Vágólapra másolva!
Ausztria és az Egyesült Királyság után Olaszországban is elképzelhető, hogy egymás után két F1-es nagydíjat rendeznek az idei szezon során, de ezúttal nem Monza, hanem a Ferrari tulajdonában lévő Mugello fogadhatja a mezőnyt a Scuderia történetének 1000. nagydíján.

Az idei Forma-1-es világbajnokság hivatalosan is bejelentett első nyolc futama után is változások történhetnek az eredeti menetrendhez képest, mivel a koronavírus miatt lehetséges, hogy meg kell hosszabbítani a szezon európai szakaszát. Korábban felmerült, hogy visszatérhet a németországi Hockenheimring, de a legfrissebb hírek szerint Olaszország készül duplázásra.

Az eddig nyilvánosságra hozott nyolc forduló utolsó helyszíne Monza, ahol az Olasz Nagydíjat rendezik meg, de a Racefans több forrásból is úgy értesült, hogy a Forma-1 menedzsmentje kapcsolatba lépett a Ferrarival egy második itáliai forduló megrendezésével kapcsolatban.

Tavaly itt rendezték a Ferrari évzáró közönségtalálkozóját Forrás: Ferrari

A korábban a San Marinói Nagydíjat rendező Imola többször is jelezte, hogy 2006 óta először szívesen fogadná a mezőnyt, most azonban úgy tűnik, a Ferrari tulajdonában lévő Mugello a kiszemelt helyszín. A MotoGP-versenyek kapcsán ismert pályán hivatalos F1-es tesztelést 2012-ben tartottak utoljára, nagydíjat még sohasem rendeztek.

Mugello kapóra jönne, mert a Ferrari a várakozások szerint az Olasz Nagydíjon a 999. alkalommal áll majd rajthoz az F1-ben, így az 1000. indulásuk is hazai pályán történhetne.

A helyszín rendelkezik a nagydíjrendezéshez szükséges Grade 1 besorolással, és a portál úgy tudja, a Ferrari nyitottan áll a felvetéshez. Noha az F1 mezőnye még sohasem versenyzett az 5,2 kilométeres pályán, a pilóták a tesztelések révén jól megismerték már, és a tempós jellege miatt sokan kedvelik is.

A pálya legérdekesebb része a két Arrabiata kanyar

A nem hivatalos körrekordot Rubens Barrichello tartja 2004-ből 1:18.704-gyel, Romain Grosjean 2012-ben 1:21.603-at ért el, utóbbinál a jelenlegi autók valószínűleg lényegesen gyorsabbak lesznek majd. A legutóbbi kollektív teszt után Mark Webber, a Red Bull akkori pilótája a Twitteren azt írta, „mentem 10 kört üres tankkal Mugellóban, ami az élmény terén olyan, mint ezret megtenni az abu-dzabi pályán.”

Sebastian Vettel még a Red Bull színeiben „hihetetlennek” nevezte a sok, gyors kanyarral teletűzdelt aszfaltcsíkot, és sajnálatosnak nevezte, hogy a pálya nem része a versenynaptárnak.

Szimbolikus jelentőségű az is, hogy a mezőny doyenje, Kimi Räikkönen 2000-ben itt tesztelt először F1-es autót a Saubernél. Lehetséges, hogy ez pályafutása utolsó szezonja a Forma-1-ben, amit szintén a svájci istállónál tölt, immáron az Alfa Romeo színeiben versenyezve. Szintén itt derült ki 2009-ben, hogy Michael Schumacher nem tud visszatérni a sérült Felipe Massa helyére, mert a nyaka nem bírta a terhelést.

Legutóbb 2012-ben tesztelt a pályán az F1 mezőnye Forrás: Mercedes

Amennyiben az Olasz Nagydíj után egy héttel, 2020. szeptember 13-án Mugellóban rendeznek versenyt, az szinte biztosan a szeptember 20-án esedékes Szingapúri Nagydíj törlését jelenti. A városállam futama már korábban veszélybe került, mivel az kizárólag az eredeti időpontban, és csak nézőkkel együtt megrendezhető, ezek együttes teljesülésére azonban nincs sok esély.

– nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője a Sky Sports műsorában. – Ahol épített versenypályák vannak, könnyedén lehet viszonylag későn is döntést hozni, ahol fel kell építeni egy [utcai] pályát, ott már hosszabb az átfutási idő.”

„A tengerentúli versenyeknél a logisztika egyébként is nehezebb, normális esetben sok felszerelést tengeri úton szállítunk, ami hosszú előkészítést igényel. A második félidő előkészítése elég kalandos, de szerintem elég jó szezonunk lesz, sok dolog kezd összeállni.”