alapján úgy tűnt, hogy bemutatkozó szezonjukat a középmezőny és a hátsó régió határán fogják tölteni.

A Toro Rosso legendás alakjai: Franz Tost (csapatfőnök, 2006-), Gerhard Berger (résztulajdonos, csapatfőnök, 2006-08), Giorgio Ascanelli (technikai igazgató 2007-12)

Erősségük: stabil tulajdonosi háttér, technikai szinergia a Red Bull-lal.

Gyengeségük: vélhetően soha nem fogják tartósan átlépni a Red Bull árnyékát, hiszen fennállásuk óta az energiaitalosok második számú csapataként működnek.

Tudta?
Bár Toro Rosso-pilóta csak háromszor állt dobogón, így is elmondhatják, hogy ők adták az egyik pilótát a Forma-1 történetének két, legfiatalabb átlagéletkorú első három helyezettjéhez. A tavalyi Brazil Nagydíjon Pierre Gasly, míg a 2008-as monzai versenyen Sebastian Vettel léphetett fel a pódiumra.

Ezen a néven is indultak: Minardi (1985-2005), Toro Rosso (2006-19), Alpha Tauri (2020-)

OLVASNIVALÓ A CSAPATRÓL

Pilóták

Pierre Gasly (10) és Danyiil Kvjat (26) 

Pierre Gasly és Danyiil KvjatForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Lars Baron

Pierre Gasly

Teljes név

Danyiil Vjacseszlavovics Kvjat

1996. február 7.

Születési dátum

1994. április 26.

177 cm, 71 kg

Magasság, testsúly

175 cm, 58 kg

10

Rajtszám

26

2017-

Forma-1-ben töltött évek-

2014-17, 2019-

47 (47)

Nagydíjhétvégék (rajtok)

95 (93)

0

Pole pozíciók

0

0

Futamgyőzelmek

0

2

Leggyorsabb körök

1

7. (2019)

Legjobb világbajnoki helyezés

7. (2015)

7.

Tavalyi világbajnoki helyezés

13.

Pierre Gasly már a 2017-es idény végén teljesített öt versenyt a Toro Rosso volánja mögött, de érdemi F1-es pályafutása 2018-ban kezdődött. Ricciardo váratlan távozásának köszönhetően 2019-ben lehetőséget kapott a Red Bullnál, ahol azonban csak szenvedett, így a szezon derekán lefokozták. Ironikus módon szezonbeli (egyben karrierje) legjobb eredményét a faenzaiakkal érte el, amikor a Brazil Nagydíjon a 2. helyen ért célba.

Ha a francia pilóta idén azt a formáját hozza, amit 2019 második felében láthattunk, akkor elképzelhető, hogy a Red Bull ismét lehetőséget ad neki a bizonyításra. (Persze ehhez Albon rossz formája is kellene.) Ennélfogva a minimális elvárás, hogy a versenyek többségén csapattársa előtt végezzen.

Erőssége: a Toro Rossónál többször is megmutatta, hogy képes sokat kihozni egy viszonylag gyenge autóból.

Gyengesége: a Red Bullnál ennek az inverzét bizonyította be, hiszen 12 futam alatt még csak dobogóra sem tudott állni.

Eddigi csapatai: Toro Rosso (2017-18, 2019), Red Bull (2019), Alpha Tauri (2020-)

Tudta?
A 2017-es USA Nagydíjon Gasly azért nem vehetett részt, mert arra a hétvégére esett a Super Formula utolsó két futama, a jó formában lévő francia pilótának pedig csupán fél pont volt a hátránya a japán Isiura Hiroakival szemben. A rossz időjárási körülmények miatt azonban törölték a szuzukai fordulót, így Gasly két szék között a pad alá esett.

Danyiil Kvjat még a 20. születésnapja előtt debütálhatott a Toro Rossónál, és bár csapaton belül kikapott Jean-Éric Vergne-től, mégis ő kapta meg Vettel megüresedő helyét a Red Bullnál. 2015-ben ugyan legyőzte Ricciardót, de a következő idényben mindössze négy futam után lefokozták. 2017-ben a Toro Rossótól is menesztették, de tavaly a Red Bull nem látott nála jobb opciót a pilótaprogramjában, így visszatérhetett. Hockenheimben sikerült felállnia a dobogó 3. fokára.

Az orosz versenyző még mindig nem számít idősnek, de ha feljebb akar lépni, akkor vélhetően nem a Red Bullnál kell keresgélnie. Ennél viszont jóval valószínűbb, hogy idén azért fog hajtani, hogy legalább még egy évre megőrizze az ülését a csapatnál.

Erőssége: ha összeszedi magát, akkor még mindig a középmezőny egyik leggyorsabb pilótája.

Gyengesége: bár tavaly úgy tűnt, hogy ezt többé-kevésbé levetkőzte magáról, Kvjat korábban rengeteg balesetet okozott. Nem véletlenül kapta a „Torpedó" becenevet.

Eddigi csapatai: Toro Rosso (2014, 2016-17, 2019), Red Bull (2015-16), Alpha Tauri (2020-)

Tudta?
Kvjatot eddig háromszor fokozták le pályafutása során. (Egyszer a Red Bullból a Toro Rossóba, kétszer pedig az utóbbi istálló mást ültetett a helyére.) Az ezen döntéseket követő futamokon minden alkalommal Verstappen győzött.