Jól járnak a renitens pilóták az F1-es szezon csúszásával

Forma-1, Olasz Nagydíj, Vettel, Ricciardo, Ferrari, Renault
Sebastian Vettel driving the (5) Scuderia Ferrari Mission Winnow and Daniel Ricciardo driving the (3) Renault F1 Team on track during qualifying session for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 7, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Azzal, hogy az F1-es idény a tervezettnél majdnem 4 hónappal később indul, több pilótánál is csökken a büntetőpontok száma. Ebből a szempontból elsősorban Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel örülhet a júliusi kezdésnek.

A koronavírus-járvány következtében jelentősen eltolt szezonkezdetnek számos következménye van, melyek között akad egy olyan, amelyről eddig szinte egyáltalán nem esett szó. A Racefans azonban most felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy néhány pilóta esetében csökkent a licencen található büntetőpontok száma.

A szabály ugyanis úgy szól, hogy a versenyzők egy kihágással nem csupán idő-, pozíció- vagy pénzbüntetést kapnak, hanem a döntéshozók büntetőpontokat is adhatnak nekik. Innentől kezdve a versenyzőnek egy évet kell várnia arra, hogy ez elévüljön, és ha ezalatt legalább 12 összegyűlik neki, akkor automatikusan eltiltják egy futamra.

Ricciardo és Vettel Melbourne-ben 7-7 ponttal kezdte volna meg a szezont Forrás: NurPhoto via Getty Images/Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto/Emmanuele Ciancaglini

Mivel az idei szezonban a mezőnynek még nem volt alkalma büntetőpontokat szerezni, ellenben a tavalyi év hasonló szakaszában jó néhányat begyűjtöttek, így bizonyos pilóták kevesebb egységgel kezdik meg a szezont, mint amennyivel Melbourne-be utaztak.

Elsősorban Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel örülhet, akik 7-7 egységgel várták volna az idénynyitót.

Leginkább az ausztrál pilóta járt jól, aki csupán 2-t „őrzött meg” a büntetőpontjaiból. A négyszeres világbajnoknál csupán 2-vel csökkent ez a szám, így neki 5 maradt meg. Romain Grosjean, Carlos Sainz, Sergio Pérez és George Russell pedig ennek köszönhetően tiszta lappal kezdheti meg az évet.

Utoljára Grosjeant tiltották el F1-es futamtól, de ezúttal nem kell aggódnia emiatt Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A büntetőpontok elévülése talán a szurkolóknak is kedvezhet, hiszen elképzelhető, hogy ezáltal izgalmasabb versenyzést láthatunk. Könnyen lehet ugyanis, hogy a pilóták többet kockáztatnak annak tudatában, hogy messzebb kerültek az eltiltás fenyegetésétől.

Sokan azt gondolhatják, hogy ennek nincs valódi jelentősége, hiszen a rendszer bevezetése óta az F1-ben senki nem érte el a 12 büntetőpontot.

Azonban egyrészt az F2-es Mahaveer Raghunatan ezt már kétszer is összehozta, másrészt – ami ennél sokkal fontosabb – a mezőnynek példátlan sűrűségű menetrenddel kell szembenéznie. Az első nyolc futam alatt mindössze két szabad hétvégéjük lesz, és vélhetően a szezon második fele sem lesz sokkal könnyebb. Ez pedig óhatatlanul negatív hatással lehet a koncentrációjukra, aminek csökkenése hibákhoz és szankciókhoz vezethet.