Társoldalunk:

Nagy árat fizetnek az F1-es csapatok az idei hibákért

2020.06.19. 17:32

A járványhelyzet miatti óvintézkedések következményeként jelentősen megnő az F1-es autók javításához szükséges idő, ami nagy bajt is okozhat műszaki probléma vagy baleset esetén.

Sok változást hoz a Forma-1-ben a koronavírus, ezek egy részét szabályokba foglalták, de akad sok áttételes következmény is, ezekkel a csapatok is csak most ismerkednek. A Mercedes, a Renault és a Racing Point zártkörű pályanapokon adott tesztelési lehetőséget a pilótáinak, de legalább olyan fontos az is, hogy a személyzet is hozzászokjon a megváltozott munkakörülményekhez.

Ezek között az egyik legfontosabb a távolságtartás: az óvintézkedések miatt a hétköznapi életben is tapasztaltakhoz hasonlóan a szerelők nem mehetnek egymás közvetlen közelébe, vagy csak maszkban és bizonyos esetben arcpajzzsal felszerelkezve tehetik ezt. Eddig viszont egymással szorosan együttműködve dolgoztak nagyobb javítások elvégzésén.

Fontos lesz, hogy az autók egyben maradjanak, miután elhagyják a garázst - GalériaForrás: Motorsport Images

Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak elmondta, sok új eljárást már a gyárban elkezdtek gyakorolni, ezért a tesztelést nem érezte nagy versenyelőnynek. Így is megtapasztalták már, hogy bizonyos feladatok ellátásához a korábbinál sokkal több időre lesz szükségük.

Gyanítom, hogy körülbelül kétszer annyi ideig fog tartani egy motorcsere a garázsban  

– vélte. – Alapvetően, mindenféle munkához több idő kell majd az autón. Minél közelebb jutunk a jármű belsejéhez, annál tovább fog tartani a szerelés és a javítás. Akár kétszer annyi ideig is” – árulta el. Ez azt jelenti, hogy az eddigi 2,5-3 órás motorcsere most 5-6 órát is igénybe vehet, vagyis egy délelőtti hiba kivonja a forgalomból a pilótát a második szabadedzésre vagy az időmérőre.

Egy motorcsere most az egész napot elvihetiForrás: DPPI/Florent Gooden

Green figyelmeztetett arra is, hogy „a pilótáinknak tisztában kell lennie azzal, hogy egy balesetnek a garázsban hosszantartó következményei lesznek.” Hozzátette, arra számít, hogy minden csapat eltérő munkamódszereket fog alkalmazni annak függvényében, hogy milyen erőforrással dolgoznak, és folyamatosan finomítják majd az eljárásokat a tapasztalatok függvényében.

Az előszezoni teszteken nagyon megbízhatóan szerepelt a mezőny, de minden nagyobb gyártónál akadt műszaki probléma.  

A Mercedes tőlük szokatlanul sokszor lerobbant, de úgy hírlik, a műszaki hibák okát már az idénynyitó eredeti, márciusi időpontjára kijavították, és az erőforrásoknak egyébként is átlagosan hét versenyhétvégét ki kellene bírniuk, így a csapatoknak elsősorban a balesetektől kell tartaniuk az első néhány forduló során.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK