Nincs akadálya a bahreini "oválpályás" Forma-1-es futamnak

Forma-1, teszt, Bahrein, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso
BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 02: Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda during F1 testing in Bahrain at Bahrain International Circuit on April 02, 2019 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YWK882EW2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója megerősítette, hogy amennyiben a sportág és a Bahreini Nagydíj szervezői úgy döntenek, semmi akadálya nincs, hogy futamot rendezzenek a rövid és tempós, oválpályára hasonlító bahreini vonalvezetésen.

A koronavírus-járvány alakulása és a helyszínekkel történő egyeztetések miatt napról napra formálódik az idei Forma-1-es világbajnoki szezon második félideje. Az F1 vezetői több európai helyszínnel is kapcsolatban állnak, emellett pedig nem tettek le arról, hogy Ázsiába és a tengerentúlra is elutazzanak.

A nem európai futamok közül egyelőre azonban csak Abu-Dzabi és Bahrein helye tűnik biztosnak, utóbbi ráadásul egy igen egyedi vonalvezetést is bemutathat dupla fordulója második állomásaként, aminek az F1 versenyigazgatója szerint semmi akadálya.

Ezen a nyomvonalon lehetne rendezni a bahreini dupla forduló második állomását Forrás: Wikipedia

A számos konfigurációval rendelkező bahreini pályán már 2010-ben kipróbáltak egy másik nyomvonalat, akkor a 20-ról 26 autósra duzzadó mezőny miatt gondolták úgy, hogy egy hosszabb körre lenne szükség.

Most azonban egy rövidebb, az F1 által használt 5412 méteres nyomvonal helyett mindössze 3543 méter hosszú pályát vethetnek be, amennyiben dupla fordulót rendeznek az országban.

A pályarajzra tekintve opálpályára hasonlító vonalvezetés igen gyors kört eredményezne, 1 perc körül érnének rajta körbe a versenyzők, az F1-ben szükséges minimális 305 km-s versenytáv eléréséhez pedig a szokásos 57 helyett 87 kört kellene megtenniük.

A Forma-1-es pályáknak legalább 3500 méteresnek kell lenniük (kivéve a monacóit, amelynek külön engedélye van rá, hogy rövidebb lehessen), ez a verzió tehát megfelel ennek a kritériumnak, valamint a szükséges Grade 1-es licenc-cel is rendelkezik, Michael Masi versenyigazgató szerint így amennyiben úgy döntenek, az FIA részéről minden gond nélkül lehetne rajta nagydíjat rendezni.

– mondta Masi a Speedcafénak.

A 2010-ben használt változat nem nyerte el a pilóták tetszését, mivel ritmustalan, lassú kanyarokat adott a sokak által kedvelt eredeti vonalvezetéshez Forrás: ddp images via AFP/Sascha Schuermann

A versenyigazgató megerősítette azt is, hogy az osztrák és brit dupla futam esetében nincs lehetőség másik nyomvonal használatára, mivel a két helyszín közül csak Silverstone-ban van ilyen, de az túl rövid lenne. „Sajnos nem áll fenn ilyen opció Ausztria és Silverstone esetében, de ha más helyszínek, mint például Bahrain előáll ilyesmivel azért, hogy ily módon tegye változatossá a versenyt, akkor miért ne?"

Hockenheim türelmetlen, Kína még nem döntött

Ami a második félidei futamokat illeti, egyelőre csak annyi konkrétum van, hogy mely pályák (Szuzuka, Baku és Szingapúr) nem rendeznek biztosan versenyt az idén. Jelöltekből ezen futamok pótlására azonban nincs hiány: Mugello, Imola, Portimao és Hockenheim is szóba jöhet,

Xu Bin, a sanghaji sportiroda vezetője pedig megerősítette, hogy az áprilisról elhalasztott Kínai Nagydíj pótlása is tervben van, az F1 pedig szeretné, ha ott is két versenyt rendeznének.

„A lehetőséget a FOM ajánlotta fel, de még semmilyen döntés nem született. Megkérdezték, hogy tudnánk-e két versenyt rendezni Sanghajban, de mindez még nem dőlt el, a járványhelyzettől függ" – nyilatkozta a sanghaji rádiónak.

Sanghaj is duplázhat Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Nem dőlt még el az idei versenynaptárban eredetileg nem szereplő, de bizonyos feltételek mellett beugrani kész hockenheimi verseny megrendezése sem, Jorn Teske, a pálya igazgatója azonban szeretné, ha ez minél hamarabb megtörténne. „Semmi új nincs abban, hogy minél később születik meg a döntés, annál nehezebb dolgunk lesz" – nyilatkozta a DPA hírügynökségnek.

Jochen Nerpel társigazgató azt mondta, hogy az F1 kérésére szívesen megvizsgálják a futam megvalósíthatóságát, de nem tudnak „meg nem erősített időpontokat heteken át fenntartani" egy esetleges Forma-1-es futamnak.