Vágólapra másolva!
Szerdán Esteban Ocon és Lance Stroll is autóba ült, hogy felkészüljön a hamarosan kezdődő szezonra. A francia pilóta a 2018-as kocsival gördült pályára, míg a kanadai versenyző ugyan az RP20-ast vezethette, de csak limitált távolságot tehetett meg.

Miután most már több mint két hete biztosan lehet tudni, hogy a szezon július 5-én, Ausztriában kezdődik, a csapatok többsége legalább az egyik pilótájának lehetőséget ad, hogy a téli tesztek után először autóba üljön. Elsőként a Mercedes élt a lehetőséggel, és mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas pályára gurulhatott.

A Renault erre a hétre időzítette a tesztelést, de a brackley-iekkel ellentétben nem Silverstone-ban, hanem Ausztriában, az idénynyitó helyszínén köröztek. Kedden Daniel Ricciardo ülhetett autóba, szerdán pedig az idén visszatérő Esteban Ocon kapott lehetőséget, aki az ausztrál pilótához hasonlóan a 2018-as kocsit vitte pályára.

A Renault az idénynyitó helyszínén tesztelt

A 23 éves versenyző 30 körrel többet tett meg csapattársánál, ami azt jelenti, hogy 145-ig, vagyis összesen 614 kilométerig jutott. A francia pilóta 110 nap után vezethetett ismét F1-es autót, ami több, mint amennyi a tavalyi abu-dzabi és az idei barcelonai tesztek között telt el.

Mivel a járvány miatt minden helyszínen rendkívül szigorú előírások lesznek érvényben, a tesztelés során a csapatok erre is fel tudnak készülni.

A Mercedeshez hasonlóan a Renault-nál is igyekeztek szimulálni a körülményeket a maszkviselés és a távolságtartás tekintetében egyaránt.

Pályán egy 2020-as autó is

Szerdán az enstone-i istálló egyik legnagyobb riválisa, a Racing Point is pályára lépett. Nekik annyi előnyük volt, hogy az idei autót használhatták, igaz, mivel ez elméletileg nem tesztelés, hanem csak forgatási nap volt, a csapat maximum 100 km-t tehetett meg a silverstone-i pálya rövidített vonalvezetésén. Ezúttal csupán Lance Stroll ült a volán mögé.

Stroll ugyan az idei autót vezethette, de legfeljebb 100 km-t tehetett meg

Ami a többi alakulatot illeti, a Ferrari jövő héten Sebastian Vettelnek és Charles Leclerc-nek is lehetőséget ad, hogy saját, fioranói tesztpályájukon ismét körözhessenek. A szabályoknak megfelelően a maranellóiak – a Mercedeshez és a Renault-hoz hasonlóan – a két évvel ezelőtti kocsival fognak kigördülni. A Red Bull és az Alpha Tauri a Racing Point útját járja, és mindkét istálló a két filmes nap egyikét használja fel annak érdekében, hogy a versenyzők hozzászokjanak az idei autóhoz.

A Williams újonca visszatért a gyárba

Ha van valaki, aki különösen várja a piros lámpák kialvását, az Nicholas Latifi, aki Ausztriában fogja teljesíteni élete első Forma-1-es futamát. A kanadai pilótának ugyan nem volt lehetősége tesztelni, de már annak is nagyon örült, hogy a melbourne-i hétvége lefújása óta először, 95 nap elteltével ismét ellátogatott a csapat központjába.

Latifi saját blogján elárulta, kedden mindenek előtt koronavírus-tesztet végeztek el rajta, amit legközelebb a hónap végén kell megismételni.

Ezután munkához látott, és a médiával kapcsolatos kötelezettségeinek teljesítése mellett a szimulátorban tevékenykedett, elsősorban a két spielbergi, valamint a hungaroringi futamra koncentrálva. A 24 esztendős pilóta korábban mind a 8 virtuális nagydíjon részt vett, és elmondása szerint beletelt némi időbe, amíg visszaszokott a Williams által használt szoftverhez.

Latifi hosszú idő után először járt a Williams központjában Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

„Eleinte nagyon furcsa volt, hogy ismét egy igazi berendezést használhattam ahelyett, hogy az F1 programjával játszottam volna, az otthoni felszereléssel – jelentette ki. – A kettő teljesen különbözik egymástól, így kellett pár kör, hogy felvegyem a ritmust, és felhagyjak néhány dologgal, amire az F1-es játék rászoktatott.

Latifi hozzátette, a gyár igencsak kihalt volt, mert még rengetegen otthonról dolgoznak. Ennek ellenére nagyon boldog, hogy újra ott lehetett, a munkatársak pedig szintén izgatottak voltak. A kanadai pilóta kiemelte, nagyon várja, hogy csapattársa, George Russell is visszatérjen, hogy aztán közösen vigyék pályára azt, amin a télen dolgoztak.