Társoldalunk:

Renault: Véget érhet a gyári és az ügyfélcsapatok együttműködése

2020.06.21. 20:30

Cyril Abiteboul úgy véli, a költségvetési korlát és az új technikai szabályok bevezetésével az élcsapatok nem fognak olyan szintű támogatást nyújtani a partnereiknek, mint jelenleg. A Renault csapatfőnöke szerint ugyanis a szorosabb verseny által már nem lesznek érdekeltek ebben.

A következő években a Forma-1 szabályzata jelentősen megváltozik, jövőre jön a 145 millió dollárban meghatározott költségvetési korlát, 2022-ben pedig bemutatkoznak az új technikai szabályok, melyek szintén a szorosabb versenyzést hivatottak elősegíteni. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke szerint ennek óhatatlanul hatása lesz a gyári és a partnercsapatok közötti kapcsolatra is.

Abiteboul kétli, hogy az új szabályok alatt a Mercedes engedni fogja a Racing Pointnak, hogy lemásolja az autójátForrás: NurPhoto/Mikel Trigueros/NurPhoto/Mikel Trigueros

„A költségvetési maximum elég alacsony ahhoz, hogy a mezőny tagjai jóval közelebb legyenek egymáshoz, ezért kíváncsi leszek, mi lesz ezekkel az együttműködésekkel – nyilatkozta az Autosportnak. –

A Mercedes most szó nélkül hagyta, hogy a Racing Point lemásolja az autóját, és függetlenül attól, hogy szabályos volt-e, örömmel segítettek nekik abban, hogy versenyképesebbé váljanak. Ugyanakkor 2022-ben már nem biztos, hogy ez lesz a helyzet.”

A jelenlegi Forma-1-ben három csapat egyértelműen kiemelkedik a mezőnyből, és a szabályok lehetővé teszik, alkatrészeket biztosítsanak a középmezőnyben szereplő partnereik számára, valamint technológiai segítséget is nyújtsanak nekik. A legfrissebb példa a Racing Point, de a Haas is együttműködik a Ferrarival, a korábban Toro Rosso néven futó Alpha Taurit pedig a Red Bull a kezdetek óta fiókcsapatként működteti. A gyári csapatok közül pont a Renault az egyetlen, amely nem folytat szoros együttműködést partnerével, sőt, jövőre már motort sem szállítanak majd senkinek.  

Abiteboul hozzátette, onnantól kezdve, hogy az istállók költségvetési szempontból sokkal közelebb lesznek egymáshoz, az élcsapatok egyszerűen tartani fognak attól, hogy megközelítik, vagy akár meg is előzik őket, emiatt pedig sokkal óvatosabbak lesznek az ilyen jellegű segítségnyújtás terén.

Arra számít, hogy a jelenleg fennálló, a nagycsapatoknak kedvező rendszer magától fog megszűnni, hiszen mindenki veszélyt jelenthet a másikra. Ezzel pedig elsősorban a szurkolók nyernek sokat.

Abiteboul szerint a három élcsapatot segítő rendszer bizonyos mértékig magától fog megszűnniForrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

„A mostani szisztémában a mezőny tagjai nincsenek közel egymáshoz, de a három csapatot védő kétszintű rendszer már nem sokáig fog létezni – magyarázta. – Bizonyos fokig magától fog átalakulni, emiatt pedig a 2020 utáni eseményeket illetően sokkal nyugodtabb vagyok, mint a jelennel kapcsolatban.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK